Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
julius_juut schreef:Nee hoor, dat valt heel erg mee. Je moet een UBN (uniek bedrijfs nummer) aanvragen, en dan je geiten aanmelden. Een UBN kost idd iets van 20 euro per jaar voor je hele 'bedrijf' samen, en veranderingen daarin (dieren aanmelden/afmelden) gaat in centen, niet in euro's.
Edit: Even opgezocht: 26 euro voor het UBN.
Dorine92 schreef:julius_juut schreef:Nee hoor, dat valt heel erg mee. Je moet een UBN (uniek bedrijfs nummer) aanvragen, en dan je geiten aanmelden. Een UBN kost idd iets van 20 euro per jaar voor je hele 'bedrijf' samen, en veranderingen daarin (dieren aanmelden/afmelden) gaat in centen, niet in euro's.
Edit: Even opgezocht: 26 euro voor het UBN.
Kan dat ook als je particulier bent gewoon?
En hoeveel en hoelang geeft een geit melk na het krijgen van een jonkie? En blijft er wel melk over als het jonkie ook drinkt?
Ik wil graag zoveel mogelijk mijn eigen producten regelen omdat bijna alles in de winkel bewerkt, gemanipuleerd of vergiftigd kan zijn even heel overdreven gezegd. Eigen melk zou ik heel leuk vinden maar alleen als het haalbaar is
julius_juut schreef:Hier vragen heel veel mensen met wat voor schaap ik toch wandel. XD Alsof die bokkenlucht niet in een omtrek van een kilometer om ons heen hangt. XP En standaard is de volgende opmerking: Wat een groot gewei! En natuurlijk pubermeisjes die heel hard 'IEW' roepen, en dan vragen wat het voor beest is.
Ik vraag vreemden altijd of vreemden ze misschien een snoepje willen geven zodat de jongens vreemde mensen gewoon gaan vinden, maar tot noch toe niemand die dat wilde doen.
Sophie_Wind schreef:In welke provincie woon jij?![]()
Wij hebben wel 2 schapen, die zullen wel wat dommer zijn he?Of zou ik die ook kunstjes kunnen leren?