Kat miauwt 's nachts heel veel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

topsylover

Re: Kat miauwt 's nachts heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:38

Ik geef die van mij gewoon een knal voor zijn hasses als hij me wakker maakt 's nachts, maar dat zal wel niet pedagogisch verantwoord zijn. :+

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:54

Wat een wrede oplossing topsylover.

ik zou idd snachts niet op reageren. Mijn kat ging snachts aan de deur krabben om aan te geven dat hij eruit wilde. Maar snachts is niet het moment, was een tijdje heel irritant vanwege niet kunnen slapen maar binnen een week snapt hij dat het niet werkte. Ik probeer ook overdag dit gedrag voor te zijn. Hij gaat nu op de deurmat zitten wachten. Of laat me zien dat hij de deur uit moet door ernaartoe te lopen nadat hij miauw heeft gezegd om duidelijk te maken dat hij wat wil :-) maar dat ook alleen nog overdag. Snachts ligt tie lekker bij me op bed.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:03

Rangeela schreef:

ik zou idd snachts niet op reageren. Mijn kat ging snachts aan de deur krabben om aan te geven dat hij eruit wilde. Maar snachts is niet het moment, was een tijdje heel irritant vanwege niet kunnen slapen maar binnen een week snapt hij dat het niet werkte. Ik probeer ook overdag dit gedrag voor te zijn. Hij gaat nu op de deurmat zitten wachten. Of laat me zien dat hij de deur uit moet door ernaartoe te lopen nadat hij miauw heeft gezegd om duidelijk te maken dat hij wat wil :-) maar dat ook alleen nog overdag. Snachts ligt tie lekker bij me op bed.

Nouja wreed.. Pas zat er ook 1 bijna op mijn gezicht, die kreeg ook een duw van het bed af. Ze mogen best weten dat er grenzen zijn, je hoeft ze daar niet zeer voor te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:14

nontie schreef:
Katten op de slaapkamer vind ik sowieso smerig, vooral na een artikel dat ik gelezen heb over iemand waarvan de katten bij haar in bed sliepen en er vervolgens een haarbal uit haar flamoes werd verwijderd bij de gyneacoloog. :')
Not for me..

Mooi verhaal, maar ik geloof er geen (haar)bal van. :D Toch vind ik katten in bed ook smerig. Ik zal er vast geen haarballen van in m'n flamoes krijgen :') , maar niemand die z'n kont niet afveegt na het poepen en geregeld door z'n eigen toilet wandelt mag in mijn bed.

Mijn dames slapen samen heerlijk beneden in de woonkamer. En hoewel beiden behoorlijk vocaal zijn, hoor je ze s nachts nooit.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:33

Wij hebben ook een tijdje last gehad van onze zeer vocale siamees die het 's nachts nodig vond om uren achter elkaar op standje klaag te gaan miauwen (en siamezen miauwen hard, heel hard). Behalve dat ze ons wakker hield, wonen wij in een appartementencomplex, dus meer mensen hadden er last van. Wat voor ons de oplossing was: een stekker feliway in het stopcontact. Zorgen dat ze ons niet kon horen en vooral negeren. Heeft wel echt weken geduurd voordat ze het niet meer iedere nacht deed. En daarna nog een tijdje af en toe. Maar inmiddels slaapt ze gewoon netjes 's nachts als wij ook slapen.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:33

Misschien bedoel je mijn topic? [BB] Kat miauwt 's nachts tijdens het spelen

Mijn kat is ermee gestopt toen ik een kat erbij nam, het was dus echt verveling of eenzaamheid o.i.d.
Helaas is mijn nieuwe kat een nog veel grotere prater :+ tijdens het spelen, als ze aandacht wil, als ze van de kattenbak komt, als ze mijn andere kat kwijt is, een kletskous. Ik negeer het, maar kan niet zeggen dat dat helpt.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:44

safina schreef:
Mooi verhaal, maar ik geloof er geen (haar)bal van. :D Toch vind ik katten in bed ook smerig. Ik zal er vast geen haarballen van in m'n flamoes krijgen :') , maar niemand die z'n kont niet afveegt na het poepen en geregeld door z'n eigen toilet wandelt mag in mijn bed.

Mijn dames slapen samen heerlijk beneden in de woonkamer. En hoewel beiden behoorlijk vocaal zijn, hoor je ze s nachts nooit.

Dit..
niet in mijn bed hoor! Gets!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:53

Rangeela schreef:

Het is ook wreed om my om 4:30 wakker te maken voor brokjes. :Y)
Die beesten snappen het niet als je ze opeens achter een deur zet. Een pets en een duw is veel duidelijkere taal (en doen katten onder elkaar ook)

Afbeelding
Dit is het zwaar getraumatiseerde beestje. :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 19:58

Hier hebben we een hele tijd de slaapkamerdeur dicht gehad. Maar de deur heeft flink te verduren gehad met krabben. Ik was ook van het volhouden, helaas wonen wij in een flatje en resulteert deur dicht houden en overdag het raam open om te luchten in schimmel aan de muur. Dus dat is ook geen optie. Je zou dan zeggen, 's nachts ook het raam open, maar zitten ook nog eens langs een drukke weg dus erg gehorig :+

Heb in elk geval de feliway stekker aangeschaft en hoop dat dat wat helpt.

Ik wil mijn katten pas in de woonkamer op het moment dat ze overdag ook laten zien dat ze het kunnen en niet meer in mijn gordijnen of de hor hangen, of op mijn tv springen. Geen leuk geitje als ze toch op die tv springen 's nachts en de tv van de kast afdonderd.. :+

Ze zijn gelukkig nog jong dus dat zou met de tijd wel goedkomen maar nu nog niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:22

Heel herkenbaar maar toch is negeren hier de oplossing geweest.
Wij zijn in augustus naar een tijdelijke woning verhuist. De oudste mocht altijd naar buiten wanneer hij wilde, jongste niet (kitten). Maar goed hier is dat niet verantwoord om hem buiten te laten aangezien we hier aan een heel groot meer wonen met een haven voor de deur. Meneer is ook nog eens gek op water.
Nu hebben we 1 slaapkamer beneden, en een open trap naar boven waar de kinderen slapen.
Maar echt wat konden ze lawaai maken die 2. Miauwen, aan de deur krabben om gel van te worden.
Maar door niet te reageren, en een ander voerschema horen we ze eigenlijk niet meer mauwen. Hooguit als ze aan het donderjagen zijn.

Bij ons komen ze eigenlijk niet op de slaapkamer of we moeten per ongeluk de deur niet goed hebben dicht gedaan. Dan vind je er vaak eentje op bed en de andere in de vensterbank die half naar buiten ligt te kijken half ligt te slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:20

Oordopjes

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:03

nontie schreef:
Precies de reden waarom onze prater 's nachts alleen in de woonkamer mag.
Onze katten mogen sowieso niet vaak naar boven. Af en toe als ik aan het luchten ben mogen ze door het hele huis maar dan vind ik ze terug in het handdoekrekje op de overloop, liggen ze lekker te pitten :Y)

Katten op de slaapkamer vind ik sowieso smerig, vooral na een artikel dat ik gelezen heb over iemand waarvan de katten bij haar in bed sliepen en er vervolgens een haarbal uit haar flamoes werd verwijderd bij de gyneacoloog. :')
Not for me..

Die heb ik ook gelezen, zou komen doordat de haren aan de vriend bleven kleven en dan naar binnen geschoven werden als ze het gezellig hadden :+

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 01:08

Onze kater miauwt ook in de nacht. We sluiten ze nu maar op in de badkamer, het commando 'naar bed' werkt goed moet ik zeggen. Niet ideaal maar beter dan slaapgebrek.

Zijn wekker staat wel elke dag vroeg. En als mijn man vroeg op staat, blijft hij hard miauwen tot ik beneden ben. Ga ik op de bank slapen dan is er niks aan de hand. Of de katten op de slaapkamer, maar na wat gore verhalen ben ik daar ook mee gestopt (parasieten enzo).

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:03

Wij hebben een oosters korthaar, dus die kletst sowieso al veel. Maar hij zeurt altijd 's nachts als hij zn vriend niet kan vinden.
Die ligt meestal ergens op zolder verstopt 's nachts, en de OK kan blijkbaar niet zoeken dus gaat hij zitten mekken.
In de huiskamer mogen ze niet 's nachts, want daar zitten de cavia's en onze htk eet cavia's...

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:45

Hier gaat onze kat miauwen die blijft net zolang doorgaan dat we naar hem toe komen of in de slaapkamer mag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:56

De mijne is er nooit mee opgehouden, en 'huilde' zichzelf in slaap voor de slaapkamerdeur. Na vier maanden uit pure wanhoop de deur open gezet, en sindsdien slaapt poeslief gewoon op mijn buik <3 Ze komt er bij van zodra we het licht uit doen, en blijft liggen tot ik opsta.

Soms wil ze nog wel eens een speeltje meezeulen naar boven, maar dan zijn we meteen streng en gooien we het weer naar beneden. Ze lijkt erg goed te snappen dat de slaapkamer om te slapen is. Zo eens per twee maanden durft ze lawaai maken 's nachts door op avontuur te willen in de kamer, en dan zetten we er haar meteen uit en speelt ze beneden verder.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:58

Mijn kat is ook een prater. Hij heeft ook momenten dat hij 's nachts miauwt, maar meestal vooral juist als ik net in bed lig of als ik probeer uit te slapen in het weekend.. Meestal negeer ik het en gaat het na 10 minuten oid over. Als hij langer doorgaat wil ik nog wel eens heel hard en boos zijn naam roepen (vast ook niet pedagogisch verantwoord) maar dat zorgt er vaak wel voor dat hij uit die miauwbui komt en ergens rustig gaat liggen.