Buitenkat temperaturen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Re: Buitenkat temperaturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:59

Dan heb je niet goed gelezen, want dat heb ik juist níet gezegd.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:15

Ik zou het niet zo waarderen als andere mensen mijn katten voeren, hoe lief bedoeld ook. Dan komen ze namelijk steeds terug naar de voerplek (logisch) en steeds minder vaak thuis. Je kunt beter geen snoepjes geven om te voorkomen dat de kat steeds vaker en langer van zijn/haar eigen huis weg blijft en eventueel in de buurt vragen van wie hij/zij is als je je zorgen maakt. :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:36

De halve buiten katten van ons hebben natuurlijk ook een dikke wintervacht.Geen dun huiskatten vachtje.Ik zet ze s'nachts niet buiten maar op het deel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:42

Ik vroeg mij dit ook al af. Onze stalkat woont gewoon buiten en vind ik toch wat eng en sneu. Gelukkig vond ik hem vanmorgen gewoon binnen in stal, was een beetje bang dat hij buiten buitengesloten zou komen te zitten maar niet gebeurd gelukkig. Heb een ton met dekens, wat dekens in een lege stal gelegd en een berg hooi voro hem klaargelegd. Hij ligt er uiteraard naast :Y) Maar gelukkig wel in stal beschut van de wind / meeste kou. Denk dat ze vaak wel een plekje vinden.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 10:56

mijn stalkatten zijn gewoon buiten met dit weer, ze slapen in het hooi, want daar komen ze wel eens uitrekkend en gapend uit als ik kom. Ze zijn moddervet in de winter (ik voer flink bij, natvoer en brokjes) en de muizen lopen nu zo hun bek in als ze bij de mesthoop gaan zitten. Zodra de zon er is, gaan ze liggen zonnen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:06

sterreke98 schreef:
Ik zit hier met zwervers in de tuin. En ik ben dus enorm bang dat ze bevriezen eigenlijk.. Naar binnen durven ze ook niet helaas. Heb 2 plastic bakken in elkaar gedaan met kranten snippers voor een soort van isolatie en in de kleinste snippers en hooi, uit de wind gezet en droog. Ik hoop gewoon dat ze er gebruik van gaan maken en dat ze het niet kouder gaan krijgen.

We zetten ook elke dag verse brokjes neer en pakken zo vaak mogelijk nieuw water, zeker nu het zo vriest..

We weten 100% zeker dat het zwervers zijn ook. Ze zien er erg slecht uit en zijn bang voor mensen...

Gossie... kun je ze niet laten vangen?

Wij hebben 1 kat die alleen binnenkomt om te eten. Betrapte ik hem er gisteren toch op dat ie op zolder lag te pitten :D Zelfs voor hem is het nu dus te koud buiten.
Onze andere katten gaan niet eens de tuin in, veel te fris!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:18

Onze buitenkatten (nouja, ze mogen ook altijd naar binnen wanneer ze willen) houden we deze koude nachten wel binnen. Ik vind het anders zielig. :+

Een van de katten is moddervet maar de andere is oud en dun, dus die kan zichzelf ook minder goed warm houden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:18

Mijn kat komt 100% ook bij iemand anders binnen om te eten .. hij krijgt bij ons wat hij nodig heeft aan eten maar is zo dik echt niet normaal 6,5 kg vorige week gewogen bij de DA waar hij met spoed heen moest ivm een blaas die op knappen stond .. hij zit nu op speciaal voer voor blaasgruis , maar hoop toch niet dat hij bij zn 2e huisje brokjes krijgt anders is het voor ons dweilen met de kraan open ..

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:20

moniek21 schreef:
Mijn kat komt 100% ook bij iemand anders binnen om te eten .. hij krijgt bij ons wat hij nodig heeft aan eten maar is zo dik echt niet normaal 6,5 kg vorige week gewogen bij de DA waar hij met spoed heen moest ivm een blaas die op knappen stond .. hij zit nu op speciaal voer voor blaasgruis , maar hoop toch niet dat hij bij zn 2e huisje brokjes krijgt anders is het voor ons dweilen met de kraan open ..

Wat dacht je van heel veel muisjes en vogeltjes vangen? Onze kat is ook modder en moddervet maar is bang voor vreemden dus bij een ander eten kan haast niet. Maar die vangt heel veel wild.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 11:33

Quellian schreef:
sterreke98 schreef:
Ik zit hier met zwervers in de tuin. En ik ben dus enorm bang dat ze bevriezen eigenlijk.. Naar binnen durven ze ook niet helaas. Heb 2 plastic bakken in elkaar gedaan met kranten snippers voor een soort van isolatie en in de kleinste snippers en hooi, uit de wind gezet en droog. Ik hoop gewoon dat ze er gebruik van gaan maken en dat ze het niet kouder gaan krijgen.

We zetten ook elke dag verse brokjes neer en pakken zo vaak mogelijk nieuw water, zeker nu het zo vriest..

We weten 100% zeker dat het zwervers zijn ook. Ze zien er erg slecht uit en zijn bang voor mensen...

Gossie... kun je ze niet laten vangen?

Wij hebben 1 kat die alleen binnenkomt om te eten. Betrapte ik hem er gisteren toch op dat ie op zolder lag te pitten :D Zelfs voor hem is het nu dus te koud buiten.
Onze andere katten gaan niet eens de tuin in, veel te fris!

Geen idee, ik kan de grijze nu wel knuffelen en oppakken. Heeft wel een paar weken geduurd. Die andere snuffelt wel aan me maar rent dan weer weg..

Als t kon wil ik de grijze wel in huis halen haha

Afbeelding

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:07

@sterreke98 gelukkig heb je een afdakje waar ze wel onder kunnen, is deze ook vrij uit de wind?
Of heb je evt een schuurtje waarvan je de deur op een kiertje kan zetten en wat dozen met kranten erin kan neerzetten?

Gelukkig is het nog 1 nacht en wordt het van het weekend weer dooi, maar is wel sneu voor de beestjes!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:10

@ change3x , ja dat is ook nog een optie ... maar hij is zo log dat dat me ook niet logisch leek ... al hadden we vorig jaar wel een keer 3 vleermuizen in een korte tijd binnen ..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:26

Vleermuizen zijn nog in rust. Voor hen is het nu te koud.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:07

Die van mij zijn net weer binnen en hebben van 11 tot 16.00 lekker buiten gelopen. Ze kunnen dan in en uit via het kattenluik, maar hebben er dus voor gekozen tot 16.00 uur buiten te spelen. Ze zijn wel steeds binnen om te eten en even te "vertellen". Nu liggen ze prinsheerlijk allemaal op bed.

Ik ga er vanuit dat ze het niet koud hebben gehad.

De kat had een vlooienbandje om, schrijf je. Die doe ik ook niet om in de winter, want dan volstaat een pipet wel tegen vlooien. Denk dat dit gewoon iemands kat is die het wel leuk vind bij jou. Ook omdat je hem wel een beetje verwend heb met een snoepje. :)