[VOLG] Rust voor Suzie de herplaatser

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Walkure

Re: [VOLG] Rust voor Suzie de herplaatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:06

Ik volg ook, wat vervelend dat het voor haar zo is gegaan. Wel een heel knap poesje zeg! Succes met haar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 22:23

Arm dier. Wat hebben ze soms toch te lijden, met 6 week al weg bij de moeder..
Fijn dat ze nu zoveel rust en geduld krijgt en de kans op een rustig leven!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 18:39

Zo mn laptop is weer gemaakt, eindelijk!
Ik ga een grote update geven haha
Maandagochtend kwam ik achter om te kijken waar Suzie gebleven was, ze was weer verplaatst en zat nu achter een stoel, veel makkelijker om bij te komen. Nog meer verheugd was ik toen ik zag dat zowel het natvoer als de brokjes op waren! *\o/* dat was wel echt een zorg minder, ze at in ieder geval. Ik heb de bakjes gevuld en ben vervolgens bij haar gaan zitten, niks doen, niks moest, maar gewoon er zijn, zodat ze kan wennen. Ook heb ik mn vriend opdracht gegeven om Suzie ook gewoon in de ochtend natvoer te geven, zodat ze went aan het ritme. Wij geven in de ochtend natvoer en rond de middag gooien we brokjes in de bak, Mojo weet dit precies en staat in de middag dan ook direct op als ik ook maar aanstalten maakt om naar achter te lopen. De rest van de maandag heb ik haar, haar rust weer gegeven of zat ik gewoon bij haar, alles op haar tempo.

Verder met de dinsdag, toen ik achter kwam, was ik blij verrast, het voer was weer op en de kattenbak was weer gebruikt. Ook in de ochtend was ze naar mn vriend toegekomen toen ze eten had gekregen, ik was zo blij, dus ik wilde haar graag peilen. De stoel (waar ze weer achter zat) opzij geschoven en er op mn hurken bij gaan zitten en ja hoor, ze kwam er zowaar aan! Bij elk geluidje schoot ze ook weer weg, maar ze kwam bij me en daar was ik zo ontzettend blij mee. Ze gaf kopjes en maakte geluidjes als nooit tevoren. Op dat moment hebben we besloten dat we onze aanpak gingen doorzetten, voer op gezette tijden, gewoon achter zijn, soms om aandacht te geven, maar ook gewoon om er te zijn en zoveel mogelijk ''normaal'' doen. Wel hadden we door dat we gewoon laag bij de grond moesten blijven zitten, want als we opstonden rende ze snel weg en was ze erg argwanend. Blij als ik was, heb ik in de avond nog een tijdje bij haar gezeten en heb ik de dinsdag afgesloten.

De dagen erna stapten we er hetzelfde in en was er weinig verandering, wel zagen we aan haar dat ze steeds meer open werd en dat ze ons echt kwam begroeten als we achter kwamen. Ze at goed en kwam ook dr knuffels halen. Tijd om wat te gaan uitbouwen, niet meer te voorzichtig benaderen, maar alles op onze eigen manier. Suzie durfde niet verder dan halverwege de bijkeuken, als we daar voorbij kwamen, vond ze het heel eng dus dat was nog een puntje van aandacht. Gedurende de dagen vorderen, treffen we haar ineens op een andere plek aan, ze ligt gewoon ''open en bloot'' op de stoel te zonnen, dat was zo fijn en mooi om te zien. Als we achter komen worden we inmiddels begroet met een overtuigende miauw en ligt te op de grond te rollen voor alle aandacht. Niks leek meer op de Suzie van een week terug, wat een verandering is er gekomen in een aantal dagen zeg! Ik ben zo ontzettend trots op haar.

Afgelopen week zaterdag was het moment aangekomen dat ze 100% op haar gemak leek en hebben we besloten om de volgende stap te gaan zetten. Mojo naar achter en Suzie de rest van het huis in. Dat werd me door Mojo niet in dank afgenomen, die was aan het blazen en grommen en vond het zichtbaar niet leuk. Suzie was ook totaal niet op haar gemak in de rest van het huis en wilde snel weer naar haar veilige ''achter''. Pfoe dat ging nog een hele opgaven worden..

Ik maak even een sprongetje naar het nu, inmiddels is Suzie al meer op haar gemak in de rest van het huis en vind Mojo het gelukkig al minder erg om in Suzie haar ''domein'' te zijn. We hebben ze gewoon een aantal keer gewisseld en zijn vervolgens ons gang gegaan, beide raken ze zo een beetje gewend en dat is erg fijn om te zien. Suzie komt rustig op schoot zitten en Mojo gaat achter gewoon liggen slapen. Ze hebben elkaar gisteren voor het eerst gezien, met een deur ertussen weliswaar. Mojo vindt het heel spannend en Suzie reageert nauwelijks. Ze kunnen elkaar wel horen, Mojo haar plek grenst aan Suzie haar ''achter'', we zien dat Mojo extremer reageert dan Suzie dus ergens is dat wel fijn. Mijn vermoeden is dat als we ze samen gaan zetten, Suzie zich gaat verstoppen en Mojo gaat ''jagen'', ze reageren gelukkig beide niet heel erg agressief op elkaars geuren dus dat scheelt een hele hoop. We blijven ze de komende tijd wisselen totdat ze beide 100% op hun gemak zijn en dan willen we ze elkaar laten ontmoeten.

Zo, zijn de meelezers weer tevreden? Haha :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-18 20:13

Okee, het voelde toch goed om ze te introduceren, gewoon een gevoel :)
Mijn 2 mooie grijsjes!
Afbeelding

Hoe het ging, vertel ik later!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 20:13

Klinkt goed. Leuk beschreven ook!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:06

wauw wat een schitterende update <3 en wat een fantastische foto om het af te sluiten! Geweldig hoor, iedere dag even gekeken voor zo'n update.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:37

Je schrijft leuk!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:15

Dat klinkt goed. Ik heb ook gehoord/gelezen, dat je de eerste introductie natuurlijk maar 1 keer kunt doen en dus moet je het goed aanpakken. Zo te lezen hebben jullie geen haast en gaat het goed!
Ik heb onze kat ook steeds apart gezet en gewisseld. De laatste dagen heb ik een rekje van een konijnenren in de deuropening gezet, zo n extra hoge. Ik ging dan gewoonlijk mn gang in huis en de katten konden uuuuuuren naar elkaar kijken, op een veilige manier. Best leuk om te zien. Het ging van blazen, naar grommen, naar alleen maar staren, tot uiteindelijke voorzichtig snuffelen door de tralies heen. Ik heb er een dag of 10 over gedaan om ze samen te zetten. Het scheelde bij mij dat de "oude" kat heel erg behoefte had aan een speelmaatje en de nieuwe kat uit het asiel was pas 8 maanden. Dat waren snel dikke maatjes.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-18 10:48

Wat een lieve reacties zeg, doet me echt goed! <3

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 13:45

Ken je dat gevoel, dat je weet dat je het juiste doet, maar dat het alsnog veel pijn doet? Nou zo voel ik me nu.. het is met Suzie ineens heel snel gegaan. Ik wist dat ze ooit weer weg zou “moeten”, maar alleen als het voor mij goed voelde. Al vanaf het begin dat Suzie er was wist ik dat mn moeder haar graag wilde hebben. Echter zat er geen schot in de zaak tot vandaag, mn broertje was er en hij vertelde dat mn moeder haar graag toch wel wilde hebben, onder druk van mn vader en vriend heb ik toen besloten haar direct mee te geven en het doet me echt heel veel pijn.. ik had graag een mooi topic willen maken over hoe het met haar zou gaan en stiekem had ik gehoopt op den duur te kunnen posten dat ze nooit meer wegging, helaas dat moment zal er niet zijn. Ondanks dat wil ik jullie bedanken voor het meelezen :) ik ben nu gewoon verdrietig dus dit is snel en uit emotie geschreven..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:56

Wat jammer dat ze weer weg is gegaan, hopelijk blijft ze daar voor altijd. Heel veel sterkte met het verwerken van alles.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:05

Waarom is ze dan niet direct naar je moeder gegaan?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 14:23

Jolien87 schreef:
Waarom is ze dan niet direct naar je moeder gegaan?

Laten we het simpel houden en zeggen dat contact tussen mn moeder en haar ex uit den boze is. Ook ik heb geen contact met mn moeder, dus dat maakt alles een beetje ingewikkeld. Ik had dat namelijk een veel betere oplossing gevonden, dat was helaas niet mogelijk, maar het alternatief was dat ze anders ergens “gedumpt” zou worden dus dat was ook niet wenselijk :n vandaar dat het gegaan is zoals het is gegaan :)

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:45

Aah, wat jammer! Ik snap dat dat je verdriet doet, maar het is voor Suzie vast ook een goede plek. En jullie prinses heeft haar paleis weer voor zich alleen....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:02

Jeetje wat jammer zeg dat ze alweer weg is, je hebt haar iig een heel mooi thuis gegeven waarin ze weer helemaal zichzelf is geworden en nu zal ze het vast wel weer goed krijgen bij je moeder. Sterkte iig. Bedankt dat je Suzie haar verhaal met ons wilde delen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 15:05

Ergens vind ik het erg sneu voor Suzie. Net gewend en dan moet ze weer opnieuw naar een ander huis.
Maar ik hoop dat ze ook goed kan aarden bij je moeder!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 00:43

Inderdaad een voorbeeld hoe mensenruzies het voor de kat extra lastig hebben gemaakt. Maar dat overleeft ze ook wel weer. Sterkte TS!