Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
elenaMM77 schreef:in geval van katten.. waarom staat er niet nog een regel bij, waar de meest voor de hand liggende plek is waar jouw kat heen verdwijnt in paniek..
want sorry, maar katten kunnen compleet verdwijnen in het meest kleine appartement. En zelfs al lijkt het nog ok, een hulpverlener kan in grote problemen komen als die achter huisdieren aangaat.
mijn grote rode racemonster zal 90% zeker onder de bank verdwijnen, daar kom je niet op, want de doorgang is niet breed genoeg voor een volwassen kat.. maar reken maar (ik heb een paniekhaas), die gaat met z'n achterpoten in de split net zo lang liggen watertrappen tot hij onder de bank zit.. de laatste tien procent kans, is helemaal achter de krabpaal strak tegen de muur.. een blik in de kattenkamer is niet voldoende om m te spotten..
imo zou een extra regel met waar de kat dan mogelijk zit echt geen overbodige luxe zijn..
Ik hang m zelf overigens niet op.. geen haar op mijn hoofd die er aan denkt iemand ook maar te vragen een paar procent kans te nemen dat hij of zij ernstig letsel of de dood vind op jacht naar mijn huisdier. Hoe erg ik het ook zou vinden.
elenaMM77 schreef:in geval van katten.. waarom staat er niet nog een regel bij, waar de meest voor de hand liggende plek is waar jouw kat heen verdwijnt in paniek..
want sorry, maar katten kunnen compleet verdwijnen in het meest kleine appartement. En zelfs al lijkt het nog ok, een hulpverlener kan in grote problemen komen als die achter huisdieren aangaat.
mijn grote rode racemonster zal 90% zeker onder de bank verdwijnen, daar kom je niet op, want de doorgang is niet breed genoeg voor een volwassen kat.. maar reken maar (ik heb een paniekhaas), die gaat met z'n achterpoten in de split net zo lang liggen watertrappen tot hij onder de bank zit.. de laatste tien procent kans, is helemaal achter de krabpaal strak tegen de muur.. een blik in de kattenkamer is niet voldoende om m te spotten..
imo zou een extra regel met waar de kat dan mogelijk zit echt geen overbodige luxe zijn..
Koper schreef:elenaMM77 schreef:in geval van katten.. waarom staat er niet nog een regel bij, waar de meest voor de hand liggende plek is waar jouw kat heen verdwijnt in paniek..
Alsof die van mij zich laten vangen door een onbekende die er ook nog eens niet als mens uitziet (want helm, zuurstoffles enz.). Deur open zetten en zorgen dat ze er zelf uit kunnen is de enige manier waarop ze een kans maken. Ze zullen zich alleen maar nog verder verstoppen als er iemand in huis is.
elenaMM77 schreef:klopt Jis, maar als ze besluiten wel naar binnen te gaan.. en onverhoopt sodemietert daar de hele zooi in en een brandweerman is voor t leven beperkt, of sterft daar omdat ik mijn dier graag wilde laten redden..
dan vergeef ik mijzelf dat nooit.. Brandweermannen kunnen inschatten, maar ze hebben geen glazen bol bij zich.. anders zou er immers nooit 1 brandweerman omkomen tijdens hun dienst. En over de rug van de brandweerman jumpt dan nog net je kat de vrijheid tegemoet, maar voor welke mogelijke prijs..