Hond stinkt enorm en heeft een vette vacht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 14:18

Manadeluca schreef:
Je hebt tegenwoordig ook kleine verpakkingen dievries maar er bestaan ook gestoomde worsten.
http://naturis.be/versvlees-houdbaar/

Naturis Versvlees Houdbaar is van dezelfde grondstoffen gemaakt als ons diepgevroren vers vlees. Dus van vlees dat geschikt is voor menselijke consumptie en eveneens afkomstig van EEG goedgekeurde slachthuizen. Aan alle soorten is ook zeewier toegevoegd daar dit een natuurlijke bron van verschillende vitaminen is voor uw hond.

dat heeft onze dierenwinkel! das mooi

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:20

Hoe is zijn huid? Ik vind zijn ogen er niet heel goed uitzien, ze lijken waterig en de huid eromheen lijkt geïrriteerd/rood.

Mijn hond heeft ook huidproblemen en een heel dunne vacht daardoor. Ik geef haar nu een sterk geconcentreerde zalmolie: Doils skin.
Een goede trimmer kan je ook helpen, als je een goede treft weten ze veel over vacht en huid en de invloeden daarop.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 14:22

xDenies schreef:
Vachtproblemen is negen van de tien keer te verhalen op voeding. Je zegt graan vrije voeding te geven. Laten we dat eens bekijken.

De Opti Life adult Skin & Care onder de loep:
zalm (gedehydreerd, 24%), rijst (24%), dierlijk vet, plantaardige vezels, lijnzaad, biergist, zalmolie (1%), mineraalstoffen, FOS, MOS, lecithine, zee-algen (Ascophyllum Nodosum), druivenpit, rozemarijn, goudsbloem, groene thee

Om even een aantal dingen dikgedrukt te plaatsen. Deze voeding is niet graanvrij, verre van. En met een heel minimaal vlees percentage.

Carocroc:
vleesmix (27%), dierlijk eiwitextract (19%), maïs, tarwe, gevogelte (9%), dierlijk vet (gevogelte, rund), rijst, rijstzemelen, tarwegries, bietenpulp, gehydrolyseerde kippenlever, lijnzaad, mineralen

Ook niet graanvrij.

Casa fera:
gevogelte (33%), rijst, maïs, gerst, vis (4%), bietenpulp, lam (3%), heeleipoeder, dierlijk vet (gevogelte, rund), gehydrolyseerde kippenlever, visolie (zalm), gist, hemoglobine, maïsgluten, mineralen, cellulose, lijnzaadolie, fructooligosaccharide en plantenextracten

Oók niet graanvrij.

Renske:
ip: verse kip (26%), gedroogd gevogelte (19%), aardappel (15%), zoete aardappel, bietenpulp, gevogeltevet, gedroogde krill, gedroogd ei, kippenbouillon, biergist, mineralen, lijnzaad (1,2%), zeewier, beta-glucanen, gedroogde cranberries (0,04%), gedroogde appel (0,04%), gedroogde peer (0,04%), gedroogde broccoli (0,04%), gedroogde tomaat, glucosamine (170 mg/kg), methylsulfonylmethaan (MSM) (170 mg/kg), chondroïtinesulfaat (120 mg/kg).

Komt in de buurt van volledig graanvrij. Een beter vleespercentage.

Content:
Granen, plantaardige bijproducten, vlees en dierlijke bijproducten, oliën en vetten, mineralen.

Verre van graan vrij.

Kortom. Je hebt eigenlijk géén echte graanvrije voedingen gegeven. Hoogstwaarschijnlijk veel gewisseld in korte tijd. Lichaam weet van a tot z niet meer hoe en wat en dan krijg je vachtproblemen en huidproblemen veelal.

Persoonlijk zou ik zeggen: Zet de hond op een écht goede graanvrije voeding zoals een Orijen, Acana, Carnilove, Edgar & Cooper (dan de Lam, Konijn of Pup, ivm graanvrij) en kijk dat minimaal de komende vier maanden aan. En ga dan eens kijken of er verschil te zien is.

En natuurlijk andere adviezen van een check-up zijn ook niet heel gek om te doen. Maar helaas, je hebt geen graan vrije voeding gevoerd. Sorry.

Ik zie toch bij casa-fera en bij opti-life geen granen of tarwe staan? of lees ik ergens overheen:P orijon en acana schijnen heel slecht te zijn door lood in het voer.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:23

En hun gebit heeft er voordeel mee. Tijdens mijn laatste bezoek aan de dierenarts merkte hij op dat Vai zijn gebit in zeer goede staat is en Vai is intussen 9 jaar.

xDenies

Re: Hond stinkt enorm en heeft een vette vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:24

Rijst, mais en tarwe is gewoon graan hoor.

Dat Acana en Orijen verhaal gaat om de amerikaanse varianten. Hier in Europa worden enkel de Canadese varianten verkocht. Maar goed, je hoeft die ook niet te geven. Maar wat je nu geeft is niet graan vrij.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 14:28

Lisitano schreef:
Hoe is zijn huid? Ik vind zijn ogen er niet heel goed uitzien, ze lijken waterig en de huid eromheen lijkt geïrriteerd/rood.

Mijn hond heeft ook huidproblemen en een heel dunne vacht daardoor. Ik geef haar nu een sterk geconcentreerde zalmolie: Doils skin.
Een goede trimmer kan je ook helpen, als je een goede treft weten ze veel over vacht en huid en de invloeden daarop.

zn ogen zijn waterig door het in bad doen en drogen, dit vind hij dood eng een daar door gaat hij tranen
/ ogen dicht knijpen :P maar zoals ik eerder al beschreef hij heeft hele erge tranende ogen, dit is al nagekeken en er is verder niks te vinden wat het veroorzaakt enkel een oud litteken op 1 van zijn ogen en vermoedelijke blinde vlek.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:31

Het hondje van mijn moeder heeft hetzelfde probleem, maar die krijgt dan ook menselijke tussendoortjes in de vorm van plakjes kaas naast (dure) biofood brokken. Ook wast ze het beestje heel regelmatig, waardoor de vetlaag extra gestimuleerd wordt en ze in no-time weer een stinkende vacht heeft.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:33

zanakuzies schreef:
Lisitano schreef:

zn ogen zijn waterig door het in bad doen en drogen, dit vind hij dood eng een daar door gaat hij tranen
/ ogen dicht knijpen :P maar zoals ik eerder al beschreef hij heeft hele erge tranende ogen, dit is al nagekeken en er is verder niks te vinden wat het veroorzaakt enkel een oud litteken op 1 van zijn ogen en vermoedelijke blinde vlek.

Die van mijn moeder heeft ook heel erge traanogen, die op een gegeven moment naar hele vieze kaas stinken. De DA kan er niets anders van maken dan het maar schoon te maken met afgekoeld gekookt water. In het geval van haar hondje is het een doorfok-probleem: ze heeft het van een foto uit België gekocht, ondanks onze tegen-adviezen. "Maar ze kijkt zo lief op die foto"..... :x

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:36

zanakuzies schreef:
Lisitano schreef:

Vaak staan ogen en huid/vacht wel in verband met elkaar.
Ik denk toch aan overgevoeligheid. Merk je in bepaalde periodes van het jaar dat het erger wordt of blijft het constant aanwezig?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:37

Wat zegt je dierenarts?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:38

Nutram en profine zijn ook goede graanvrije brokken. Ook de snoepjes en tussendoortjes voor de hond moeten graanvrij zijn anders heeft het geen zin. Ik zou dus zeker naar de voeding kijken en hem naar een goede trimsalon brengen. Succes

Noahh_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:49

Ik heb niet alle berichten gelezen. Dus misschien is het al gezegd. Wij hebben twee honden, kortharig. Ik ruik ze eigenlijk nooit. Vorig jaar voelde hun vacht ook wat vettig, ik zag wat schilfers, en ik begon toch wat te ruiken. Ze stonken iets wat uit hun mond, maar ook naar het aaien. Je voelde wat vettigheid op je handen en je rook hond :D
Wij geven onze honden nu twee x per Jaar een kuur met groene leem van Vetragil. Dit reinigt het lichaam en ze krijgen extra vitamine en minerale binnen. Dus ook nog gezond. Het werkt echt super goed.

Ons teefje die al haren kale plekken kreeg in bepaalde periode heeft ze al een tijd niet meer gehad.

Misschien heb je er wat aan

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 15:03

Lisitano schreef:
Ik denk toch aan overgevoeligheid. Merk je in bepaalde periodes van het jaar dat het erger wordt of blijft het constant aanwezig?

in de zomer niet want dan is hij geschoren. kan het eventueel ook een soort allergie zijn op wasmiddel of vlooiendruppels? ze zijn afgelopen weken behandeld met Advantix en frontline ivm vlooien plaag nu zijn ze schoon! en al hun kussen mandjes e.d. zijn gewassen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:05

zanakuzies schreef:
Lisitano schreef:

in de zomer niet want dan is hij geschoren. kan het eventueel ook een soort allergie zijn op wasmiddel of vlooiendruppels? ze zijn afgelopen weken behandeld met Advantix en frontline ivm vlooien plaag nu zijn ze schoon! en al hun kussen mandjes e.d. zijn gewassen

Een allergie uit zich normaal niet in Hoe de staat van de vacht nu is in de situatie van je hond. Een allergie(vlooien of voedsel bv ook) uit zich normaal gesproken in aandoeningen aan de huid zelf en dan zijn ze zich obsessief aan't bijten/krabben en zijn er wonden en/of onregelmatigheden aan de huidlaag te zien, dus ik denk zelf echt niet dat dit hier het geval is maar het echt aan de voeding ligt of een tekort of een combinatie van.

EDIT; ik zie nu pas dat je ook vaker van voer geswitched bent. Ik weet overigens niet hoeveel merken voer je op wat voor tijd geprobeerd hebt precies, maar het wisselen van voer heeft een enorme impact dus ik denk dat je nu ook even bij 1 voersoort moet blijven en het lichaam daar ook even mee 'tot rust' moet laten komen. Iemand gaf het hier ook al aan, het lichaam zal ook echt ontregelt zijn door het wisselen van voer, zeker als het meermaals gebeurt is. Je zult even terug naar basis moeten, bij 1 voersoort blijven en niet regelmatig switchen en het lichaam de kans geven om bij te trekken hiervan en dat zou je icm zalmolie dan bv kunnen doen en voor de zekerheid zou je dan een check kunnen laten doen om te kijken of er tekorten zijn. Maar het switchen kan hier dus ook een grote oorzaak van zijn geweest - misschien wel DE oorzaak van het vachtprobleem wat nu aanwezig is.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 15:23

switchen is gebeurd met een half jaar ongeveer, begonnen met carocroc maar ivm de problemen naar casa fera gegaan, helaas werd dit niet meer verkocht bij mijn winkel en toen overgestapt op carocroc weer. toen een keer content gekocht ivm te weinig tijd na die zak overgestapt op opti life dat eten ze nu 3 maanden ongeveer.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:29

Ik zou je hond eens een paar maanden op een goede KVV zetten, ondertussen door een goede trimmer laten behandelen en dan eens zien wat daar het resultaat van is.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:37

Ik heb niet alles gelezen, maar door het scheren kan een vacht heel erg veranderen.
Misschien is het daardoor nu zo vet geworden.
Mijn vader was honden trimmer en dit zagen we vaak bij honden die geschoren worden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:49

Traanogen zouden vaak ook minder worden met KVV.
Maar wat Denies al zei, het voer wat je voert is in iedergeval niet graan vrij.

Ik voer zelf Wolf of wilderness. Is via Zooplus te bestellen. Over samsfield (pets place) was ik (zowel voor kat en hond) tevreden. Applaws ben ik ook heel tevreden over maar wel gewisseld(1 hond is qua brok heel kieskeurig! ) (zooplus)
En nu heb ik voor de katten een proefzak van Riverwood liggen en ben daar heel tevreden over. Ik overweeg uiteindelijk ook om dit voor de honden te proberen:
http://www.riverwooddiervoeding.nl/

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 16:08

kvv is hier helaas echt niet mogelijk.
ik heb een proefverpakking voor Wow aangevraagd kijken of ze dat lusten.
orijon en acana vind ik echt veeeeeel te duur :O

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:10

zanakuzies schreef:

Ik heb vorig jaar voor de Kvv een vriezer van 500 liter aangeschaft, maar snap wel dat niet iedereen daar de ruimte voor heeft :') Heb tot nu toe de 500 liter ook helemaal niet ''nodig'' gehad. Maar deze was toen goedkoper dan de kleinere van 350 geloof ik. Dus dacht ik; ach ik kan t kwijt. Hopelijk mag ik de vriezer in augustus helemaal afladen met puppyvoer :P

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 16:11

zanakuzies schreef:

Kijk eens naar Profine voer. Is niet bizar duur en is graanvrij. Goede brok.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:32

Een voeding is pas duur als je er veel van moet geven. Een hogere kwaliteit voeding geef je vaak véél minder van waardoor je met een duurdere zak uiteindelijk goedkoper uit bent.

Een voeding is pas goed als je hond het er goed op doet.

Hier werd WOF heel goed gegeten. Maar vijf keer op een dag poepen is dan weer niet de bedoeling. Carnilove werd hier ook goed gegeten, maar draaide wel uit op spugen; kortom, ook niet geschikt voor ons.
& zo moet je dus gewoon goede graanvrije voedingen uitproberen. Wel met minimaal 4 maanden er tussen.

Ben ondertussen wel nieuwsgierig geworden naar welke voedingen jij in je eigen winkel verkoopt :D

0011223344

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 18:55

_kmbn schreef:
zanakuzies schreef:
toevallig heb ik voor 28 april een afspraak staan bij de dierenarts dus dan ook maar gelijk even laten nakijken, kan idd geen kwaad. zal ook eens zalm olie bij gaan voeren en eventueel een supplement van mineralen en vitamines.

Ja met vitamines en mineralen wel weer oppassen, want overvoeden kan ook daarin. Zalm olie kan noot kwaad. Maar zou die aaardes afwachten en dan gericht bijvoeren indien nodig

Ik neem even aan dat je bedoelt dat zalmolie nooit kwaad kan. Onze hond kan niet tegen bepaalde eiwitten in zalm, krijgt hier een vette vacht van, jeuk en gaat stinken naar zweetsokken. Het is dus niet waar dat het nooit kwaad kan, onze hond werd er echt naar van. Toen ben ik gestopt met het voeren van zalm en het probleem was weg.

CharlesZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:05

Ik heb niet alle reacties gelezen dus excuus als dit al eens is genoemd. De hond van mijn ouders heeft precies hetzelfde probleem gehad: had een verschrikkelijke vette vacht en kon hem weer wassen na een week,en had vaak last van rode ogen (en traanogen). Qua voer kreeg hij het beste van het beste dus daar lag het niet aan. Allergieën waren goed bekend dus lag niet aan het voer. Uiteindelijk verder gezocht en daaruit was gekomen dat meneer een traag werkende schildklier had. Hij krijgt daar nu een pilletje per dag voor en alle klachten zijn verdwenen. Huid is niet vet meer te krijgen en hij ruikt weer als een normale huid! Ook zijn de rode en traagogen weg! Ik weet niet of dit ook kan zijn bij jouw hondje maar wij hebben 5jaar gezocht naar de oplossing voor we het vonden... vragen bij de dierenarts kan altijd :j

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 19:53

Ik heb even overlegd met de Fokker en die zegt ook even bloed laten afnemen! Hij is al vanaf pup af aan een zorgen kindje, dronk niet goed dus is met de fles bijgevoerd, toen hij bij ons kwam had hij een krabbel gehad van zijn broertje in zn oog dus met spoed naar de dierenarts gegaan en een flinke beschadiging op zn oog en daar zit nu een blauw vlekje, hij is een keer heel hard met zn koppie tegen de tafel gesprongen daarna kon hij niet lopen en viel om, naar de dierenarts geweest en daar was niets meer te zien. Daarna heeft hij nog 2 keer zo'n soort aanval gehad, oogjes wegdraaien en niet meer kunnen lopen omvallen (toevallig 3 maanden terug nog) maar ook toen we weer bij de dierenarts aankwamen was er niks meer te zien..

Al met al wat vage klachten maar eens beginnen met bloedonderzoek!