Tijdelijke opvang honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Tijdelijke opvang honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:26

En een vakantiehuisje huren?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:36

EvelineB heeft misschien wel een oplossing. Stuur haar een PB. Is wel een stukje sturen want ze woont vlakbij Zwolle.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 19:32

Alle tips zet ik op een rijtje en wat het beste aansluit ga ik bellen. Super bedankt voor het meedenken iedereen!

KimD, dan moet dit nabij een dagopvang zijn. Wij maken nu overdag gebruik van een uitlaatservice waar ze 2x per dag door worden uitgelaten. Bij ons in de direct omgeving zitten geen vakantieparken waardoor deze uitlaatservice afvalt.

Vandaag en gister zijn ze aan het werk geweest in de woning. Dat geeft weer wat hoop. Morgen denkt de aannemer meer duidelijkheid te hebben over een oplevertermijn en kan ik dingen gaan regelen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:24

Ik heb geen idee in welke buurt je iets zoekt.

Bij http://www.deroedelthuis.com/ verblijven de honden in de huiskamer en gaan ze overdag naar buiten op eigen, veilig omheind erf.
Er vindt wel eerst een intake plaats, het is daarvan afhankelijk of je terecht kan.
Plek is er in principe (vrijwel) altijd.

Bij De Roedel Thuis heeft uw hond ruimte om te spelen in de boomgaard of op het speelveld met fysiek en mentaal uitdagend spel en speelgoed. Na het ravotten is het heerlijk vertoeven in de zeer ruime, vloer verwarmde, woonkeuken met ontspanning biedende bedden.

Bij de Roedel Thuis maak ik geen gebruik van kennels, omdat in mijn pension de honden gasten zijn die ik een tweede thuis wil geven. Door de open ruimtes en rustgevende omgeving in de natuur krijgen de honden de rust en plezier die ze verdienen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:27

Nikass schreef:
Ik heb geen idee in welke buurt je iets zoekt.

Bij http://www.deroedelthuis.com/ verblijven de honden in de huiskamer en gaan ze overdag naar buiten op eigen, veilig omheind erf.
Er vindt wel eerst een intake plaats, het is daarvan afhankelijk of je terecht kan.
Plek is er in principe (vrijwel) altijd.

Bij De Roedel Thuis heeft uw hond ruimte om te spelen in de boomgaard of op het speelveld met fysiek en mentaal uitdagend spel en speelgoed. Na het ravotten is het heerlijk vertoeven in de zeer ruime, vloer verwarmde, woonkeuken met ontspanning biedende bedden.

Bij de Roedel Thuis maak ik geen gebruik van kennels, omdat in mijn pension de honden gasten zijn die ik een tweede thuis wil geven. Door de open ruimtes en rustgevende omgeving in de natuur krijgen de honden de rust en plezier die ze verdienen.

Sorry, ze neemt geen ongecastreerde reuen aan.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:53

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:11

Ik werk zelf in Heinkenszand in een pension. Denk net buiten het uur rijden maar ze zouden zeker welkom zijn en komen daar ruim voldoende de kennel uit ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:27

Na alle tips over opvang, zou ik wel willen reageren op je voorstel om te 'discussiëren' over de castratie. Nu is het niet mijn doel om in discussie te gaan, maar meer een advies geven. Wij hebben een hond gehad die we niet hebben laten castreren en buiten het feit dat hij werkelijk overal even zijn 'vlag' moest uitzetten, kreeg hij op latere leeftijd problemen met zijn prostaat en zaadleiders. Achteraf kijk je een koe in z'n aars, maar we hadden hem wat dat betreft beter kunnen castreren. Ondanks dat hij zo ontzettend lief voor mens en dier was (we hebben werkelijk nooit problemen met hem gehad). Wellicht dat een andere DA het voor je wil doen?

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 08:32

Mijn moeder heeft een luxe kinderopvang Flevodog. In de Noordoostpolder. De honden gaan 1 à 2x per dag naar het bos, lopen los rond de boerderij en rusten soms uit in een hok/kennel in de schuur. Daarbij mogen ze ook in huis.
Kijken en kennismaken kan, daarnaast heeft mijn moeder ook een website.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:04

Even outside the box. Kan je je Duitse dig niet voor een half jaar chemisch castreren. Dat werkt uit en je opties worden groter.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:13

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:22

Hoi, ik heb in precies dezelfde situatie gezeten als waar jij nu inzit. Wij hebben ergens een oude stacaravan gratis opgehaald en voor enkele maanden op een camping laten zetten. De caravan hebben we nadien gesloopt en afgevoerd. Zo konden onze dieren toch bij ons blijven.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:35

Jammer Sella dat ik in een appartement woon. Ze hadden hier zo welkom geheten! Ik hoop dat je een fijne plek gaat vinden

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 09:42

Ik woon buitenaf en een half uurtje van Rotterdam
Ik vang vaker honden op, gewoon in huis in mijn roedel Ierse wolfshonden
Dan is jouw dog niet de grootste haha
Je kunt me pb en

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 11:25

Shenavallie, ben het helemaal met je eens hoor. Alleen de zorgen van mijn DA zitten hem in zijn karakter. Hij heeft bijv. een periode gehad dat hij bang was voor lantaarnpalen. Het is zo'n enorm onzekere hond. Het kleine beetje testosteron dat hij heeft willen ze hem niet afnemen.

Vandaag hulp uit onverwachte hoek. De honden mogen mee naar mijn werk tijdelijk. Echt enorm fijn. Dan hoeven ze helemaal niet naar de opvang! *\o/* Nu is mijn zoektocht verplaatst naar het zoeken van een huisje in de omgeving van mijn werk.

Gelukkig heb ik nu wel genoeg adressen waar ik ze naartoe kan brengen als wij ooit weg willen haha.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:00

Wat fijn dat je honden mee mogen naar je werk.
In welke omgeving werk je en zoek je woonruimte?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 12:13

Ik werk in Drunen. Paarden staan in Berkel-Enschot dus ergens in die omgeving.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:17

Dat is een fijne oplossing +:)+

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:34

dierenpension Annemiek is ook nog een optie, zeker als je in Drunen werkt.
Pension zit in Heusden.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:46

Airbnb een optie?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 13:18

gillian, daar heb ik zelf niet zo'n fijne ervaring mee maar bedankt voor de tip.

Airbnb liever niet. Het hele concept is niet voor ons. (oneerlijke concurrentie blahblahblah ;) ) Maar op natuurhuisje.nl heb ik al wat gevonden. Net de aannemer weer gesproken en als de stukadoors donderdag kan komen wordt voor hem de planning duidelijker.

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:30

Mocht je nog niets hebben gevonden, kunnen ze bij mij terecht. Kijk maar bij www.mythago.nl

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:36

Mocht je toch nog om het hand zitten, ze zijn hier beiden welkom hoor. Kunnen gewoon binnenshuis en in een omheinde tuin (5.000m2) op voorwaarde dat ze ook met een teefje en (respectvolle, rustige) jonge kinderen samen kunnen. :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-18 15:41

Wat is Bokt toch ontzettend lief! Zoveel lieve mensen die aanbieden op de mannen te passen. Echt heel tof!

Bedankt voor het aanbod Pinda_Dipje! Mee naar mijn werk heb ik het liefst. Hoef ik de mannen niet te missen.

Wat een mooie Dog Femia! <3

Femia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:22

Dank je Selka. Ze is superlief