Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GUSTIxBILL schreef:Leuke hond
Persoonlijk zou ik niet aan baskerville beginnen voor staffordachtigen.
Vaak omdat deze toch te smal uitvallen en een maat groter te lang word voor ze.
Mischien de staffordgroep op fb bezoeken? Vaak ook leuke tips en zen verantwoorde community. Hier raden ze vaak de volgende site aan: https://www.bambamdogtoys.nl/webshop/sp ... orfmuzzle/
Duhelo schreef:baskerville heeft speciale korven voor kortsnuitigen (speciaal voor stafford en rotties)
@karma: waar heb jij jouw korf besteld? ik zoek al eeuwen achter een soepele lederen korf, want deze vind ik toch fijner dan die harde plastic dingen (en minder pijnlijk als ze komen boksen)
Little_Gift schreef:Ik ben daar niet voor en wel om een heel goede reden!
Heb iemand gekend die ook een stafford had!
Om ongelukken te voorkomen (was nochtans een heel brave hond maar ze wou geen risico lopen) deed ze hem ook een muilkorf om...
Dat is die hond zijn dood geworden!
Op een dag wandelde ze langs een landweggetje en stormde er een loslopende bouvier de velden over, bovenop haar stafford... die weerloos was wegens de muilkorf!
De bouvier heeft de stafford letterlijk in stukken gebeten tot de boer erbij kwam en de bouvier er met een spade af moest slaan!
Stafford heeft het niet overleefd, beest was helemaal opengereten! En heeft zich niet eens een tand kunnen verdedigen wegens de muilkorf!
Zij hield de hare ook altijd aangelijnd dus een muilkorf was nooit nodig geweest! De andere hond moet maar niet in de straal van 1,5m komen (wat doorgaans de lengte is van de leiband), dan kan jouw aangelijnde hond niets doen!
Kan de jouwe dat wel, dan is het omdat een ander zijn hond niet bijhield!
Little_Gift schreef:Ik ben daar niet voor en wel om een heel goede reden!
Heb iemand gekend die ook een stafford had!
Om ongelukken te voorkomen (was nochtans een heel brave hond maar ze wou geen risico lopen) deed ze hem ook een muilkorf om...
Dat is die hond zijn dood geworden!
Op een dag wandelde ze langs een landweggetje en stormde er een loslopende bouvier de velden over, bovenop haar stafford... die weerloos was wegens de muilkorf!
De bouvier heeft de stafford letterlijk in stukken gebeten tot de boer erbij kwam en de bouvier er met een spade af moest slaan!
Stafford heeft het niet overleefd, beest was helemaal opengereten! En heeft zich niet eens een tand kunnen verdedigen wegens de muilkorf!
Zij hield de hare ook altijd aangelijnd dus een muilkorf was nooit nodig geweest! De andere hond moet maar niet in de straal van 1,5m komen (wat doorgaans de lengte is van de leiband), dan kan jouw aangelijnde hond niets doen!
Kan de jouwe dat wel, dan is het omdat een ander zijn hond niet bijhield!
karuna schreef:Niks mis met een muilkorf. Mijn witte herder heeft er een (een ruime metalen korf) zodat hij met rust gelaten wordt door mensen in wat drukkere omstandigheden. Iedereen wil hem aaien.ondanks dat ik eg laat hem met rust hij is bang. Hij is bang en kan onvoorspelbaar reageren dan terecht ook dt wel. Voor zijn rust de korf om en mensen aaien niet meer want dan is hij eng.