2 Main Coon katten op een afgelegen plek..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: 2 Main Coon katten op een afgelegen plek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:57

Op amivedi zie ik wel een aantal rode maine coones vermist.
Je weet natuurlijk niet hoe het zit, misschien zijn ze niet vermist of juist al lang..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:59

Een doos met wat papiersnipperd zal het idd ook wel doen.

@koper: De gemiddelde raskat kost 600 a 1500 euro. De meeste mensen laten die niet buiten lopen.(en vaak staat dat ook in het koperscontract). (nog los van het feit dat de raskatten vaak wat dommer zijn en sneller platgereden of meegenomen worden.
Maar deze discussie is eigenlijk niet zo relevant

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:59

Hebben jullie geen Facebook groep voor vermiste en gevonden katten in de buurt? Zou ze daar alvast opzetten.
Verder even een afwasteiltje met wat zand of krantensnippers als tijdelijke kattenbak.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:01

MirandaFuego schreef:

Ja maar niet bij TS in de regio :+

Overigens zie ik bij Amivedi Gooi wel een Noor, een Brit en een sphynx die vermist zijn dus blijkbaar zijn er toch genoeg merkkatten die lekker naar buiten mogen daar. Maar dat zullen dan wel de snuggerder exemplaren zijn.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:02

Dit soort type katten zijn te aanhankelijk om buiten te lopen. Ik zou eerder denken aan ontsnapt of woning inbraak/gestolen. Maine coons zijn dure raskatten.

Goed dat je ze gevangen hebt. Denk dat de eigenaar het gelukkigste mens op aarde is als ze weer thuis komen.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 00:05

Ze hadden erg veel honger en dorst, al hoeft dat niet veel te betekenen want volgens mij kunnen katten net als honden altijd hongerig zijn. Ik ga ze op amivedi zetten, morgen vroeg voor werk langs de dierenarts hier. Ik hoop inderdaad dat ze gechipt zijn en dat ze vanavond een beetje slapen.

Nogmaals bedankt voor het meedenken :)

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:07

Ben benieuwd hoe het afloopt! Hopelijk hebben ze een chip en kunnen ze snel lekker terug naar hun baasje :)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:23

Koper schreef:
MirandaFuego schreef:

Overigens zie ik bij Amivedi Gooi wel een Noor, een Brit en een sphynx die vermist zijn dus blijkbaar zijn er toch genoeg merkkatten die lekker naar buiten mogen daar. Maar dat zullen dan wel de snuggerder exemplaren zijn.

Als ze vermist zijn blijken ze toch niet zo snugger te zijn :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:31

Duhelo schreef:
Als ze vermist zijn blijken ze toch niet zo snugger te zijn :+

blijkbaar toch slimmer dan de htk's want dat waren er veel meer :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:32

Koper schreef:
MirandaFuego schreef:

Ik denk meer aan katten die eerder zijn gestolen en die kunnen dus overal weer opduiken ook na langere tijd.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 00:59

Is de dierenambulance ook niet nog bereikbaar? Hier 24/7 ook voor dit soort dingen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:38

Dit hoeven niet per sé Maine Coons te zijn. Er zijn ook langharige HTK katten. Niet iedere halflanghaar is direct een Maine Coon :)
Idd de dierenambulance melden en ze laten ophalen of zelf weg brengen. Er is vast iemand die ze mist.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 01:52

Is er niets iets van een buurtapp TS? Zo ja, dan zal ik daar een appje in sturen, of amivedi checken. Wellicht kan je ze zelf bij de eigenaar terug brengen!

Mijn kat is een aantal maanden terug door de buren van een aantal huizen naar het asiel gebracht want hij zat heel zielig te mauwen, konden m voor €30!! ophalen. Nou daar waren wij niet blij mee _O-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 02:10

Duhelo schreef:
Joolien schreef:
Ben ik dan de enige die dit niet zo'n goed idee vind? Ik zou het even afwachten, misschien was het eenmalig of waren ze iets te ver van huis af gedwaald.
Als je dan toch iets wil doen, bel dan de dierenbescherming oid, en laat die gaan kijken.

dierenartsen lezen gratis chips uit. raskatten worden meestal niet buiten gelaten, en als ze zo tam zijn hebben die buiten niet zo heel veel kansen.
in het slechtste geval zijn het katten die idd gewoon buiten mogen lopen, kan de DA de eigenaars bellen en kunnen die hun katten ophalen en terug buiten laten lopen
In het beste geval zijn het verloren gegane dieren en is hun baasje dolblij dat hij ze terug heeft.

Ik zou dus ook terugkeren en ze gaan ophalen.

Heb je het nu verkeerd om getypt? :+ in het beste geval zijn ze gewoon van een eigenaar die ze buiten laat lopen.
In het slechtste geval zijn ze ontsnapt lijkt me.

Ik ben niet zo'n voorstander van katten meenemen zeker niet als je niet meteen op chip kunt laten controleren

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:00

Dit zijn toch geen Maine Coons? Veel te tenger gebouwd en niet de typische oorpunten!
Dit lijken mij eerder ofwel Noorse Boskatten ofwel gewoon inderdaad halflangharige kruising tussen het één en ander!
Enkel gaan zoeken op vermiste Maine Coon zal dus een vertekend beeld geven!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:04

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:28

Little_Gift schreef:
Dit zijn toch geen Maine Coons? Veel te tenger gebouwd en niet de typische oorpunten!
Dit lijken mij eerder ofwel Noorse Boskatten ofwel gewoon inderdaad halflangharige kruising tussen het één en ander!
Enkel gaan zoeken op vermiste Maine Coon zal dus een vertekend beeld geven!

Ik heb 2 main zoons, 2 volle zussen uit 2 verschillende nesten en beide verschil van dag en nacht, 1 is groot, puntjes op de oren, de andere is slank en geen puntjes.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-18 08:37

Heb niet zoveel verstand van ras katten.. maar zag wel dat dit geen htk katten zijn.. gister avond regende het hier hard. Weet ook nog niet of ik er goed aan heb gedaan..

Ik had er iniedergeval een raar gevoel bij, zonder bandje en dat ze daar rond 7 zaten en 3 uur later nog. Dierenambulance is tussen 10 en 8 alleen te bereiken voor noodgevallen.

Ze staan op amivedi, dierenartsen hier gaan om 9 uur open maar dan moet ik op mijn werk zijn.. heb gister avond een bericht op fb gezet maar nog geen reactie.

Ik hou jullie op de hoogte!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:47

Hebben ze wel een bak inmiddels?

Lijkt me ook dat ze ontsnapt zijn oid.

Mijn katten zijn ook echt te tam en zouden met Jan en alleman meegaan. 3 uur op dezelfde plek vind ik ook raar..

Kán ze niet zien wat voor kaarten het zijn. Tam zijn ze wel in ieder geval!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 09:20

Maartje1990 schreef:
Duhelo schreef:
Joolien schreef:
Ben ik dan de enige die dit niet zo'n goed idee vind? Ik zou het even afwachten, misschien was het eenmalig of waren ze iets te ver van huis af gedwaald.
Als je dan toch iets wil doen, bel dan de dierenbescherming oid, en laat die gaan kijken.

dierenartsen lezen gratis chips uit. raskatten worden meestal niet buiten gelaten, en als ze zo tam zijn hebben die buiten niet zo heel veel kansen.
in het slechtste geval zijn het katten die idd gewoon buiten mogen lopen, kan de DA de eigenaars bellen en kunnen die hun katten ophalen en terug buiten laten lopen
In het beste geval zijn het verloren gegane dieren en is hun baasje dolblij dat hij ze terug heeft.

Ik zou dus ook terugkeren en ze gaan ophalen.

Heb je het nu verkeerd om getypt? :+ in het beste geval zijn ze gewoon van een eigenaar die ze buiten laat lopen.
In het slechtste geval zijn ze ontsnapt lijkt me.

Ik ben niet zo'n voorstander van katten meenemen zeker niet als je niet meteen op chip kunt laten controleren

haha, nee hoor. getypt zoals ik bedoelde. Maar ging meer tov de post van joolien waarom ze ze niet zou meenemene. Ik doelde dat het minder erg is om ze wel mee te nemen, dan om ze te laten zitten :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:02

Joolien schreef:

Ik zou toch wel balen als iemand mijn katten inderdaad meeneemt. En zou dat ook zeker niet doen tenzij ze gewond of zwaar verwaarloosd zijn. Katten kunnen best een eind van huis zijn. En ja ook raskatten komen buiten. :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:05

LufPony schreef:
Heb niet zoveel verstand van ras katten.. maar zag wel dat dit geen htk katten zijn.. gister avond regende het hier hard. Weet ook nog niet of ik er goed aan heb gedaan..

Ik had er iniedergeval een raar gevoel bij, zonder bandje en dat ze daar rond 7 zaten en 3 uur later nog. Dierenambulance is tussen 10 en 8 alleen te bereiken voor noodgevallen.

Ze staan op amivedi, dierenartsen hier gaan om 9 uur open maar dan moet ik op mijn werk zijn.. heb gister avond een bericht op fb gezet maar nog geen reactie.

Ik hou jullie op de hoogte!

Een raskat is pas een raskat als er een stamboom bij zit. Een langharige kat is niet perse een raskat, maar kan dus net zo goed een htk kat zijn.

Misschien moet je even bellen met de dierenartsen, dierenasiels en de dierenambulance. Kan dat wel vanuit je werk? Wellicht is er een baasje wat zich zorgen maakt en niet iedereen heeft natuurlijk FB.

*typo
Laatst bijgewerkt door Jessix op 16-03-18 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:08

Jessix schreef:
Joolien schreef:

Ik zou toch wel balen als iemand mijn katten inderdaad meeneemt. En zou dat ook zeker niet doen tenzij ze gewond of zwaar verwaarloosd zijn. Katten kunnen best een eind van huis zijn. En ja ook raskatten komen buiten. :j

Daar zit iets in, maar je kan het ook vanuit de andere kant zien. Als ze daadwerkelijk vermist zijn, en je zou ze gewoon laten lopen, wie weet wat er dan gebeurd en ziet hun baasje ze nooit meer terug.

Terugzetten kan altijd nog.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:09

Jessix schreef:
Een raskat is pas een raskat als er een stamboom bij zit. Een langharige kat is niet perse een raskat, maar kan dus niet zo goed een htk kat zijn.

Precies. Behalve het woordje ''niet'' dan, dat moet ''net'' zijn. Dus dit kunnen prima gewoon HTK's zijn.

Verder, tja ik zou vreselijk balen als iemand mijn niet vermiste katten weghaalt/catnapt. Maar als diegene dan zorgt dat ze weer bij me terugkomen (door zelf op onderzoek te gaan ipv ze in het asiel te dumpen met alle kosten van dien) zou ik dat wel waarderen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 11:12

Ja ik toch niet, want dikke kans dat ze 's avonds gewoon weer thuis waren gekomen. Of misschien al wel een uur later. Scheelt veel stress, gezoek en geregel. Daarbij blijven katten ook wel eens aan een ander huis "plakken" als ze daar eenmaal zijn geweest.