Kat loopt op 3 benen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Re: Kat loopt op 3 benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:29

Ah dus toch wat gebroken... Nou hopelijk houdt hij zich rustig en geneest het allemaal weer voorspoedig. Beterschap!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:44

Arme poes toch... Zou hij het fijn vinden om een kaartje van bokkers te krijgen? :Y)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 17:49

Dankjulliewel :D ik hoop ook dat hij zich rustig houdt, voor nu heb ik een dikke deken voor hem op de grond gelegd en zit ik gezellig naast hem te laptoppen.
Als hij niet op de bank mag zitten, dan doe ik dat ook maar niet :(:)

Antje_vip, ik denk dat hij dat altijd leuk zou vinden <<)
Ben het overigens helemaal eens met jouw onderschrift, asieldieren zijn goud waard!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:55

Exact hetzelfde gehad met mijn kat vorig jaar. Hoge dosis vitamine b laten spuiten en na 3 dagen trok het bij, pootje is nu nog steeds wat hypermobiel. Ik heb er toen een topic over gemaakt, met filmpjes, zal ff zoeken.

[BB] Kat verder met 3 poten...iemand ervaring?

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:21

Ach gut stumperdje :(:) geef 'm maar een dikke knuffel van me. Gelukkig dat je in ieder geval weet wat het is. En heel veel sterkte de komende tijd. Alleen al zo'n dier zien rond strompelen is zo sneu...Als ik nu naar de filmpjes van mijn kat kijk word ik er nog wat ziek van...

Mijn asielmutsje kwam van de zomer binnen op drie pootjes en verborg zich in het gordijn. Uiteraard direct opgepakt en meegenomen naar de DA. Omdat het 's avonds was en de DA ook opgeroepen kon worden is er niet gelijk een foto gemaakt, wel, onder luid protest, gevoeld of er geen duidelijke breuken waren (dan hadden ze d'r gehouden) en kreeg ik metacam mee om de nacht mee door te komen en als ze de volgende dag nog op drie poten liep moest ik terug komen. Gelukkig liep ze, weliswaar stevig kreupel, de volgende ochtend op vier pootjes door het huis en ondanks mijn "Doe nou rustig, je hebt een zieke poot, wéét je" rende ze na een paar dagen alweer "lol" roepend door het huis (ook nog kreupel, maar toch). Ben nog om de dag langs geweest bij de DA met een filmpje en verslag van de dag en daar vonden ze het op zich toch wel zo goed gaan dat ze er verder niks aan wilden doen. Met drie, vier week liep ze gewoon alweer normaal.

Maar je schrikt je een ongeluk...Hopelijk sterkt Spotty snel weer aan en dat hij gewoon weer vrolijk, maar rustig, lekker z'n ding kan doen.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:34

@Wildgirl: volgens mij heb je even de uitslag van de foto's gemist, jouw kat had dus niet exact hetzelfde.

Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is ts! Lijkt me wel erg lastig om een kat te laten rusten inderdaad, zou met die van ons ook een onmogelijke taak worden denk ik. Mevrouw ligt namelijk het liefst bovenop hoge kasten.. Dan zou het denk ik ook opgesloten in het kleine kamertje hier worden.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 18:49

Spot heeft zijn middenvoetsbeentje gebroken blijkt uiteindelijk Wildgirl.
Maar jemig dat wat jouw kat had was ook even een gedoe als ik het zo lees :oo

Heb hem een dikke knuffel gegeven Pluizebolpum <3.
Wel fijn om te horen dat die van jou alweer redelijk snel in orde was.
Ik zie nu wel voor me hoe jouw kat al lol roepend door het huis sprint _O-

Echt hé SpeechLess, katten zijn echt van die verschrikkelijk eigenwijze projectielen dat ze soms niet begrijpen dat het even beter voor ze is om een stapje terug te doen :').
Nu moet ik zeggen dat het me tot nu toe nog best mee valt, hij eet heel veel en voor de rest ligt hij heel netjes naast me op zijn kleedje op de grond.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:36

Oooh excuus, daar heb ik helemaal overheen gelezen!
Sterkte met het herstel ts!

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:02

Je kunt ook nog traumeel tabletjes ter ondersteuning, de mensen variant, kun je oplossen in beetje water en door iets lekkers doen, zit echt weinig smaak aan.

Mag ze wel springen,want dat is bijna niet te voorkomen in een huiskamer met meubels?Anders moet je een toch een kamertje leeg maken. toen ze hier benchrust moesten sliep ik er vaak naast op een matrasje en ik zocht allemaal you tube filmpjes movies for cats op as ik wegging. Vond het zo zielig.
was echt aan het aftellen elke dag, maar toch volgehouden.
Beterschap en sterkte.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:24

Wat lief dat je naast hem op de grond gaat zitten :D

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 17:39

Oh dankje Pluisbeer! Ik ga die tabletjes eens googlen :j.
Hij moet zich zo gedeisd mogelijk houden en dat is echt onwijs goed gegaan vandaag.
Ik heb thuis gewerkt en hem de hele dag in de gaten kunnen houden. Ik had een soort fort met dekens en kussens gemaakt zodat we de hele dag comfortabel samen op de grond konden doorbrengen.
Hij heeft de hele dag naast me gelegen en niks geks gedaan :+:

Vanaf morgen is mijn zusje tot eind februari thuis, dus dan wordt hij gelukkig iedere dag, de hele dag in de gaten gehouden.