Kat valt continue zichzelf aan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Re: Kat valt continue zichzelf aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:46

Ik zou toch eens naar de dierenarts gaan, misschien schrijft hij iets kalmerends voor zoals speciale voeding of zylkene.
Het zou ook epilepsie kunnen zijn, sommige hebben hele rustige aanvallen alsof ze bevriezen. Andere tollen als een dolle door de kamer.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:52

Dierenarts gaan! En niet zelf dingen gaan opzoeken en diagnostiseren.

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:04

Iselda schreef:
Niet helemaal hetzelfde, maar onze kat valt zijn eigen staart aan. Inclusief blazen, grommen, bijten. Bij ons is het een aantal jaar geleden begonnen, onderzoek bij de da gedaan, maar ze kunnen niks vinden. Hij heeft dus nog steeds zulke buien, zo noem ik het maar. Op dat moment verandert zijn hele blik en oren ook, dus je ziet het ook echt. Op dat moment mag je hem ook niet aanraken terwijl het een super lieve en aanhankelijke kat is. Zie je ook bij die kat misschien iets qua uitstraling veranderen ?
De onze heeft medicijnen gehad tegen epilepsie, dit hielp niet en zijn er toen dus weer mee gestopt. Nog steeds geen oorzaak bekend..

Hier zelfde verhaal, onze kat is hiermee begonnen na dat hij heel ziek geweest is.
Da kan ook hier geen oorzaak vinden, wij noemen het een tik inmiddels.

esmee_stip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:19

siskeh schreef:
Ik weet haast zeker dat ik iets vergelijkbaars gezien heb bij afleveringen van my cat from hell.
Ik dacht haast dat het iets neurologisch was, ik ga even zoeken!

Edit:
https://www.uu.nl/nieuws/een-kat-in-het ... e-syndroom

Lijkt het hier op?

Hier moest ik ook direct aan denken! Dat was heel sneu voor de kat, als je de aflevering kunt terugkijken weet ik zeker dat het herkenbaar is. Het is (nog) niet te behandelen, maar werd wel minder en rustiger onder optimale katten omstandigheden. Ik vroeg me bij die kat serieus af of het wel een waardig poezenleventje had.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 23:44

Na telefonisch contact met de dierenarts zijn we een kalmeermiddel mogen gaan afhalen. De dierenarts dacht ook aan combinatie stress/neurologisch en zei zelf ook niet veel te kunnen aanvangen met een razend beest dat voor de rest gezond oogt. Kalmeermiddel lijkt te werken, mijn neef zei vandaag nog maar 2 korte aanvallen te hebben gezien en voor de rest is de kat ook wat minder boos naar ons toe.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:56

Onze kat heeft iets vergelijkbaars gehad. Die heeft jaren lang haar staart aangevallen. Als ze die zag, dan ging ze er naar slaan, naar grommen en er in bijten. In zo'n aanval kon ze ook in jouw handen bijten en naar jouw grommen en blazen als je te dichtbij kwam.
Bij onze kat is het ontstaan na haar sterilisatie. Wij denken dat ze een soort van tik heeft overgehouden van de narcose, want verder is ze in complete gezondheid. Deze kat is nu bijna 18 en ze heeft die aanvallen bijna niet meer. In de eerste jaren viel ze haar staart regelmatig aan.
Wannneer is deze kat gesteriliseerd?

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 09:21

Euh, geen idee. Ze is nu een jaar of 7 dacht ik, kennis heeft ze nu bijna 1,5 jaar en ze kwam gesteriliseerd bij hem.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 23:42

Voor wie uiteindelijk nog de afloop wou weten of een soortgelijk probleem heeft: de kat heeft enkele dagen kalmeringsmiddel gehad en de aanvallen zjn langzaam weggeebt.Nu al 2 of 3 dagen volledig aanval vrij en veel speelser en liever. Was dus een combinatie van stress en heel zenuwachtig karakter. Is wel nog steeds een heftig dier, loopt ongelofelijk veel, eet mijn neefje de oren van het hoofd en blijft slanker dan een hagedisje. Maar kerngezond.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:51

Fijn dat er een oplossing voor is gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:27

Ach wat sneu dat zo een beestje zo gestressed raakt.. Fijn dat het nu beter gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 14:27

Wat fijn om te horen hoe het is afgelopen, en wat heftig dat een kat zo van streek kan zijn dat hij zichzelf aanvalt. Heel apart, maar goed dat de dierenarts het herkende en kon helpen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:01

Fijn dat je in elk geval nu weet wat er aan de hand is!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 16:22

Poekkie schreef:
Voor wie uiteindelijk nog de afloop wou weten of een soortgelijk probleem heeft: de kat heeft enkele dagen kalmeringsmiddel gehad en de aanvallen zjn langzaam weggeebt.Nu al 2 of 3 dagen volledig aanval vrij en veel speelser en liever. Was dus een combinatie van stress en heel zenuwachtig karakter. Is wel nog steeds een heftig dier, loopt ongelofelijk veel, eet mijn neefje de oren van het hoofd en blijft slanker dan een hagedisje. Maar kerngezond.

Klinkt toch alsof dit "kerngezonde dier" weleens last kan hebben van haar schildklier. Daar worden ze ook ontzettend druk van, gaan veel bewegen en eten maar blijven dun. ZOu toch eens voorstellen om eens bloed te laten prikken.