Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:01

Selka schreef:
Slecht he :+ maar ik ga m’n honden en kat echt geen sla voeren.

Jeetje zeg, niet eens met lekkere dressing? :roll:

Asvinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:05

Dat maakt je niet per definitie een 'slechte vegan', maar een diereneigenaar die snapt dat een dier dat nodig heeft en een huisdier dan ook gewoon geeft waar ze behoefte aan hebben. _/-\o_

Wij hebben de keus, dieren niet. In mijn ogen maakt dat alleen maar een betere vegan :)

Evengoed vind ik niet dat mensen die vleeseten meteen geen dierenliefhebbers meer zijn, ieder zo zijn keuzes. Diereneigenaren kunnen soms doordraaien, daar val ik evengoed onder en vind het alleen maar leuk om te zien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:07

Maar maar.. mijn kat vindt rucola echt het lekkerste wat er is.. -O-

Oh, bedacht mij net dat ik elke avond de katten hun 'bed' opmaak voordat ik naar bed ga. Mijn man vindt dat hilarisch. Ik leg de dekentjes allemaal zo, dat ze niet op de 'koude' bank hoeven te slapen (Ze hebben nu twee krabpalen, dekentjes en mandjes door het hele huis, dus plek genoeg :') )
Een van mijn katten weet het al precies, 's avonds ligt hij naast mij en als ik op sta en de deken languit op de bank leg, gaat hij gelijk op mijn plekje liggen :D

Soms is het zo erg, dat hij alvast klaar gaat staan.. zo van.. "Ga eens weg, ik wil slapen" :+

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:09

Citaat:
Ik wist dat deze opmerking zou komen. Je kan dus niet van dieren houden zonder dat je Vega bent.
En hoezo extreem? Ik laat mijn dieren in bed, wat is daar precies niet goed aan.
Dat ze dominant worden en proberen mijn huis over te nemen?

Eerst je huis, en daarna nemen ze de hele wereld over }>

Het konijn heeft ons hier ook goed opgevoed. Als hij vindt dat het etenstijd is gaat hij voor het raam zitten. En als je dan het verkeerde eten brengt wordt hij boos _O-[/quote]

Heb al noties gevonden van hoe ze dat gaan doen..

troi

Re: Extreem liefdevolle dierenmensen, ben jij ook 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:12

Ik kan geen dieren die erg gewond zijn doden, bijvoorbeeld een dier die is aangereden en het echt niet gaat redden (en ja dat zie je..). Daarom ben ik geen extreem liefdevol dierenmens. Kan mijn eigen ego/ angst/walging niet onderdrukken ten gunste van dat dier. Als ik het wel kon zou die niet meer lijden. Dat neem ik mezelf ook erg kwalijk maar heb het tot nu toe niet kunnen oplossen.

Wat andere dingen betreft beschouw ik mezelf wel als liefdevol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:17

eilleen333 schreef:
DeMolenhoek schreef:
Eilleen: Vind jou opmerking wat naar. Als we frieten eten krijgt ze 2-3 frietjes. Ze is er gek op. Omdat ze jarig is krijgt ze dus 1 malig een kinderfrietje. Ik zie niets mis in dit eenmalig iets. Voor de rest krijgt ze ook enkel brokken.

(Zie net dat het niet persoonlijk is en vat het ook niet zo op. No hard feelings verder hoor :D)

Ik snap je hoor en ik bedoel het echt niet kwaad, mijn hond kreeg laatst ook een bitterbal. Omdat ie dat zo lekker vind. Ik ben wat dat betreft ook een softie. Ik hou er ook van de dieren te verwennen met dingen waarvan ik denk dat ze ze lekker vinden.
Maar als je objectief kijkt, is het dan in het belang van het dier? Verrijken we het leven van onze hond ook echt mer frieten of bitterballen, of is dat alleen voor onszelf? Want mijn hond is net zo blij met een brokje. Hebben onze honden echt een leukere dag als ze friet of een bitterbal hebben gehad, of was de dag net zo leuk geweest als het een honden botje was geweest? Tenminste, ik merk geen verschil in enthousiasme, en hij is ook nooit boos als hij geen frietje krijgt.

Nou boos is ze niet :P Maar wel een heel moeilijke eter, wat je ook geeft. Behalve restjes. Daar is ze gek van (maar mag ze niet) en dus frietjes. Als wij frieten eten is ze de braafste hond ooit. Dan gaat ze ook op de zetel zitten en die frieten proberen te hypnotiseren. Want ooit, ooit gaan ze rechtstreeks in haar muil vliegen :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:29

Mijn dieren krijgen nooit wat lekkers en hebben ook zeker geen overgewicht. :n :')
Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:30

Whaha nee zelfs niet met dressing! Briljant de katten hun bed opmaken.

Ik wens altijd netjes iedereen welterusten en meestal gaan ze dan allemaal op hun favo plekje liggen. Tegen vriend zeg ik niks haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:33

[quoe="MarlindeRooz"]
Selka schreef:
BabaLala schreef:
Inderdaad wat Eileen33 zegt.

Waar ik bij dit topic direct aan moest denken maar waar niemand het over heeft; veganisme.
Dat is dierenliefde pur sang. Of het extreem is? Wat mij betreft niet maar velen zien het vreemd genoeg wel zo.
Mensen die zweren zo onwijs veel van dieren te houden consumeren doorgaans diezelfde dieren. Over hypocriet gesproken....Voila.
De voorbeelden die worden genoemd vind ik wel extreem. Extreem in het negatieve wat mij betreft.
Mensen die veel van dieren houden doen zo goed mogelijk hun best om voor dieren te zorgen. Niet door allerlei vreemde verstandhoudingen en ongezonde situaties te kweken, maar juist door dat niet te doen.

Ik heb dit meer opgevat als gekke maniertjes. Maar gelukkig ben ik ook Vegan :)
Jammer dat jij blijkbaar ook mijn manieren extreem vindt.

Edit: wel een slechte want ik heb huisdieren en die voer ik wat ze nodig hebben en niet vegan.

Hmm vegan met huisdieren die vlees eten. :D[/quote]

Weet je wat ik altijd zo opvallend vind als het om vegan voeren van huisdieren gaat: dat de vegans die vinden dat hun huisdier moet krijgen wat die nodig heeft ook in de vegan brokken zit. Dus het gaat gewoon om het idee achter vegan voeren aan een dier wat normaal vlees zou eten. Maar er zijn zat mensen die hun dier dus brokken geven waar maar 10% of zelfs nog minder vlees (of eerlijk gezegd slachtafval) in zit en de rest van de brok is opgestopt met zetmeel en andere rotzooi. En dat dan juist dit soort mensen gaan zeiken dat als je vegan aan je hond of kat geeft ze niet krijgen wat ze nodig hebben. De meeste mensen weten niet eens wat ze hun dier geven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:34

Dan ga je er dus van uit dat vegans die brokken voeren. De meeste die ik ken voeren vers of brok met hoog vlees percentage.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:38

Ik stofzuig niet als de katten binnen zijn. Zijn ze bang voor :')
Ik maak elke avond de zetel met hun dekentjes netjes op zodat ze lekker kunnen slapen :Z
Ik praat heel de tijd met ze als ze in mijn buurt zijn.

En ik heb eens een hele nacht gezocht naar ééntje die niet thuisgekomen was 's avonds. Grote paniek :+
Ze zat opgesloten in de kelder van de buurvrouw, dus de volgende morgen kon ik ze weer ophalen :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:38

Selka schreef:

Ik wens altijd netjes iedereen welterusten en meestal gaan ze dan allemaal op hun favo plekje liggen. Tegen vriend zeg ik niks haha

Heheh, dat doe ik met begroeten :+ Eerst de katjes uitgebreid knuffelen en vertellen hoe mijn dag was en dan man O:) Hij heeft wel eens gevraagd of ik hem ook wel zie staan of dat ik katten-blind ben :')
Hetzelfde doe ik bij de honden van mijn moeder, eerst de hondjes, daarna de mensen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:39

MarlindeRooz schreef:
Mijn dieren krijgen nooit wat lekkers en hebben ook zeker geen overgewicht. :n :')
[ [url=m/iw07x6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij noemt toch geen Fatty mag ik hopen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:40

Nou, de dingen uit de OP doe ik eigenlijk ook allemaal wel. Verder hebben we ongeveer de halve dierenkliniek in Utrecht gesponsord met alle bezoekjes daar de afgelopen 2jaar :') met alle ziekzijn komt ook alle zorg er omheen, en dan doe en laat ik alles voor ze dat nodig is. Mensen verklaren mij regelmatig voor gek daarin ja.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:41

Precies Eileen. Supermarktvoer of andere rotzooi komt hier niet in. Maar een carnivoor kunstmatige eiwitten etc voeren zonder dat er gedegen onderzoek is naar de gevolgen doe ik niet.

Haha Miranda dat doe ik op bezoek ook! Dan zit ik al op m’n knieën met de beesten en heb ik nog niemand gedag gezegd :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:44

DeMolenhoek schreef:
MarlindeRooz schreef:
[ [url=m/iw07x6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee hij heet: "Pure colour Mr. Feodor". :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:46

MarlindeRooz schreef:
DeMolenhoek schreef:

Nee hij heet: "Pure colour Mr. Feodor". :D

:') :')
Over de vleesdiscussie: ik ben geen vegan. Ik ben wel een bewuste vleeseter (alleen in het weekend, en alleen dieren die een heel goed leven hebben gehad) en deels vegetarisch/veganist. Ik vind een verschil tussen goed zijn voor je dieren en ze niet eten. Ik vind bio-industrie en kiloknaller wel op dezelfde lijn staan als gebrek aan dierenliefde naar die dieren. Maar dat gaat om hoe ze gehouden worden, niet over het eten.
Onze honden krijgen brokjes en lekkere snoepjes en op hun verjaardag een hamburger van ons. Maar ik zorg tegelijk ook dat ze niet te dik worden.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:01

Telt wachten met je bed opmaken of stofzuigen omdat ze zo lekker liggen te pitten ook mee????

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:01

[***] schreef:
Selka schreef:

Heheh, dat doe ik met begroeten :+ Eerst de katjes uitgebreid knuffelen en vertellen hoe mijn dag was en dan man O:) Hij heeft wel eens gevraagd of ik hem ook wel zie staan of dat ik katten-blind ben :')
Hetzelfde doe ik bij de honden van mijn moeder, eerst de hondjes, daarna de mensen _O-

Ik groet ook eerst de kat :+
Als ik bij m’n ouders op bezoek ga, ben ik eerst kwartier bezig met alle katten daar knuffelen en dan is het ‘oh ja, hoi mam!’ O:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 20:00

Haha ik herken veel in de reacties :')

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:47

Sommige dingen zijn erg herkenbaar :D Ik stel ook dingen uit als de poes op schoot ligt. Ik beweeg dan ook heel voorzichtig, omdat ze anders weggaat :(:) Ook kijkt ze me altijd erg geïrriteerd aan als ik een melodietje begin te fluiten terwijl ze op schoot ligt (met een tv tune mee ofzo), dus dan stop ik maar weer, dan vaak ook met een 'ohja sorry, ik mag natuurlijk niet fluiten' :') :+
Normaal gesproken mag ze niet in de slaapkamer, maar soms laat ik de deur toch even open als ik daar ben omdat ze het altijd zo leuk lijkt te vinden om daar dan toch te mogen zijn :))
En ik kijk ook altijd met haar mee als ze haar vogelmiauw doet om te zien waar ze zitten :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:53

Ik doe alles voor onze kat :o Ze miauwt voor de deur, ik doe de deur open. Ze miauwt voor de wastafel omdat ze water wil. Ze miauwt voor de kelder voor haar kattenvoer. Als ze slaapt en ze krijgt een nachtmerrie begint ze keihard te krijsen, dat stopt pas als ik in de buurt ben :') Ze volgt me overal en ligt het liefst dichtbij mij. De kat is ook het eerste waar ik aan denk als ik thuis kom _O-

Als ze op schoot ligt dan blijf ik zitten totdat ze zelf opstaat. En dat kan heeeeel lang duren haha. Ik voer ook hele gesprekken met de kat hoor, moet toch antwoorden als ze miauwt he :+

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:55

Mijn overtuiging is inderdaad dat je hypocriet bent als je dieren eet maar van mening bent dierenliefhebber te zijn.
Dan kan je jezelf beter selectieve liefhebber van de een of andere soort dier noemen dan dierenvriend.
Immers; anders zou je de dieren niet eten. ;)

@ Selka, alleen maar goed dat je ze geen vegan voer geeft toch. :) De vegans die vleeseters plantenvoer geven zijn wat mij betreft dan weer extreem, (zelfde kaliber als de vegans die anti paardensport zijn :roll: ) Vleeseters hebben vlees nodig, zo simpel is het :j
En voor alle mensen die nu weer met de (eeuwige) opmerking komen over dat daar ook dieren voor sterven; Ken de feiten; In diervoeding wordt restafval van de vleesindustrie verwerkt. Juist, het restant van het lijk wat de consument niet eet. Dus geen dier extra voor gedood. ;)

Wat extreem is, is voor een ieder verschillend natuurlijk.
Maar als ik lees dat mensen op de grond gaan zitten voor een hond of dieren menselijk behandelen (kleding, menselijke emoties toedichten bijvoorbeeld) dan vind ik dat persoonlijk inderdaad wel heel extreem. Een dier is daar ook niet bij gebaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:02

Niet alles qua rauw voer is afval. Hele dieren worden ook gegeten, hier ook wel eens spiervlees dat ook voor mensen verkocht had kunnen worden. Organen worden ook gewoon door mensen gegeten.
Hier 1 hond met een bodywarmer als het echt koud is, hondje is daar wel bij gebaat want anders wil ze gewoon echt niet mee en niet lopen. Met dat ding aan vind ze het prima zolang het droog is. (Dus ik ook.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:04

Tja, of ik onder de noemer extreme dierenliefhebber val, geen idee maar ben wel heel erg gek met al onze dieren. Nestje katjes van vier dagen oud met de fles grootgebracht(heftig slaapgebrek nadien), laat alles in huis op dezelfde plek staan want anders vind onze oudste kat de weg niet naar haar voerbakje(beetje erg blind), heerlijke dikke kussens voor onze hond gekocht want hij heeft last van artrose. En zo zijn er nog veel meer kleine voorbeelden. En wanneer het niet meer gaat dan krijgen ze een pijnvrij en waardig afscheid. Onze dieren blijven wel dieren, ze mogen niet op tafels/bedden enz maar wat ze niet kennen missen ze ook niet.