Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
beatje schreef:Ik heb voor de honden ook geen licentie.Ik vermoed zo dat de politie niet eens weet dat je ze nodig hebt,ik krijg altijd een dikke opgestoken duim als ze passeren.Als je aan evenementen mee wilt doen heb je hem wel nodig.
Ik heb een malamute voor de step en een duitser ernaast.
Wel vind ik dat je erg moet oppassen met het soort hond wat je laat trekken en hoeveel je laat trekken het blijft toch de bedoeling dat je vooral mee stept en niet dat de hond je gewicht mee sleurt.
Duitse herders zijn geen trekhonden ,de wolfshond van Duhelo ook niet, maar als je voldoende mee stept dan kan het geen kwaad dat ze er voor lopen.Een Stafford zou ik juist weer prima durven laten trekken.
Lisitano schreef:Houd trouwens ook rekening met de temperatuur.
Ik houd een max van 15 graden aan. Sommige honden kunnen misschien meer hebben, ik heb een poolhond met een dikke vacht. Maar als het bijvoorbeeld heel zonnig is absorbeert asfalt de warmte en is het voor een hond echt veel warmer. Oververhitting ligt dan op de loer.
Eilish schreef:Dank je dierenfan.
Ik dacht een maximum van 20 graden voor naast de step, net als naast de fiets. Maar misschien ligt het aan je hond en of die voor of naast de step loopt.
Ik heb een Kiwaq tuig besteld voor mijn hond trouwens. Die ga ik zo ophalen. Hopelijk past ie.
Schuur_ schreef:Ik kan niet wachten tot zaterdag om mijn step op te halen. Ben benieuwd hoe Jack het gaat doen en ik ook trouwens!
Op de wedstrijd in Helden staan ze ook met tuigjes enzo dus woef gaat mee om het juiste aangemeten te krijgen!
Faline schreef:Punt is een beetje dat we hier niet veel natuurlijke paden ed hebben, maar vooral veel asfalt.
Verkeer is wel rustig hier, buitenaf in nw-friesland. Voor een ritje bos moet ik al gauw een uur in de auto zitten helaas.
Anders had ik ook graag een mountainbike oid gehad om mee te sporten.
Wat ik me daarom ook afvroeg, doen jullie ook iets om de pootjes te beschermen als je veel asfalt of andere harde ondergronden hebt?
Ik heb schoentjes aangeschaft voor het geval dat. We doen nu nog maar korte rondjes dus dan heeft ze nergens last van, maar zover moet het natuurlijk ook niet komen.