Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
plutolover schreef:De hond een vaste plaats geven. Elke keer als hij na de kooi gaat, stuur je hem op zn plaatst. Desnoods ga je voor de kooi staan, blokeer je de hond en zet je hem op zn plaats. DAar blijft hij maar liggen tot hij rustig is.
Zodra hij rustig is mag hij van zn plaats maar zodra hij weer gaat focussen op de vogels, weer op de plaats.
Eenmaal zou hij door hebben dat het geen zin heb, en als hij de vogels negeert dat hij dan wel vrij mag lopen. Is even conseqent zijn. en misschien lange adem.
LibertyLucky schreef:Lat de hond liggen aan de voet.
Zodra je ziet dat de hond focust of wil opstaan richting je dieren ,direkt corrigeren.
Angeliquee18 schreef:De hond snapt niet hoe het wel moet, als er nooit mee geoefend is, is dat begrijpelijk.
Heel veel met hem oefenen, positief gedrag belonen, straffen helpt niet.
Cayenne schreef:Er zit een wezenlijk verschil tussen het respecteren van de wensen van je (allergische) partner in haar eigen huis en je hond 'aan de kant schuiven'
Je kunt het ook overdrijven natuurlijk.
kiwiwitje schreef:Opzoek gaan naar een goede trainer die dit met jullie op wil lossen. Het is niet mogelijk om een deel van de tuin af te zetten waarbij hij dus niet bij de andere beesten kan?
Little_Gift schreef:Als hij iets om jou geeft...??
Sorry hoor maar misschien geeft hij ook net wel iets om zijn hond en laat hij hem daarom niet graag alleen achter?
Hij kent die hond al veel langer dan hij jou kent dus eigenlijk is die man net bewonderenswaardig dat hij zijn dier niet aan de kant schuift voor iemand die hij net mee beginnen scharrelen is!
Als jij iets om die man geeft, kun jij misschien oplossingen bedenken om samen met hem en zijn hond te trainen aan dit probleem... zo kun je het ook bekijken hé?!
jazza schreef:Ik begrijp iets niet.. jij stelt eisen (in mijn ogen terecht).
Je vriend zoekt een oplossing en vindt die niet meteen. Hij wil nu de teletac proberen (zou ook niet mijn eerste keus zijn). Wie ben jij om dat af te wijzen? Het is toch zijn hond en nota bene doet hij het om aan jouw eisen tegemoet te komen.
Ik zou m’n handen in elkaar wrijven als iemand bereid was om zo ver te gaan in het zoeken naar een oplossing voor iets waar ik last van heb. Kijk eens in de spiegel, dame. Als ik lees wat je over hem schrijft en vooral de toon waarop, heb ik maar een advies.. “zoek een ander”
(en misschien is dat nog wel vooral een advies aan hem)