Poes wordt aangevallen door anderen katen in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 11:04

jesito schreef:
Ik snap jullie redenering en dat is ook zeker overwogen, alleen ben ik dus weer bang dat Miem het stokje nu overneemt van Lilly als ik Lilly weg doe.
En denk ik soms wel eens dat Borry liever ergens alleen zou zijn, op een plek waar alle aandacht naar haar gaat.
Even voor de duidelijkheid, van mij moet geen een kat weg, dat is iets wat ik juist niet wil.
Borry is me net zo lief als de anderen juist door haar verleden.
Ik zoek een oplossing voor alle katten.

Nieuwe katten zaten niet in de planning nee, geen idee waar dat uit gehaald wordt.

Dat is een mogelijkheid. Maar hiervoor (en nu nog steeds toch?) ging het goed tussen die twee dus de kans is groot dat dat zo blijft.

Ik ben het er dan ook wel mee eens dat je van de twee katten die problemen geven je de makkelijkst herplaatsbare zou moeten herplaatsen.

Borry heb je ook al eens probreren te herplaatsen lees ik (naar boerderijen in de buurt?) en die komt steeds terug zeg je. Je zegt ook zelf al dat liefhebbers vaak al katten hebben en je juist voor Borry een plekje nodig denkt te hebben waar alle aandacht voor haar is (waarvan ik overigens niet precies begrijp wat je daarmee bedoelt), dus de kans dat je zo'n plek vindt is heel klein.

Wat mij betreft toch wel vrij duidelijk dat je het beste voor Lily een nieuw plekje zoekt, ook al zijn jonge katten erg leuk. Dat heeft Borry wel verdiend denk ik.

jesito

Re: Poes wordt aangevallen door anderen katen in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-18 15:13

Borry is door mij nog nooit herplaatst, geen idee waar je dat gelezen hebt.
Ik heb haar even op mp gehad maar ik wil dat gewoon niet, denk als daadwerkelijk iemand aan de deur zou staan ik het af zou ketsen.

Alle katten zijn leuk en ik hou van ze allemaal evenveel.
Ik wil Borry evenmin weg doen als dat ik Lilly weg wil doen.

Nu weet ik ook alweer waarom ik allang niet meer op bokt was.
Mensen kikken er hier op je af te troeven als een of ander slecht mens.
Want ik ben het slechte mens wat een jonkie verkiest boven de oudere poes.
Je kunt vanalles van me zeggen maar als 1 iemand alles over heeft voor zijn dieren dan ben ik dat zeker.

Ik wil niet moeten kiezen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 15:44

jesito schreef:
Borry is door mij nog nooit herplaatst, geen idee waar je dat gelezen hebt.
Ik heb haar even op mp gehad maar ik wil dat gewoon niet, denk als daadwerkelijk iemand aan de deur zou staan ik het af zou ketsen.

Dat had ik uit onderstaande begrepen (door ''ze komt steeds terug''), maar niet goed geïnterpreteerd blijkbaar:

Citaat:
We wonen bij veel boerderijen en een vakantiepark in de buurt en als ze zich daar prettiger zou voelen op zo'n boerderij dan heeft ze mijn zegen maar ze komt steeds terug naar hier en dat zou ze denk ik niet doen als ze hier helemaal niet wilde zijn.

jesito schreef:
Alle katten zijn leuk en ik hou van ze allemaal evenveel.
Ik wil Borry evenmin weg doen als dat ik Lilly weg wil doen.

Dat begrijp ik wel, maar dit is toch geen goede combinatie? Voor Borry is dit toch heel naar als ik je zo lees? Je zoekt toch niet voor niets naar oplossingen? En nu was je oplossing om Borry te herplaatsen en dat lijkt mij niet de beste stap nee.

jesito schreef:
Nu weet ik ook alweer waarom ik allang niet meer op bokt was.
Mensen kikken er hier op je af te troeven als een of ander slecht mens.
Want ik ben het slechte mens wat een jonkie verkiest boven de oudere poes.
Je kunt vanalles van me zeggen maar als 1 iemand alles over heeft voor zijn dieren dan ben ik dat zeker.

Flauw, maar ook wel begrijpelijk aangezien het zo gevoelig ligt. Ten eerste heb je eerst ook andere adviezen gehad en ten tweede vind ik het onlogisch ja om de slechts herplaatsbare kat te willen herplaatsen. Niet vreemd dat je daar dan advies/onbegrip over krijgt.