Dementie, wanneer is het ‘genoeg’

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Re: Dementie, wanneer is het ‘genoeg’

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:57

sterkte met je beslissing!

Maar imo is het hoog tijd. En voor mij als buitenstaander is het veel makkelijker, maar voor mij zou de grens overschreden zijn dat wanneer een hond systematisch zijn nest begint te bevuilen, zijn rust niet meer vind en zonder reden naar de andere honden snauwt. Al helemaal als je hond zijn steun en toeverlaat niet meer vertrouwt/herkent...

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:00

Onderzoek bij mensen heeft aangetoond dat 80% van de cliënten met dementie last heeft van pijn. Ik verwacht dat het bij dieren niet veel anders zal zijn.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:11

Zelf, persoonlijk, vind ik dit al genoeg. En wat een voorganger zei; met dit ben je altijd te laat.

Je beschrijft in een hond, die in mijn ogen, veel stress en pijn ervaart. Muren op eten, rusteloosheid, her en der plassen, etc. wat er bij hoort met dementie, en zelfs je dierenarts twijfelt al aan het welbevinden. Genoeg is genoeg wanneer de slechte momenten de overhand krijgen en ook al heeft zij nog goede momenten; hoe is de algemene staat van haar lichamelijke en geestelijk welbevinden? Als dit slecht is; dan is het in mijn ogen tijd.

Plus, jullie krijgen nog een pupje erbij. De hond snauwt al naar de 'bekende' honden laat staan wat de hond met een pupje gaat doen? Dat is én al helemaal vreemd, én die hond zit al niet goed in het vel en is ziek. Die gaat er niks van snappen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:16

Moeilijk om de beslissing te maken, maar ik vind dat je je nu niet schuldig hoeft te voelen. Ik zou haar de stress van de pup erbij besparen en niet te lang meer wachten.

Heel veel sterkte!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 18:25

Echt zo stom dat huisdieren niet gewoon 100 jaar oud worden.

Wij hebben afgelopen zomer onze 11,5 jarige golden laten inslapen.
Alle klachten/mankementen samen bij elkaar was teveel voor hem.
We zagen het lichtje doven in zijn ogen.
Voor hem was dit het beste.

Ik zou je hond laten inslapen. Ze leeft bij de dag, heeft geen idee van haar dood.
Pup zal toch stress geven.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 22:34

Ik persoonlijk had haar al veel eerder laten gaan. Wij mensen willen vaak teveel rekken maar dat is niet in het belang van het dier.