Krolse poes wil niet gedekt worden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:29

Nabster schreef:
Ik snap dat kittens leuk zijn, maar fokken met een htk kat draagt nergens aan bij. Heb je moeder laten testen?
Weet je 100%zeker dat de kater nog niet gedekt heeft?

Behalve dat je een leuke betaalbare kat hebt... ik zou niet weten wat ik met een kat van €600 of meer zou moeten...

Leuke combi ts! (Als het lukt). Ik heb er zelf 1 lopen :j (htk x Siamees )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:34

Wauw echt.. Sommige mensen zeuren ook gewoon om het zeuren.

Als er gefokt wordt dan valt iedereen erover want 'waar laat je de puppy's / kittens'. Nu heeft iemand daar goed over nagedacht en voordat ze er überhaupt aan begint al huisjes voor de dieren en is het weer niet goed.

Toen ik op mezelf ging wonen en een leuke kat zocht viel dat trouwens nog niet mee. In de asielen hier in de buurt (heb in het gehele noorden van Nederland gekeken toen) zaten helemaal niet ontzettend veel katten. Een paar waarvan dan de meesten ook nog niet geschikt waren omdat dat geen knuffelkatten waren. Ik hoefde eigenlijk geen kitten en wilde liever een oudere kat een huisje bieden maar uiteindelijk is het toch eentje van 4 maanden geworden omdat ik geen leuke oudere mannelijke knuffelkat kon vinden in het asiel op dat moment.

Kittens net zo trouwens. Die zag ik dan wel voorbij komen op de Facebook pagina's van de asielen maar daar waren direct zoveel mensen voor, kwam je gewoon nauwelijks tussen.

Ik ben ook niet voor vermeerderen en castreer mijn dieren maar als een ander ervoor kiest wel een nestje te nemen, daar goed over nagedacht heeft én ook al huisjes gevonden heeft.. Wat is dan eigenlijk het grote probleem? Dat de asielen al overvol zitten met geschikte katten is gewoon niet zo.

YellowGray

Re: Krolse poes wil niet gedekt worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:36

Hier in Utrecht is dat wel zo... Toen ik ging kijken voor mijn kat zaten er zo nog 10 volwassen katten zonder problemen die ik zo mee had willen nemen. Dat er in sommige asielen niet zoveel geschikts is betekent natuurlijk niet dat dat in heel Nederland zo is. Ik snap best dat in Schubbekutteveen geen 30 gezonde mooie katten zitten te wachten op een baasje.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:43

YellowGray schreef:
Hier in Utrecht is dat wel zo... Toen ik ging kijken voor mijn kat zaten er zo nog 10 volwassen katten zonder problemen die ik zo mee had willen nemen. Dat er in sommige asielen niet zoveel geschikts is betekent natuurlijk niet dat dat in heel Nederland zo is. Ik snap best dat in Schubbekutteveen geen 30 gezonde mooie katten zitten te wachten op een baasje.

Ik woon niet in Schubbekutteveen. Zocht tot 70 km geloof ik.

Misschien dat dat in de hele grote steden anders is daar ben ik niet mee bekend. Dan nog zie ik het probleem niet van een nestje fokken terwijl je voor alle mogelijke jongen al een baasje gevonden hebt.

Ook vind ik niet dat je alleen mag fokken als je een ontzettend dure zeldzame raskat hebt. Wat is er mis met een Europese korthaar? Of kruising?

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:45

Jildau schreef:
YellowGray schreef:

Ik woon niet in Schubbekutteveen. Zocht tot 70 km geloof ik.

Misschien dat dat in de hele grote steden anders is daar ben ik niet mee bekend. Dan nog zie ik het probleem niet van een nestje fokken terwijl je voor alle mogelijke jongen al een baasje gevonden hebt.

Ook vind ik niet dat je alleen mag fokken als je een ontzettend dure zeldzame raskat hebt. Wat is er mis met een Europese korthaar? Of kruising?

Oh zeker, dat ben ik helemaal met je eens. Ik vind fokken met raskatten en -honden eigenlijk nog wel erger dan een hobbynestje hier en daar. Zoveel erfelijke afwijkingen en dan die beestjes ook nog eens verkopen voor honderden euro's.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:46

Afbeelding
Mijn Siamees x htk <3

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:46

Kaitlyn schreef:
x_Nadia schreef:
De 1 vind het onzin de ander niet.
En als mijn poes echt niet wou was het vannacht ook niet gebeurt.

En ik zeg vaak genoeg tegen mensen dat in t asiel ook leuke (volwassen) dieren zitten.

Ik vroeg ook niet om commentaar, maar helaas blijf je dat houden.
Meningen mag je uiten maar wat voor jou/jullie geld, geld niet voor een ander.

En als fokken onzin is, waarom worden er dan ook nog paarden gefokt?
Daar zijn ook genoeg van en genoeg te koop?

Daar is ook genoeg commentaar over. Vooral het vermeerderen, wat jij ook hebt gedaan nu.

klopt ook en ben ik mee eens maar een andere feit is dat paarden/ponys uiteindelijk gewoon als vlees geconsumeerd worden ( dus toch nog een 'goed' doel ) en dat is met poezen/katten niet en die belanden in het asiel of op straat.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:49

raskatten fokkers brengen doorgaans de poes naar de kater, misschien ligt daar je probleem. De kater komt in het territorium van de poes, dus zij is de baas en bepaald.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:11

Er zitten genoeg katten in het asiel hoor. Hier in Limburg krijgen ze aanvraag na aanvraag voor afstandskatten. Er zitten er altijd wel rond de 80-100 te wachten op een baasje. Helaas een kraan die maar blijft lopen.
Kittens elk jaar rond de 300-400 stond laatst in hun nieuwsbericht. Allemaal gevonden op straat of waarvan de moeder zwanger rondloopt op straat.

Ik hoop wel dat je beide katten hebt laten testen op FIV en Felv.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:15

Dat laatste hoop ik ook van harte.

En je argument gaat niet op over paarden.
Dat is nl precies hetzelfde.

Feit is gewoon dat jij eraan meewerkt. Een pretnest.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:16

Jolliegirl schreef:
Mijn advies: stoppen met die onzin.
Er zijn genoeg kittens. Al dat loze gefok met de idiote smoezen: "ja maar ik heb er al iemand voor"

En zeker als ze niet raszuiver zijn.
Daarbij wil de poes ook niet.

Duidelijk toch?

Echt een fijne sympathieke gezellige bijdrage lever jij. Bokt 2018, steeds botter en lomper. En geen antwoord op de vraag van TS.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:17

Jolliegirl schreef:
Dat laatste hoop ik ook van harte.

En je argument gaat niet op over paarden.
Dat is nl precies hetzelfde.

Feit is gewoon dat jij eraan meewerkt. Een pretnest.

En wat wil je nu duidelijk maken, behalve dat je van pittig taalgebruik houdt. TS blij met een pretnest en jij blij dat je even kunt ''luchten'' op Bokt.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:17

Moderatoropmerking:
TS heeft dit topic geopend met een specifieke vraag. Daarbij geeft zij duidelijk in haar openingspost aan dat zij geen discussie over wel of niet fokken wenst.
Hierbij het verzoek om deze discussie dan ook achterwege te laten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:19

Essie73 schreef:
TS heeft dit topic geopend met een specifieke vraag. Daarbij geeft zij duidelijk in haar openingspost aan geen discussie over wel of niet fokken wenst.
Hierbij het verzoek om deze discussie dan ook achterwege te laten

Gelukkig!! Je haalt me de woorden uit de mond.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:47

Moderatoropmerking:
Alle off topic berichten na de modopmerking zijn verwijderd. Nogmaals het verzoek om de discussie omtrent wel/niet fokken in dit topic achterwege te laten.