Yessy schreef:De vraag is bij dit soort problemen altijd wie het eerder zat is, jij of je katbij de katten die enkel herrie maken win ik dat, desnoods met oordopjes of een extra deur ertussen. Maar toen er eentje besloot dat urenlang aan de (dure) deur krabben een goed idee was heb ik de stofzuiger voor de deur gezet met een lang verlengsnoer. Stofzuiger op standje aan, verlengsnoer op standje uit naast m’n bed zodat ik bij gekrab gewoon op de aan/uit-knop van het verlengsnoer kon rammen. Kat weg, probleem opgelost. 2 nachten gedaan en daarna nooit meer nodig gehad.
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik 3 katten heb die het prima met elkaar kunnen vinden en de dus lekker spelen en elkaar vermaken. Als er eentje zeurt dan check ik eerst of ze nog water hebben en er niet per ongeluk een deur dichtzit. Want daar mogen over zeuren, graag zelfs
wij hebben een airbus (waarmee je bijvoorbeeld je toetsenbord schoon kunt blazen).. 1 staat er op de computer kamer, 1 op de slaapkamer.. als ze lopen te irriteren is het heel makkelijk even knop je indrukken en ze zijn weg... 1 blaast terug voordat hij m smeert zelfs

voor het kerstdorp hebben we met kerst zo'n luchverfrisser met sensor.. ze kruipen namelijk achter t doek dat op tafel ligt om dan van achter op het dorp te klimmen (wel voorzichtig, maar toch).. Dus als er nu een z'n neus onder het doek door doet reageert de luchtverfrisser.. kat gelijk weg en wij weten gelijk ook welke kat er probeert onder te komen.. want die ruikt lavendelfris

bij ons is het niet zo zeer miauwen, al hebben we er wel een die niet houd van gesloten deuren en nog wel eens een keel wil opzetten.. maar de twee 3 jarigen gebruiken ons apartement als racebaan met miniknokpartijtjes en een gezellig potje facesitting bij elkaar. De oplossing is, even een flinke tijd spelen zodat ze moe zijn voor je gaat slapen.. dan gaan zij ook slapen.. En wij hebben dan nog de luxe dat we een logia hebben, en die hebben we omgebouwd tot kattenkamer. dat is echt hun stekje en daar vind je ze ook heel vaak uit zichzelf wel (totdat ze denken dat je ze in wilt sluiten vanzelfsprekend, dan zijn ze er met geen mogelijkheid in te branden