Vjestagirl schreef:Ik heb geen onderzoeken, geen nieuwsartikelen, niets. Ik kan me alleen voorstellen dat ze sneller gestolen worden.
Okee, we hebben het dus alleen over jouw aannames. Prima, dan weten we dat ook weer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Koper schreef:Jessix schreef:Ik denk trouwens dat we heel veel htk katten voor raskatten aanzien, enkel omdat het een langhaar kruising is.
Ja.... of een oosters korthaar of balinees die als siamees wordt aangeprezen. Dan ben je ook een domme dief.
En je bent een domme koper als je je een "raskat" laat aansmeren zonder de papieren er bij. Volgens mij is het echt niet zo makkelijk om zo'n gejatte kat kwijt te raken hoor. Los nog dat 't altijd een kwestie van smaak zal blijven. Geef mij maar een rooie in theemutsmodel, bij voorbeeld. Wil iemand die even ergens voor me gaan gappen?
Koper schreef:Vjestagirl schreef:Ik heb geen onderzoeken, geen nieuwsartikelen, niets. Ik kan me alleen voorstellen dat ze sneller gestolen worden.
Okee, we hebben het dus alleen over jouw aannames. Prima, dan weten we dat ook weer
Jessix schreef:Die zonder stamboom zijn ook gewoon prima te krijgen via bijvoorbeeld MP. De kittens durven ze nog best wel een bedrag voor te vragen, maar de herplaatsers gaan mogen vaak voor een symbolisch bedrag naar een nieuw baasje.
Diefstal is sowieso niet goed te praten natuurlijk, maar als je er eigenlijk ook nog niets mee wint is het al helemaal treurig.
Koper schreef:Ja, er zijn af en toe echt mooie herplaatsers. Ik ken iemand die snowshoes fokt en die heeft ook heel af en toe een kitten wat dan blijkbaar niet showwaardig is. En bij mijn zus op de praktijk hebben ze een klant die russen fokt. Die had een keer een kitten met pointingMaar die is als raskat dan blijkbaar waardeloos.
Overigens is het alsnog bizar wat mensen soms anderen wijs proberen te maken: nestje kittens, 50% pers, 25% noor en 25% coon. Dus 100% raskatZe moesten 400 euro kosten
daantjuhhh schreef:Soms ligt die dikke slome midden op de weg te pitten
Balou_k schreef:Buiten dat ben ik bang voor vergiftiging, diefstal en andere ongelukjes.
Jikkeee schreef:Of ergens in Nederland in de broodfok of ergens buiten Nederland.
Jikkeee schreef:Mijn 3/4e raskat komt niet op straat. Heeft niet persè een heel bijzonder uiterlijk maar is gewoon veel te lief. Ook wordt er nu hier achter gebouwd wat nog wel even gaat duren. Dus ik zit rustiger als hij lekker binnen is. En ik denk dat hij het stiekem buiten ook niks vind. Kost meneer te veel stress. Op het balkon vind hij heerlijk en hij geniet van de sneeuw!
En terugkomen op het stelen van raskatten, ik denk niet dat je die nog terug ziet in Nederland als ze kwijt zijn. Of ergens in Nederland in de broodfok of ergens buiten Nederland. Iets verder kijken dan shows imo. Shows zegt niks voor een gewone kattenliefhebber die een gezinskat zoeken. Die willen gewoon een knappe kat voor een leuke prijs.
Ocean_Child schreef:Overigens snap ik het ook nooit zo goed, die katten los op straat. Je fiets zet je op slot, maar je huisdier loopt gewoon voor het grijpen los...
Koper schreef:Vjestagirl schreef:Ik kan me zo voorstellen dat raskatten sneller gestolen worden. Ze hebben vaak toch een bijzonder uiterlijk.
Ja. Alleen hebben ze daar dus een chip voor, met een gestolen kat gaat het zo lastig op show, denk je niet?