Heel bolle goudvis die goed rondzwemt, oorzaak?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:26

karuna schreef:
Geen idee. Hoe weet je dat en hoe ontworm je een vis en hoe komen ze eraan dan? Dit is de enige die het heeft, de rest is wat mollg en de enige echt lichte is slank.

Als het zo stabiel blijft, zou ik het gewoon zo laten. Ik heb vissen oud zien worden met een bolle buik.
Er zijn ook goudvissen die gewoon zo gekweekt zijn.....helaas.
Laatst bijgewerkt door Liebeskind op 28-03-18 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:27

Nabster schreef:
nardxash schreef:
Wat een prachtige goudvissen <3
Ze hebben heerlijk de ruimte wat ook wel heel belangrijk is voor ze.
Heb zelf ook 4 goudvissen en nog elke dag plezier van
[ [url=m/QYqsFI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Goudvissen hebben graag fijnere bodembedekking om te grondelen. Doe ze dat plezier. En echte planten...

Ik heb van de week al andere bodembedekking gehaald en zal er morgen ingaan.
Echte planten slopen ze helaas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-18 23:30

Ik ga ze eerst eens observeren. Eerst moeten ze de abrupte verhuizen overleven. Ze hebben hun hele leven in een rechthoek bak van 3000 l gezeten zonder planten (soms een waterlelie) maar wel met een dik filter en soort van watersputtertje en soms een uv lamp. Dat is al een aardige overgang voor ze.

Verder zolang ze idd er verder ok blijven uitzien, geen schub problemen krijgen, pluizige aanhangsels of andere afwijkingen laat ik ze liever met rust, vangen en handelen is ook een risico weer.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 23:30

nardxash schreef:

Dat is ook de bedoeling. Voedsel en tijdverdrijf. Een goudvis hoort eigenlijk in een vijver. Af en toe wat waterpest geven is fijn voor ze.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 08:30

Poe gelukkig alles zwemt nog rond in de vijver. Schichtig dat wel als ze onverwachte bewegingen zien. Logisch eigenlijk ook. Mijn tuin is opener als waar ze vandaan komen.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 08:50

Nabster schreef:
nardxash schreef:

Dat is ook de bedoeling. Voedsel en tijdverdrijf. Een goudvis hoort eigenlijk in een vijver. Af en toe wat waterpest geven is fijn voor ze.

Zal is kijken om dat in mij aqarium te plaatsen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 10:27

Zo de buurman klopte net aan met vis nummer 10. Een grote dikke zwarte goudvis. Veel groter dan hij had verwacht. En nog 5 onverwachte gasten in zijn vijver die ook asiel hbben gekregen hier. :+ mijn vijver is nu helemaal een grote orgie. Van de vis heb ik geen foto die zat zo klem in het emmertje dat ik hem snel de vijver ingedaan heb. Buurman schrok zich rot over de grote van de tuin, had nog nooit achter gekeken. Ook niet bij vorige bewoner, zijn reactie potverdrie wat een tuin. Nooit geweten dat die zo groot was. Zou je van buiten niet zeggen. Arme jij ik benijd je niet. Maar vond stuk dat klaar was wel erg mooi geworden. *\o/*

Afbeelding

Rocamor

Re: Heel bolle goudvis die goed rondzwemt, oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 11:35

Een kikker samen met padden? Ik dacht dat die niet samen gingen.

Hier ook een reiger die de vissen probeert te verorberen. Ik heb de visjes nog niet gezien na de winter. Hopelijk zitten ze gewoon nog te diep

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 20:06

Padden kikkers gaat goed samen. Maar zijn allemaal kikkers. Hihi twee dikke dames met een kleine vent erboven op. Kikkersex :)) :+: <<) en een kleintje

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 20:31

haha super leuk en wat fijn dat je ze kan opvangen, ze hebben het nu al goed zo te zien!
Ik moest ook even goed kijken hoeveel kikkers het nu zijn :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-18 11:48

na het vinden van mijn dode grootste vis volledig onbeschadigd maar dood op mijn grasveld na twee dagen afwezigheid er vanuit gegaan vijver is visvrij. Gek genoeg de reiger struikeldraden zijn onaangetast en ook een keer een reiger alleen op het dak gezien.

Maar Ik zie vanmorgen wat in de vijver bewegen, weet dat ik kikkervisjes heb maar kijk nog eens goed zeker 9 iniminivisjes. Denk dat die dikke goudvis toch zwanger was. Heb ze maar wat platgedrukte voerkorreltjes gegeven. Of reiger heeft aan zijn poten stekebaarsjes meegenomen maar gezien het feit dat ze diverse grootes hebben van inimini 3 mm tot al 2 cm denk ik dat er nu wat uitkomt.

Eigenlijk geen fijne timing omdat ik problemen heb met mijn vijverpomp. Twee slangen blijven lekken en de vijver loopt steeds leeg. Die staat dus al twee weken uit en vijver is een groene soep. Wilde die eens goed schoonmaken, slib weghalen planten uitdunnen. Watervalletje aanpassen ook. Maar ja met nieuw leven moet ik voorzichtig zijn dus de boel bijna laten leeglopen zodat ik makkelijker overal bij kom is er niet bij nu.

Maar er zwemmen minstens 9 iniminigrijze visjes rond mogelijk meer. De kleinsten lijken net uitgekomen. Kennelijk toch ergens eieren gezeten die door watertemperatuur nu uitkomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 08:40

Inmiddels een update. Die kleine streepjes nooit meer gezien daarna. Vorig jaar geen vissen gezien, geen streepjes en ook niet gevoerd uiteraard. Problemen gehad met mijn filter, die kreeg ik niet lekvrij. Eerste keer was vijver half leeg na een nachtje lekken. Kortom ik was blij dat ik geen vissen meer had omdat dat niet echt fijne omstandigheden zijn voor een vis.

Dacht ik. Tot mijn erg grote verbazing :oo zwemmen er nu zeker 11 goudvissen rond. Een heeft al oranje, een begint te kleuren, de rest is nog zwart. Van neus tot puntje staart 10/12 cm. 11 perfect gezonde vissen. Gelukkig had ik nog wat voer liggen in een potje en maar gaan voeren.

Wat een verrassing :oo

ijslandfan

Re: Heel bolle goudvis die goed rondzwemt, oorzaak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:00

Wow, dat is een leuke verrassing! Taaie beestjes, die goudvissen!