Hond eet kattenpoep tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:07

Kuggur schreef:
benangelique schreef:
Het schijnt een tekort aan ammonia te zijn waardoor ze poep eten

Een tekort aan ammonia.... _O-

Zucht jij staat echt overal vooraan om mensen uit te lachen. Laat iedereen lekker in z’n waarde.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:01

Kiwiwitje: ik ben de vrouw van TS dus antwoord ik even: hond komt uit t asiel. Echt zodra dat hij binnen kwam dook ie de kattenbak in om er een drol uit te vissen :r

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:03

Jinte schreef:
Kiwiwitje: ik ben de vrouw van TS dus antwoord ik even: hond komt uit t asiel. Echt zodra dat hij binnen kwam dook ie de kattenbak in om er een drol uit te vissen :r

Dat is gewoon doodnormaal hondengedrag hoor, niks mis mee. Dat wij het niet willen of hemeltjelief het smerig vinden is prima, maar dat maakt nog niet dat er iets mis is met de hond.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:05

GDG schreef:
Jinte schreef:

Dat is gewoon doodnormaal hondengedrag hoor, niks mis mee. Dat wij het niet willen of hemeltjelief het smerig vinden is prima, maar dat maakt nog niet dat er iets mis is met de hond.

Waar zeg ik dat er iets mis is met de hond? We vragen hier om een oplossing..

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:13

Mariposa11 schreef:
Zucht jij staat echt overal vooraan om mensen uit te lachen. Laat iedereen lekker in z’n waarde.

Wat voor "waarde", als je zulke nonsens uitkraamt verdien je niet beter beter dan zo'n lachende smiley...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:26

GDG schreef:
Jinte schreef:

Ik zeg ook niet direct dat er iets mis is met de hond. Maar doodnormaal hondengedrag is het niet. Ik deel alleen mijn ervaring met een herplaatser en het eten van poep. En daarom vraag ik dus ook of dat het een herplaatser is.
En het kan ook een gedragsprobleem zijn. Het kan ook een tekort zijn. Dus aannemen dat t dood normaal honden gedrag is ben ik t niet mee eens.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:42

Kuggur schreef:
Mariposa11 schreef:

Wat voor "waarde", als je zulke nonsens uitkraamt verdien je niet beter beter dan zo'n lachende smiley...

Je kan een andere mening gewoon zo laten of normaal reageren. Je hoeft mensen niet altijd uit te lachen omdat jij een andere mening hebt dan iemand anders.

Sylver

Re: Hond eet kattenpoep tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 18:47

Even iets anders, wat voor voer krijgt de kat? Sommige soorten voer worden niet helemaal verteerd waardoor de hond misschien de poep eet vanwege onverteerd voer.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:04

Er zit geen wondermiddel in eierkoek, hoor. :) Bloem, suiker, ei, melkpoeder, beetje citroenrasp, beetje zetmeel. Dat is 't wel ongeveer. Dezelfde ingrediënten als in zoveel andere koek. In eierkoeken van de bakker zit soms ammoniumcarbonaat als rijsmiddel, ik kwam wel ergens tegen dat dit de ontlasting van de hond zelf viezer maakt (want ruikt of smaakt dan schijnbaar 'n beetje naar ammoniak), dus het zou kunnen helpen tegen het eten van de eigen poep.

Over een ammoniak-tekort vind ik alleen bronnen met 'het schijnt' of 'ik las dat', zonder verdere onderbouwing. Op betrouwbare sites staat alleen iets over een tevéél aan ammoniak, wat kan ontstaan door leverproblemen omdat gifstoffen (wat ammoniak is) niet meer goed afgebroken worden. Ik krijg alvast niet de indruk dat een tekort nou echt een onderbouwd probleem is. ;)

Soms heeft het te maken met een voedingstekort maar er zijn ook zat honden die kattenpoep gewoon lekker vinden. :D De tip van de bitter apple vind ik wel een goede, dan zal de hond het ook niet meer stiekem doen want poep = vies geworden. Onze hond doet het soms ook, gaat een beetje met fases heb ik het idee. Buiten dan, zelf hebben we geen kat. Maar een link met zijn voedingspatroon heb ik niet kunnen ontdekken. Ik los het dus op met zoveel mogelijk voorkomen en anders corrigeren, tot het weer uitdooft en hij het vergeet. :))

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 19:28

Mariposa11 schreef:
Kuggur schreef:
[

Je kan een andere mening gewoon zo laten of normaal reageren. Je hoeft mensen niet altijd uit te lachen omdat jij een andere mening hebt dan iemand anders.

Je hebt de op bokt veel voorkomende misvatting dat meningen gelijkwaardig aan elkaar zijn, en inherent valide.
Dit is uiteraard onzin.
Het draait hier overigens niet zozeer om "meningen" maar om grondig onderzochte data, feiten. Zoals Dani ook uitlegt is een ammonia tekort in honden een totaal absurd idee. Dermate absurd dat ik er om moet lachen. Als je dit werkelijk meent is je verstand van fysiologie nihil, en zou je je "mening" hierover voor je moeten houden.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:32

Kuggur schreef:
Je hebt de op bokt veel voorkomende misvatting dat meningen gelijkwaardig aan elkaar zijn, en inherent valide.
Dit is uiteraard onzin.
Het draait hier overigens niet zozeer om "meningen" maar om grondig onderzochte data, feiten. Zoals Dani ook uitlegt is een ammonia tekort in honden een totaal absurd idee. Dermate absurd dat ik er om moet lachen. Als je dit werkelijk meent is je verstand van fysiologie nihil, en zou je je "mening" hierover voor je moeten houden.

Kunnen jullie die discussie niet via PB verder voortzetten? Beetje jammer van dit topic anders.

kiwiwitje schreef:
Ik zeg ook niet direct dat er iets mis is met de hond. Maar doodnormaal hondengedrag is het niet. Ik deel alleen mijn ervaring met een herplaatser en het eten van poep. En daarom vraag ik dus ook of dat het een herplaatser is.
En het kan ook een gedragsprobleem zijn. Het kan ook een tekort zijn. Dus aannemen dat t dood normaal honden gedrag is ben ik t niet mee eens.

Dank je :j En gedragsprobleem als in? Want hij heeft bijvoorbeeld voor hij bij ons was nooit eerder met een kat geleefd (althans, dat is ons verteld)

Sylverlove1 schreef:
Even iets anders, wat voor voer krijgt de kat? Sommige soorten voer worden niet helemaal verteerd waardoor de hond misschien de poep eet vanwege onverteerd voer.

De kat krijgt brok van Cat Lovers Gold.

Dani schreef:
Er zit geen wondermiddel in eierkoek, hoor. :) Bloem, suiker, ei, melkpoeder, beetje citroenrasp, beetje zetmeel. Dat is 't wel ongeveer. Dezelfde ingrediënten als in zoveel andere koek. In eierkoeken van de bakker zit soms ammoniumcarbonaat als rijsmiddel, ik kwam wel ergens tegen dat dit de ontlasting van de hond zelf viezer maakt (want ruikt of smaakt dan schijnbaar 'n beetje naar ammoniak), dus het zou kunnen helpen tegen het eten van de eigen poep.

Over een ammoniak-tekort vind ik alleen bronnen met 'het schijnt' of 'ik las dat', zonder verdere onderbouwing. Op betrouwbare sites staat alleen iets over een tevéél aan ammoniak, wat kan ontstaan door leverproblemen omdat gifstoffen (wat ammoniak is) niet meer goed afgebroken worden. Ik krijg alvast niet de indruk dat een tekort nou echt een onderbouwd probleem is. ;)

Soms heeft het te maken met een voedingstekort maar er zijn ook zat honden die kattenpoep gewoon lekker vinden. :D De tip van de bitter apple vind ik wel een goede, dan zal de hond het ook niet meer stiekem doen want poep = vies geworden. Onze hond doet het soms ook, gaat een beetje met fases heb ik het idee. Buiten dan, zelf hebben we geen kat. Maar een link met zijn voedingspatroon heb ik niet kunnen ontdekken. Ik los het dus op met zoveel mogelijk voorkomen en anders corrigeren, tot het weer uitdooft en hij het vergeet. :))

Dank je voor je uitgebreide reactie.
Eierkoek doen we liever niet. We zijn bezig met een eliminatiedieet zonder granen, kip & rund en denk dat dit dan beter niet gevoerd kan worden.
Bitter Apple valt inderdaad te proberen :j Eens naar kijken. Zelfde als de kat die het schuursponsje jat en dat we er azijn op hebben gedaan :') Alhoewel ik het, maar dat is puur voor ons eigen gemak, fijner vind om het zonder al teveel "gedoe" voor onszelf opgelost kan worden.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:15

Is gewoon normaal honden gedrag, katten poep eten. Eten ze hun eigen poep of dat van andere honden dan is er wel een probleem. Soms is het aangeleerd gedrag door andere honden.

Zonder al te veel gedoe is dus kattenbak zodanig plaatsen dat hond lief er niet zijn neus in kan steken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:12

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:19

Ikea heeft een leuke opruimkist genaamd "HOL" en daar kan de kattenbak in. Gat zagen in voor- of zijkant, waar katlief (kostelijk stel trouwens) wel doorheen kan naar ut toilet, en de hond niet.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:26

Ik heb de kattenbak in de keuken staan, maar wij hebben geen deur in de keuken (wel een aparte keuken). Dus ik heb in de deuropening een traphekje gehangen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:38

de bitter apple is volgens mij het minste gedoe, een 5 tal keer herhalen en hondlief is normaal gezien een hele tijd verlost van het poep-eten :+.
Hokjes en kattenbak blokkeren is alleen maar een symptoomoplosser, zodra hij er toch aan kan, vreet die het weer. (en komt dan lekker kusjes geven :D. Je wil trouwens ook niet dat hij die poep opvreet, misselijk wordt en de boel weer uitkotst, dat is dubbel zo erg als diarree ... )