Selka schreef:Slecht hemaar ik ga m’n honden en kat echt geen sla voeren.
Jeetje zeg, niet eens met lekkere dressing?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Ik wist dat deze opmerking zou komen. Je kan dus niet van dieren houden zonder dat je Vega bent.
En hoezo extreem? Ik laat mijn dieren in bed, wat is daar precies niet goed aan.
Dat ze dominant worden en proberen mijn huis over te nemen?
eilleen333 schreef:DeMolenhoek schreef:Eilleen: Vind jou opmerking wat naar. Als we frieten eten krijgt ze 2-3 frietjes. Ze is er gek op. Omdat ze jarig is krijgt ze dus 1 malig een kinderfrietje. Ik zie niets mis in dit eenmalig iets. Voor de rest krijgt ze ook enkel brokken.
(Zie net dat het niet persoonlijk is en vat het ook niet zo op. No hard feelings verder hoor)
Ik snap je hoor en ik bedoel het echt niet kwaad, mijn hond kreeg laatst ook een bitterbal. Omdat ie dat zo lekker vind. Ik ben wat dat betreft ook een softie. Ik hou er ook van de dieren te verwennen met dingen waarvan ik denk dat ze ze lekker vinden.
Maar als je objectief kijkt, is het dan in het belang van het dier? Verrijken we het leven van onze hond ook echt mer frieten of bitterballen, of is dat alleen voor onszelf? Want mijn hond is net zo blij met een brokje. Hebben onze honden echt een leukere dag als ze friet of een bitterbal hebben gehad, of was de dag net zo leuk geweest als het een honden botje was geweest? Tenminste, ik merk geen verschil in enthousiasme, en hij is ook nooit boos als hij geen frietje krijgt.
Selka schreef:BabaLala schreef:Inderdaad wat Eileen33 zegt.
Waar ik bij dit topic direct aan moest denken maar waar niemand het over heeft; veganisme.
Dat is dierenliefde pur sang. Of het extreem is? Wat mij betreft niet maar velen zien het vreemd genoeg wel zo.
Mensen die zweren zo onwijs veel van dieren te houden consumeren doorgaans diezelfde dieren. Over hypocriet gesproken....Voila.
De voorbeelden die worden genoemd vind ik wel extreem. Extreem in het negatieve wat mij betreft.
Mensen die veel van dieren houden doen zo goed mogelijk hun best om voor dieren te zorgen. Niet door allerlei vreemde verstandhoudingen en ongezonde situaties te kweken, maar juist door dat niet te doen.
Ik heb dit meer opgevat als gekke maniertjes. Maar gelukkig ben ik ook Vegan
Jammer dat jij blijkbaar ook mijn manieren extreem vindt.
Edit: wel een slechte want ik heb huisdieren en die voer ik wat ze nodig hebben en niet vegan.
Selka schreef:Whaha nee zelfs niet met dressing! Briljant de katten hun bed opmaken.
Ik wens altijd netjes iedereen welterusten en meestal gaan ze dan allemaal op hun favo plekje liggen. Tegen vriend zeg ik niks haha
MarlindeRooz schreef:DeMolenhoek schreef:
Hij noemt toch geen Fatty mag ik hopen
Nee hij heet: "Pure colour Mr. Feodor".
[***] schreef:Selka schreef:Whaha nee zelfs niet met dressing! Briljant de katten hun bed opmaken.
Ik wens altijd netjes iedereen welterusten en meestal gaan ze dan allemaal op hun favo plekje liggen. Tegen vriend zeg ik niks haha
Heheh, dat doe ik met begroetenEerst de katjes uitgebreid knuffelen en vertellen hoe mijn dag was en dan man
Hij heeft wel eens gevraagd of ik hem ook wel zie staan of dat ik katten-blind ben
Hetzelfde doe ik bij de honden van mijn moeder, eerst de hondjes, daarna de mensen