Ik lees een heel hoop verschillende adviezen, maar is er dan niemand die struikelt naar de samenstelling van Cavom? Op zich geen gigantisch grote ramp, maar in combinatie met vers vlees kan ik me voorstellen dat de hond denkt; zoek het uit.
Citaat:
Granen (mais, tarwe, rijst), vlees en dierlijke bijproducten (rund en schaap), oliën en vetten
Dus de ene dag krijgt de hond (normaal gezien) licht verteerbaar voer wat het lichaam goed kan op nemen. En de andere dag krijgt de hond een brok die grotendeels bestaat uit graan, mais, tarwe & rijst (wat vrij moeilijk verteerbaar is) met een klein percentage vlees en dierlijke bijproducten.
Ik hoor dit met regelmaat en veelal is voor 9 van de 10 eigenaren een andere brokvoeding met een dusdanige andere samenstelling de oplossing. Ik lees dat je al veel merken geprobeerd hebt, en lees ook iets over Prins.
Citaat:
Granen, vlees en dierlijke bijproducten (gevogelte), plantaardige bijproducten, oliën en vetten (0.5% zalmolie), suiker, gist.
Natuurlijk zegt een samenstelling niet voor iedere hond iets. Iedere hond reageert anders. Maar in mijn inzien is de basis bij jullie vlees. Dan zou ik daarbij een geschikte brok zoeken die smakelijk is.
Ik heb hier voorheen ook vlees gevoerd maar mijn jongste ging daar niet lekker op. Heb ook van alles geprobeerd en voer nu Edgar & Cooper. De keus is vooral geweest omdat ik veel mensen heel positief hier over zag, en ook hele zieke honden die hierdoor toch weer aan het eten gingen. En ook hier eten ze het perfect. Niet qua samenstelling de aller beste brok, maar het wordt gegeten en ze doen het er super op. Niet te klagen dus.
Edit: Ontlasting is goed, max 3 keer per dag en dan is het echt de max. Ook niet meer spugen etc.