Help mijn hond heeft een sateprikker gegeten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:25

Wat naar, TS!
Onze hond had hetzelfde, maar dat is 19 jaar geleden en ik was toen 7 jaar, dus ik weet de details niet meer.
Wat ik wel nog weet is dat ze toen geopereerd is, ze had wel een volledige satéprikker opgegeten in plaats van een klein stukje zoals jouw hond. En natuurlijk zal de diergeneeskunde 19 jaar geleden nog niet zo ver geweest zijn als nu, als ik lees over endoscopie en zo. Bij onze hond is een echte operatie moeten gebeuren, via een grote incisie op haar buik. Ik herinner me vooral de zilverspray nog die daarna op de operatiewond was gespoten, ik vond het als klein meisje zo'n mooie spray :') maar het was dus een behoorlijke snee en ik herinner me dat mijn ouders erg blij waren dat onze hond er nog was, het schijnt nogal een precaire situatie te zijn geweest!

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:28

Om aan te geven dat het ook goed kan gaan... ons jongste Springer heeft eens een bakje gegeten van die kleine saté-spiesjes. Inclusief prikkers. Dat heeft meneer 's nachts gedaan en wij kwamen er de volgende dag pas achter. Bij ons rondje lopen 's avonds kwam er een prachtig rond pakketje prikkers uit zn kont.

Tuurlijk zit er ook een dosis geluk in, maar het hoeft niet altijd fout te gaan. Denk dat je best op je DA kan vertrouwen.

(Ja, het was geen snuggere actie. Maar, hond leeft nog. Springlevend.)

Amandavd

Re: Help mijn hond heeft een sateprikker gegeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 19:41

Bedankt voor de opbeurende woorden en de nuchtere kijk! Dat geeft toch wat vertrouwen. Ik ben altijd zo voorzichtig dus ik baal van mijzelf dat ik dit gemist heb.

Ik denk dat ik vannacht op de bank slaap.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 07:29

Ik heb vannacht op de bank geslapen. Zij heeft gewoon geslapen en net gepoept en gegeten. In de poep heb ik niks gevonden dus nog afwachten. Maar de kans bestaat ook dat ze niks heeft opgegeten.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:06

Ik heb ook een beagle en ben helaas ook bekend met de sateprikkers ;(
Helaas heeft hij, naast zijn bizar goeie neus en de gave om zichzelf altijd in de problemen
te werken, ook een abbonementje op de dierenarts.. :(:)

Als ze nu goed de nacht doorgekomen is, komt het vast goed! Mijn DA heeft mij toen ook
ondanks mijn “abbonement” aangeraden om te wachten en is helemaal goed gekomen
na zijn prikker avontuur.. ( hij sloopte gewoon een complete prullenbak, deze staat sindsdien
ook niet meer binnen bereik :') ) Succes!

*Geplaatst met telefoon, excuus voor het evt warrige bericht :Y)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:09

Jolliegirl schreef:
Belachelijk dat je DA je laat wachten..
Hebben geen zin in werk zeker omdat het pasen is.. Of geloven ze je niet omdat het 1 april is??

Ja die zal het wel niet weten. Met een rontgenfoto zie je niets, braken is geen optie. Dus openmaken voor een halve prikker die ze mss niet opgegeten heeft. Ik zou ook zeggen afwachten. Zelfs al perforeert hij dan heb je niet gelijk een dode hond.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 08:10

Bedankt voor je bericht, stelt mij weer iets gerust. Het kan ook best zijn dat ze niks heeft binnen gekregen maar goed, daar reken ik even niet op.

Neela krijgt het ook iedere keer weer voor elkaar om rotzooi te vinden. Of ze trekt het zelf uit de prullenbak. Ik denk dat ik onze prullenbak ook ga afschermen. Fijn dat ik niet de enige ben met een hond die alles opeet :')

@Cemlys, je hebt helemaal gelijk, maar door alle internet verhalen en adviezen ga ik toch twijfelen maar als twee DA's het zelfde zeggen....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:14

Daarom rustig afwachten, wordt de hond sloom of krijgt ze maag/darmklachten dan gelijk weer bellen. Als je nu zeker ziet dat er een ingaat wordt het een ander verhaal maar hier weet je dat niet.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:19

haha ik heb het geprobeerd met een nieuwe, zwaardere prullenbak..
Maar helaas.. buiten bereik was de beste optie :')

Hij is nu 11 en zelfs nu blijft hij me nog verbazen over wat voor
nieuws hij allemaal wel niet kan vinden of uitspoken..
Hij vrat daarbij ook weleens mijn geduld op, maar zijn karakter
maakt veel goed :+

Heb heel veel bij de dierenarts gezeten, ik geloof bijna in een aandeel
in de praktijk, heb ook zeker wel aan mijn DA getwijfeld maar tot
op heden hebben ze eigenlijk (op wat kleine puntjes na, maar goed,
het blijven ook mensen) altijd wel gelijk gehad..

Succes nog even :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 08:23

Cemlys, dat klopt helemaal, ik hou haar scherp in de gaten. Tot nu toe is het blij, vrolijk en eet goed.

Nadine, ze is pas 9 maanden maar elke maand die zij ouder wordt gaat erbij mij een jaar af :+ Zij is ook heel talentvol in het zoeken van problemen of het eten van dingen die echt niet van consumptie zijn. Zo had ze zaterdag dus ook een hygienisch doekje uit de prullenbak getrokken. Een lik daaraan en ze was er van genezen. Ze begon gelijk heftig te niezen. Ach ja, bijkomend voordeel, ik word steeds beter in opruimen.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:29

Amandavd schreef:
Nadine, ze is pas 9 maanden maar elke maand die zij ouder wordt gaat erbij mij een jaar af :+

Herkenbaar :') :+

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 08:31

Dit is het mormel in kwestie hahaha. Ik ben gek op haar en Beagles maar het huis moet echt Beagleproof zijn want... :+ Ik ga het afwachten, hopelijk blijkt dat ze helemaal niks heeft opgegeten en ik mij al die tijd voor niks ongerust ben geweest.

Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:38

Ik denk dat het heel erg scheelt dat het stokje maar in kleine stukjes is. De kans dat dat meegaat in de massa lijkt me groter dan een lang stukje, wat makkelijk aan de ene kant kan blijven hangen en dan dwars komt.

Veel honden knabbelen graag op boomschors en peuteren een tak lekker uit elkaar. Daar eten ze ook wat van op.

Nadine_Fabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:43

Haha die blik in haar ogen! Die herken ik ook }>
Als ik nu terugkijk naar de afgelopen 10 jaar wens
ik je nog heel veel succes! :')

Ben gek op beagles en nog gekker op die van mij, logisch :Y)
Maar inderdaad, je hebt veel geduld nodig, je huis moet beagleproof
zijn en je kan nooit even snel de deur uit zonder het huis
eerst gecontroleerd te hebben..

Hopen dat ze hier niks aan over houd, en heel stiekem ga ik daar ook wel
een beetje vanuit.. :x

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:53

Oh zo herkenbaar dit....
Hier ook een beagle (kruising) van nu 4 jaar.
At echt alles wat los en vast zit!

-Op tafel (!!) een schaal met 4 appels... loop met visite naar voordeur en terug; waar zijn die appels naartoe?
- Nieuwe KFC in de stad.. Sneller dan het licht die hond, nauwelijks kauwen gehoord maar kippenbotjes binnen 3sec doorgeslikt!
- 2 proteinebars uit mijn tas gejat, smaak chocolade en randje choc erover.
Totale paniek hier! Hond had nergens last van....
-Pannenkoeken gebakken, vriend zet er een neer (met stroop en poedersuiker) en ineens zie ik het mormeldier smakken.... daaag pannenkoek!
- Fatboy kussen met bolletjes... Zo’n veel te duur hondenkussen gekocht, ziet er zo leuk uit! En slim als ik ben, meteen in zn bench gegooid. Resultaat; hij heeft een paar dagen lang bolletjes gepoept.

Maar eerlijk is eerlijk: mijn hond is nu bijna 4, luistert en kan goed loslopen. Je kan hem met aanwijzingen zelfs ‘sturen’. Jaagt niet. Vreet ook echt niet meer alles, alleen brood op straat blijft interessant.

Kortom; er is hoop voor jouw beagle }:0
Hopelijk komt er snel uit wat er in zit!

stijntilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:28

Phoe, dat is inderdaad schrikken. Toen onze hond nog geen jaar was, heeft hij een cocktail prikker opgegeten, zonder dat wij dat door hadden. De hond werd ziek, verschillende keren naar de da geweest, maar konden niets vinden. Uiteindelijk na circa twee weken had hij een mega abces aan z'n ribben hangen. Met spoed naar de da, foto, maar niets te zien en een afspraak gemaakt bij een tweedelijns kliniek voor een operatie. Maar diezelfde dag kwam er een puntje uit t abces. Toen wisten wij direct dat het om een cocktail prikker moest gaan. Direct de da gebeld om langs te komen en daar haalden ze een volledig in tante cocktail prikker uit het abces.... heel veel geluk gehad, want er leek niets beschadigd. Dat ding is er gewoon uit gezweerd. Nog wel naar de andere kliniek geweest, voor een echo, maar daar was niets op te zien. Afgezien van wat littekenweefsel heeft die van ons er niets aan over gehouden.

Wat kun je je dan kapot schrikken zeg,bij ons geen prikkers meer op tafel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:32

Het is echt niet normaal wat honden weg kunnen eten he. Pff.

Nou een update: Vanmorgen niks aan de hand, zijn bij mijn schoonmoeder geweest waar ze 3 koekjes heeft gehad, gek heeft lopen doen en gras heeft gegeten, hier thuis geeft ze over. In de kots helemaal niks te vinden dus heb mijn eigen DA gebeld. Want tsja, geeft ze over van die prikker of van de koekjes/gras/gek doen? Die zegt dus wederom afwachten.

Ik word zo teruggebeld door de grote kliniek waar ik gisteren als tweede heen had gebeld. Kijken wat die zeggen. Ze oogt verder absoluut niet ziek maar ik neem geen risico's.

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:39

Oh jee, flash back naar vorige zomer. Toen had onze Sheltie ook een stukje saté prikker opgegeten (uiteraard met nog stukjes kip aan). Mijn man in volle paniek, ik dierenarts gebeld - in Frankrijk, we waren op vakantie -, en zij raadde aan gekookte courgette te geven, omdat dat blijkbaar rond het stokje een laag zou vormen en het dan niet zo scherp is + smecta (uit de apotheek, geen idee hoe het in België of Nederland heet). Beestje was helemaal niet ziek, at goed, kakjes zagen er normaal uit, niet overgegeven. Veel paniek voor niks... Als je hond plots ziek wordt, is dat natuurlijk een reden om in spoed naar de DA te gaan, maar zo lang ze normaal doet...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 13:43

Een beagle, daar moet je wel voor gemaakt zijn hoor haha! Ik zou er gek van worden. Heel veel sterkte, hopelijk loopt het allemaal los.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 13:48

Ik was al gek maar nu helemaal haha. Tweede DA zegt ook opnieuw afwachten.

Oh jeetje Tess, in het buitenland nog wel. Dat is echt niet prettig. Gelukkig goed afgelopen!

Dankjewel DatBenIkNou, ik hou haar heel scherp in de gaten.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 19:16

Een update:

Na het overgeven van vanmiddag ging het weer goed. Middageten bleef goed zitten. Net poepte mevrouw. Het zag er uit als een doodnormale drol maar toen ik ging wroeten prikte er ineens wat in mijn vinger. Verrek dacht ik. Dus ik verder wroeten. Ik heb de scherpe punt teruggevonden maar ik mis nog een centimeter of 2 denk ik zo. Die is er dus of al uit of die komt er nog uit. Dus ik blijf nog even wroeten maar ik slaap vannacht in mijn eigen bed.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 19:42

Amandavd schreef:
Een update:

Na het overgeven van vanmiddag ging het weer goed. Middageten bleef goed zitten. Net poepte mevrouw. Het zag er uit als een doodnormale drol maar toen ik ging wroeten prikte er ineens wat in mijn vinger. Verrek dacht ik. Dus ik verder wroeten. Ik heb de scherpe punt teruggevonden maar ik mis nog een centimeter of 2 denk ik zo. Die is er dus of al uit of die komt er nog uit. Dus ik blijf nog even wroeten maar ik slaap vannacht in mijn eigen bed.

Top dat het scherpe stukje er al uit is! Leuk he poeproeren, welkom in het hondeneigenaren gebeuren.
Ook ooit alles etende hond gehad, die at alles, inclusief delen verpakking.. pffttt.

Huidige hond had in nog geen week en zag een oog van speelgoed beest naar binnen verdwijnen, maar kan vriezen of kan dooien, eieren voor mijn geld gekozen en naar DA gesleept voor prikje apomorfine daar gaan ze van braken, maar dat kan je met iets scherps niet doen. Ik had toen of direct 100 euro en geen problemen of afwachten en nul euro en nul problemen of afwachten en dure rekening vanwege verstopping door oogje en zieke geopereerde hond. Zag echt het ook, floep.. weg was ie.. bummer... Je snapt.. hier komt niets meer in huis met iets van oogjes. (hoewel er nog slippers geschred zijn en wat kabels zijn doorgebeten, <3 ze zijn zooooooo lief.. :') ) Tegenwoordig sloopt ze niets meer, behalve de post af en toe :+ :D :Y)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 07:45

Oh ja, die plastic ogen, verschrikkelijk. Die haalde ik er of altijd al af of ik kocht alles zonder ogen haha. Ik ga vandaag weer poep wroeten op zoek naar dat tweede stukje. Dat de punt eruit is is inderdaad al een opluchting.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:46

Ik heb gelukkig super brave Hendrikjes, 3 stuks haha..Zo juist terug van wintersport. De jongste van net 8 maanden voor de eerste keer mee, wat een engeltjes. Gewoon in het appartement, los en ook heerlijk gewandeld in de bossen waar ze ook alle 3 gewoon los lopen. Nee, ik ben absoluut geen Beagle-mens haha. Daar moet je echt mee om kunnen gaan.

Afbeelding

Hoe gaat het nu ts?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 09:21

Voor de rest is ze ook een engeltje hoor haha. Ik kan haar overal mee naar toenemen. Ze kliert niet, ze blaft niet, luistert goed, is lief en sociaal, alleen dat opeten van alles... Dat is een probleem.

Wat een knapperds zeg!

Nu gaat het goed, ze heeft gisteren dus die scherpe punt uitgepoept, die zat helemaal verpakt in de poep dus ik moest nog goed zoeken. Ik mis nog 2 cm, het kan dat ik die gemist heb of die moet er nog uit maar de scherpe punt is er al uit. Ze voelt zich prima, ligt heerlijk te snurken.