Honden losloop routes NL

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 00:08

Nikass schreef:
Wat mooi, waar kun je parkeren?

Als dat voor mij bedoeld is, parkeren kan op de Badweg in Doornspijk, dat wijst zich vanzelf dan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 13:39

ja dat was voor jou. Dank je wel ;)

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:47

xMayo schreef:
Melyoramel schreef:
Aah, ik kom zelf uit omgeving Ede, leuke wandelroutes hier, maar het is wel een stukkie verder weg :P

Ik rijd overal naartoe hoor, dus noem maar op! En wellicht leest er iemand mee die wel uit die buurt komt :D

Ik weet niet precies waar je woont, maar ik wandel(de) ook vaak in de Loonse en Drunense duinen. Engelermeer (deels losloopgebied, maar alle honden lopen los..) Vughtse heide (en gebied bij de dijk) en het natuurgebied tussen den bosch en Vlijmen vind ik ook leuk. Of de Galderse meren, De Waalroute bij Zaltbommel, Bedaf bij Uden, Het recreatiebos bij Berlicum.. Ik rij/reed ook van alles af! Dus mocht je ooit willen wandelen stuur maar een berichtje :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:13

Sjofel schreef:
Ik weet niet precies waar je woont, maar ik wandel(de) ook vaak in de Loonse en Drunense duinen. Engelermeer (deels losloopgebied, maar alle honden lopen los..) Vughtse heide (en gebied bij de dijk) en het natuurgebied tussen den bosch en Vlijmen vind ik ook leuk. Of de Galderse meren, De Waalroute bij Zaltbommel, Bedaf bij Uden, Het recreatiebos bij Berlicum.. Ik rij/reed ook van alles af! Dus mocht je ooit willen wandelen stuur maar een berichtje :D

Vughtse heide is geen losloopgebied. :)
https://www.ivn-s-hertogenbosch.nl/natu ... htse-heide

Azmay

Re: Honden losloop routes NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:14

Stabrechtse heide is prachtig en heeft heel veel losloopgebieden :)

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:27

kiwiwitje schreef:
Sjofel schreef:

Vughtse heide is geen losloopgebied. :)
https://www.ivn-s-hertogenbosch.nl/natu ... htse-heide

Ik zie nu dat t officieel idd niet zo is. := Veel mensen laten hun hond daar wel los lopen. Maar goed dat is bijna overal zo..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:36

Sjofel schreef:
Ik zie nu dat t officieel idd niet zo is. := Veel mensen laten hun hond daar wel los lopen. Maar goed dat is bijna overal zo..

Ja dat is altijd jammer.

Ik ga er graag heen om aangelijnd te wandelen. En toen alleen maar aangelijnde honden tegen gekomen. Gelukkig. :)

Welk bos bedoel je in Berlicum? Op de meeste plekken geld hier ook aanlijnplicht(woon er, vandaar :) )
https://www.sint-michielsgestel.nl/inwo ... -uitlaten/

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:57

Rond het recreatiegebied, geen idee hoe het heet. Je moet er iig niet komen op zondag, dan is het zo druk := Veel gebieden mag het officieel niet maar is het wel gedoogd.
Ik weet wel dat t in t buitengebied honden wel los mogen mits ze geen overlast veroorzaken.
Die van mij loopt niet los, heeft veel nadelen maar ook voordelen dat je er niet bij na hoeft te denken :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:03

Sjofel schreef:
Rond het recreatiegebied, geen idee hoe het heet. Je moet er iig niet komen op zondag, dan is het zo druk := Veel gebieden mag het officieel niet maar is het wel gedoogd.
Ik weet wel dat t in t buitengebied honden wel los mogen mits ze geen overlast veroorzaken.
Die van mij loopt niet los, heeft veel nadelen maar ook voordelen dat je er niet bij na hoeft te denken :')

Denk dat je dan de hooghei bedoelt. Daar kom ik verder nooit. Zover ik weet geld daar ook een aanlijnplicht.

Ik weet dat de gemeente gestel en de gemeente den bosch over t algemeen goed handhaven. Dus wel een aandachtspunt voor als de honden daar wel los lopen. Gemeente vught trouwens ook. Maar denk ook dat echt een bos oid handhaven bijna niet te doen is..

Sjofel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:16

Ik denk ook dat het bijna niet te doen is om in alle gebieden alles strikt te kunnen handhaven. Ik heb er geen problemen mee als er wel een keer een hond los loopt waar het niet mag. Mits ze geen problemen veroorzaken (voor andere honden, eigenaren en wilde dieren).
Maar ik ken ook plekken waar als ze er een dag gaan staan hun maandsalaris er wel uit hebben in 1 dag := Daar mogen ze wel een keer gaan staan van mij :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 16:21

Sjofel schreef:
Ik denk ook dat het bijna niet te doen is om in alle gebieden alles strikt te kunnen handhaven. Ik heb er geen problemen mee als er wel een keer een hond los loopt waar het niet mag. Mits ze geen problemen veroorzaken (voor andere honden, eigenaren en wilde dieren).
Maar ik ken ook plekken waar als ze er een dag gaan staan hun maandsalaris er wel uit hebben in 1 dag := Daar mogen ze wel een keer gaan staan van mij :')

Zolang ze inderdaad geen overlast veroorzaken hoor je mij ook niet :D
Op sommige plekken zouden ze inderdaad wel een leuk salaris binnen kunnen halen denk ik ja :')

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:36

Mastbos in Breda, Lagebergse bos is fantastisch, en verder idd de put in Raamsdonksveer en de drunense duinen.. o, en het Chaamse bos, al raken wij daar altijd de weg kwijt :D

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:23

Mariendaal in Oosterbeek is ook een aanrader ;)
En het strand van Terschelling.