Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MirandaFuego schreef:Op amivedi zie ik wel een aantal rode maine coones vermist.
Koper schreef:MirandaFuego schreef:Op amivedi zie ik wel een aantal rode maine coones vermist.
Ja maar niet bij TS in de regio![]()
Overigens zie ik bij Amivedi Gooi wel een Noor, een Brit en een sphynx die vermist zijn dus blijkbaar zijn er toch genoeg merkkatten die lekker naar buiten mogen daar. Maar dat zullen dan wel de snuggerder exemplaren zijn.
Koper schreef:MirandaFuego schreef:Op amivedi zie ik wel een aantal rode maine coones vermist.
Ja maar niet bij TS in de regio![]()
Overigens zie ik bij Amivedi Gooi wel een Noor, een Brit en een sphynx die vermist zijn dus blijkbaar zijn er toch genoeg merkkatten die lekker naar buiten mogen daar. Maar dat zullen dan wel de snuggerder exemplaren zijn.
Duhelo schreef:Joolien schreef:Ben ik dan de enige die dit niet zo'n goed idee vind? Ik zou het even afwachten, misschien was het eenmalig of waren ze iets te ver van huis af gedwaald.
Als je dan toch iets wil doen, bel dan de dierenbescherming oid, en laat die gaan kijken.
dierenartsen lezen gratis chips uit. raskatten worden meestal niet buiten gelaten, en als ze zo tam zijn hebben die buiten niet zo heel veel kansen.
in het slechtste geval zijn het katten die idd gewoon buiten mogen lopen, kan de DA de eigenaars bellen en kunnen die hun katten ophalen en terug buiten laten lopen
In het beste geval zijn het verloren gegane dieren en is hun baasje dolblij dat hij ze terug heeft.
Ik zou dus ook terugkeren en ze gaan ophalen.
Little_Gift schreef:Dit zijn toch geen Maine Coons? Veel te tenger gebouwd en niet de typische oorpunten!
Dit lijken mij eerder ofwel Noorse Boskatten ofwel gewoon inderdaad halflangharige kruising tussen het één en ander!
Enkel gaan zoeken op vermiste Maine Coon zal dus een vertekend beeld geven!
Maartje1990 schreef:Duhelo schreef:Joolien schreef:Ben ik dan de enige die dit niet zo'n goed idee vind? Ik zou het even afwachten, misschien was het eenmalig of waren ze iets te ver van huis af gedwaald.
Als je dan toch iets wil doen, bel dan de dierenbescherming oid, en laat die gaan kijken.
dierenartsen lezen gratis chips uit. raskatten worden meestal niet buiten gelaten, en als ze zo tam zijn hebben die buiten niet zo heel veel kansen.
in het slechtste geval zijn het katten die idd gewoon buiten mogen lopen, kan de DA de eigenaars bellen en kunnen die hun katten ophalen en terug buiten laten lopen
In het beste geval zijn het verloren gegane dieren en is hun baasje dolblij dat hij ze terug heeft.
Ik zou dus ook terugkeren en ze gaan ophalen.
Heb je het nu verkeerd om getypt?in het beste geval zijn ze gewoon van een eigenaar die ze buiten laat lopen.
In het slechtste geval zijn ze ontsnapt lijkt me.
Ik ben niet zo'n voorstander van katten meenemen zeker niet als je niet meteen op chip kunt laten controleren
Joolien schreef:Ben ik dan de enige die dit niet zo'n goed idee vind? Ik zou het even afwachten, misschien was het eenmalig of waren ze iets te ver van huis af gedwaald.
LufPony schreef:Heb niet zoveel verstand van ras katten.. maar zag wel dat dit geen htk katten zijn.. gister avond regende het hier hard. Weet ook nog niet of ik er goed aan heb gedaan..
Ik had er iniedergeval een raar gevoel bij, zonder bandje en dat ze daar rond 7 zaten en 3 uur later nog. Dierenambulance is tussen 10 en 8 alleen te bereiken voor noodgevallen.
Ze staan op amivedi, dierenartsen hier gaan om 9 uur open maar dan moet ik op mijn werk zijn.. heb gister avond een bericht op fb gezet maar nog geen reactie.
Ik hou jullie op de hoogte!
Jessix schreef:Joolien schreef:Ben ik dan de enige die dit niet zo'n goed idee vind? Ik zou het even afwachten, misschien was het eenmalig of waren ze iets te ver van huis af gedwaald.
Ik zou toch wel balen als iemand mijn katten inderdaad meeneemt. En zou dat ook zeker niet doen tenzij ze gewond of zwaar verwaarloosd zijn. Katten kunnen best een eind van huis zijn. En ja ook raskatten komen buiten.
Jessix schreef:Een raskat is pas een raskat als er een stamboom bij zit. Een langharige kat is niet perse een raskat, maar kan dus niet zo goed een htk kat zijn.