Poes blijft miauwen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deess

Re: Poes blijft miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:54

Vind ik ook troi . Katten proberen hun baasje op te voeden en helemaal af te richten haha. Smorgens miauwen werd ik ook stapelgek van, ook plantenspuit en vara gids gebruikt haha

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:57

Wat voer je? Mijn kater deed namelijk precies het zelfde als jouw kat. Totdat ik hem een brokje ging voeren waar hij langer een vol gevoel van had. Overigens vind ik dat je vrij weinig voert. Die van mij (kater van ruim 5 kilo die gauw te dik wordt en poes van bijna 3 kilo die mooi op gewicht is) krijgen respectievelijk 70 en 60 gram brokjes. En nooit Gourmet, dat is zooi.

Overigens... katten zijn dieren die tijdens de schemering erg actief worden. Mijn lieve knuffelpoetie verandert dan ook in een tornadootje. Combinatie van trek en instinct om tijdens het ochtendgloren op jacht te gaan. Dus dan heb ik drie keuzes: wachten tot het over is, opstaan en ze te eten geven of de voordeur open gooien. Bij die laatste optie ben ik ze een uurtje kwijt, ze gaan dan op patrouille en vangen natuurlijk niets maar komen wel nog steeds hongerig maar wel een stuk rustiger weer thuis.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 20:59

Mijn kat is nu 13 jaar en staat elke ochtend bij mijn deur.
Zij is ook later bij mij gekomen.

Hier van alles geprobeerd ze is er nooit mee gestopt.
Gaat de slaapkamer deur open dan stormt ze echt naar binnen.
Slapen op de kamer wil ik niet maar ze maakt mij ook wakker.
Tegenwoordig geef ik haar gewoon een snoepje en ze is tevreden.
Als niks werkt heb je niks aan de irritaties.
Katten weten heel goed wat ze willen.
Ze zeggen toch ook dat wij vaak het personeel zijn van de kat :D

Zorg er gewoon voor dat haar bakje vol zit maar dat is al vaker genoemd.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:02

Met terugpraten stimuleer je het miauwen wel. Doe ik ook altijd hoor, want het is zo gezellig. Maar je creeert er dus wel kletskousen mee, wees je daarvan bewust.
Nou kunnen ze inderdaad wel prima leren hoe elke situatie in elkaar steekt en wanneer het dus wel werkt en wanneer niet. Dus het verschil van wel of geen voer gaat ze echt wel begrijpen op den duur.

Wat bij jou niet meewerkt zijn je wisselende tijden. Hoe onregelmatig is dit? Want katten gebruiken wel hun interne klok voor hun dagritme. Dit wel in combinatie met alle rituelen in huis. Maar als je wisselende tijdstippen opstaat, zal het gewoon wat langer duren voordat ze doorheeft hoe het bij jou werkt. Een voerbak met tijdklok kan dan zeker een goed idee zijn zodat ze je in ieder geval niet wakker mekkert vanwege een lege maag. Het belangrijkste is dat het voor haar voorspelbaar moet zijn. Hoe vaster jouw gedrag, hoe sneller zij het begrijpt en zich daarop aan kan passen. En zolang haar behoeftes bevredigd worden gaat dat aanpassen heel prima zolang je maar duidelijk en consequent bent.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 21:09

waar is ze snachts? bij jullie op de kamer?
mijn kat kan echt niet tegen dichte deuren bijvoorbeeld. heb t maanden geprobeerd af te leren door negeren etc. maar uitiendelijk maar toegelaten.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:28

Ik snap de redenatie van het asiel niet. Ze is buiten gevonden en word dan geplaatst als binnenkat. Grote kans dat deze kat dadelijk echt buiten wil... Bij ons word standaard alles wat buiten gevonden is met toegang naar een tuin geplaatst. Uitzondering soms hele oude katten of katten die wegens medische redenen niet naar buiten mogen.