Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
joey_lover schreef:Paris_ schreef:Terrarium 100x40, flinke laag bodembedekking en chinchillazand erin (geen speelzand!!) lijkt me meer geschikt.
Ik dacht dat een terrarium minder geschikt zou zijn, omdat die vaak de deuren aan de voorkant heeft zitten en je zo dus nog niet veel bodembedekking erin kwijt kan.
Ben momenteel op marktplaats aan het kijken, maar een aquarium van een beetje een grote afmeting is nog best wel prijzigEn als iemand nog tips heeft voor het deksel, dan ook graag. Want daar loop ik ook nog wel tegen aan, hoe je dat dan weer het beste kunt maken.
Telpeva, dank je wel voor de tips! Zal ze zo alvast wat toiletrolletjes geven, kunnen ze zich daar in ieder geval al mee vermaken.Lianne schreef:probeer een oud aquarium op de kop te tikken, dan kun je een gaasdeksel voor maken. Meng kinder speelzand (zandbakzand, is ook veilig voor dieren) met aarde en houtkrullen zodat ze lekker kunnen graven. Want ze graven veel tunnels etc. en probeer een plateau op pootjes te maken die net boven deze grondmengsel uit komt voor vers drinkwater en het voerbakje.
Wat betreft zand, ik las dat je dan instortingsgevaar hebt en je beter iets van zaagsel gemengd met hooi/kartonsnippers kunt doen. Weet natuurlijk verder niet in hoeverre dit waar is. Dat van dat plateautje op pootjes is sowieso een goede, dank je!
NoTwixLeft schreef:Niet veel nuttigs te melden, weet namelijk niets van gerbils, maar vind het echt tof dat je dit toch zo aan het regelen bent voor de gerbils
SweetVanille schreef:Geweldig Telpeva, zo hoort het
IMJ schreef:Ik zou ze in ieder geval tegelijk erin zetten met evt wat oude bodembedekking er in. Dan ruikt het gewoon nog eigen!