1 jarige kater zuigt bij hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:52

Ik heb een achttienjarige kat die dit doet aan de rand van zijn fleecemandje (veel te vroeg bij de moeder weggehaald door derden). Hoewel ik het eerst wel cute vond, zag ik op den duur dat het toch iets verder ging dan alleen onschuldig sabbelen ahum :oo >;) Elke keer een hoogtepunt zeg maar, dus sindsdien kap ik het af als ik erbij ben. Dan stopt hij ermee. Maak me geen illusies als ik er niet ben hoor... Maar ik hoef het niet te zien. :\

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:57

RaafSmits schreef:
Heel vaak is dat gedrag afkomstig van kittens die té vroeg bij de moeder vandaan zijn gehaald.
Ik weet niet of het bij jullie zo is, maar eigenlijk moet een kitten gewoon tot een 13/14 weken bij de moeder blijven.
Bij Raskatten is dat inmiddels al een toegepaste regel die standaard in het fokbeleid is opgenomen.
Helaas worden boerderijkatten/ HTK-tjes nog met gróte regelmaat van de hand gedaan als de kitten "iets "van vast voer kan eten.
Hoe jonger ze naar de nieuwe eigenaar gaan hoe eerder ze wennen........wordt dan gezegd, en hoe closer ze worden.
Dit is uiteraard klets.
Het kitten heeft de moeder gewoon nog kei hard nodig op die leeftijd.

Dat sabbelen vinden veel mensen lief en vertederend en het is ook wel de minst slechte ervaring die je met zo een kitten kan hebben.
Vaak ontwikkeld zo een te jong weg gehaald kitten nl ook andere gedragsproblemen, waarbij men minder staat te juichen.
Onzindelijk gedrag en vernielzucht zijn daar al een paar van.

Ik heb 2 katten die eigenlijk nog steeds bij hun moeder zijn en die sabbelen en likken ook als ze bij je liggen, 1 die ook ouder was en het doet als ze fleece te pakken kan krijgen. 1 van die 2 sabbelt ook graag op andere katten, wordt minder maar deed het wel, liefst de langharige die het niet erg vond/vind.

En een de inmiddels overleden kat van mijn ouder die met de fles groot gebracht is, die deed het ook. Maar die heeft altijd gesabbeld van baby af aan.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:59

Morniclum schreef:
Weet niet of het aan mij ligt, maar na het lezen van je tekst dacht ik echt dat je kat met een bepaald intiem deel van je hond aan de gang ging. Later toch het filmpje gekeken...

Haha, ben blij dat ik niet de enige ben die dat dacht. :)

Luca03

Re: 1 jarige kater zuigt bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:06

Mijn gecastreerde kater van nu 1,5 jaar doet dit ook. Hij is wel degelijk te vroeg bij de moeder weg gehaald (op 8 weken) en was de laatste van het nest.