Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannanas schreef:@papagroom
Ik heb ff wat opgezocht maar ik kan nergens de precieze kruiden / inhoud vinden en ik kan nergens zien of het spul (zowel de kruiden als het eindproduct) getest is op bestrijdingsmiddelen en schimmels etc. Weet jij daar meer over?
CharmingS schreef:Ben bij de DA geweest en het is niet haar rug. Maar haar kruisbanden zijn afgescheurd arme hond.
Volgende week vrijdag word ze geopereerd, daarna 2 maanden herstellen.
Ze ligt nu haar roesje uit te slapen.
Heb de verkeerde benaming gebruikt geloof ik oeps sorry, bedoelde geen spondylose. Maar vernauwing in de wervel waar het ruggenmerg doorheen komt kan wel geopereerd worden en de kans is er dat dat bij haar gebeurd aangezien die wervel scheef staat. Dan kunnen ze dat opereren maar om te verlichten maar op te lossen is het niet. Daarnaast kost zo'n operatie 2.500 euro.
Maar ben niet blij dat ze dit heeft maar ik was op slechter nieuws voorbereid. Dus het komt gelukkig goed
papagroom schreef:Hannanas schreef:@papagroom
Ik heb ff wat opgezocht maar ik kan nergens de precieze kruiden / inhoud vinden en ik kan nergens zien of het spul (zowel de kruiden als het eindproduct) getest is op bestrijdingsmiddelen en schimmels etc. Weet jij daar meer over?
Het is een volledig biologisch product wat ook in een humane versie verkrijgbaaris..er zitten geen kruiden in maar het is een fermentaat van kruiden en algen..welke kruiden is bedrijfsgeheim Eco Protecta is, een SKAL gecertificeerd bedrijf, dus de kwalliteit is, gewaarborgd.
Kuggur schreef:CharmingS schreef:Ben bij de DA geweest en het is niet haar rug. Maar haar kruisbanden zijn afgescheurd arme hond.
Volgende week vrijdag word ze geopereerd, daarna 2 maanden herstellen.
Ze ligt nu haar roesje uit te slapen.
Heb de verkeerde benaming gebruikt geloof ik oeps sorry, bedoelde geen spondylose. Maar vernauwing in de wervel waar het ruggenmerg doorheen komt kan wel geopereerd worden en de kans is er dat dat bij haar gebeurd aangezien die wervel scheef staat. Dan kunnen ze dat opereren maar om te verlichten maar op te lossen is het niet. Daarnaast kost zo'n operatie 2.500 euro.
Maar ben niet blij dat ze dit heeft maar ik was op slechter nieuws voorbereid. Dus het komt gelukkig goed
Sterkte en beste wensen voor het herstel.
Deze diagnose bevestigd in ieder geval wat voor baarlijke nonsens sommige ostheopaten je proberen wijs te maken; " een rugprobleem vanuit de darmen"....
Hannanas schreef:Dat is niet zo gek, zelfs te checken via anatomieleer, ik heb zelf de connectie tussen darm/rug klachten en een osteopaat helpt mij daar enorm mee.
Dat dit bij dieren ook zo kan zijn lijkt mij logisch.
Nynke1 schreef:Edit; zie dat je gaat opereren maar dat dit eigenlijk niks op lost? Ik zou daar zeker mee wachten dan en zsm beginnen met hydrotherapie. Echt, het werkt zo fantastisch! Je mag me gerust PB-en als je er meer info over wilt. Ga je wel opereren, zou ik het alsnog aanraden als onderdeel van revalidatie. CBD olie kun je ook gaan geven ter verlichting en ondersteuning. Voor de darmflora kan je iso gel gebruiken.
Kuggur schreef:Sterkte en beste wensen voor het herstel.
Deze diagnose bevestigd in ieder geval wat voor baarlijke nonsens sommige ostheopaten je proberen wijs te maken; " een rugprobleem vanuit de darmen"....
tamary schreef:Kuggur schreef:Sterkte en beste wensen voor het herstel.
Als ik buikpijn heb loop ik ook anders, gaan die klachten lang duren, dan is het niet vreemd dat er door die buikpijn loop een overbelasting/kreupelheid ontstaat ergens in het bewegingsapparaat. Zo raar is het dus eigenlijk niet, wel dat de buikpijn niet zo duidelijk is dat er normaal niks aan opvalt. Moet eerlijk zeggen dat ik in dit geval eerder de andere kant op zou denken, aangezien de 8e wervel en dus kennelijk een verkeerde lichaamshouding aangeboren is. Kan best dat er iets klem zit of dat er meerdere spiergroepen teveel aangespannen worden, isoleren van spierbewegingen (dus zonder dat omliggenden meedoen) is niet zo simpel en darmen zijn ook spier.
daantjuhhh schreef:Ik heb alleen je openingspost bekeken en verder niks gelezen dus mijn excuus als ik nu wat stoms zeg
Maar ik lees je hebt een mooie wandeling gemaakt en daarna de hond opgesloten in een kennel.
Ik ben niet anti kennel, maar ik kan mij goed voorstellen dat een kennel misschien koud is? En beperking heeft qua bewegen.
Als ik net gesport heb en ik stap direct mijn bed in ben ik ook stijf.
Mijn vorige paard met artrose na een flinke training op stal zetten zorgt ook voor stijfheid.
Is het misschien mogelijk om een keer op een vrije dag het zelfde te doen met de hond maar hem daarna mee te nemen naar de verwarmde woonkamer? Om te kijken of hij dan net zoveel last heeft?
Mijn excuses als ik iets stoms zeg.... Maar dit kwam gewoon direct in mij op