Welk kippenras?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:37

En die zijn ook niet vies van een volwassen kalkoen. Deze geschoten door een cameraval neer te zetten in de hoop dat de dader terug zou komen.

Afbeelding

Afbeelding

beatje

Re: Welk kippenras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:52

Heb je geen last van een vos?Die heeft bij mij 2x mijn kippen uitgedund.Moet zeggen dat die juist mijn Brahma's heeft mee genomen.

Ik vind Brahma's zelf erg lieve kippen ,bij mij tikken ze toch ook de 4 kilo wel aan.Je hebt heel veel kleuren.Ik heb zelf een effen blauwe en een zalmisabel een effen zwarte ,goud en zilver patrijs en dan heb je nog heel veel kleuren

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:00

Een bunzing klimt makkelijk over een hek van 1.20. Voor een marter (steen- of boomarter) al helemaal geen enkel probleem. Een vos is er ook zo overheen trouwens, die springt die hoogte wel.
Een bunzing of marter zal eerder onder een hek door gaan als ze de kans hebben, maar klimmen doen ze zeker als het nodig is, en goed ook. Ook terug mét kip, En die beesten hebben een bizar doorzettingsvermogen en zijn gigantisch sterk voor hun formaat. Pas hier nog een hermelijn, wat een van de kleinste marterachtigen is, voorbij zien rennen met een volwassen (wild) konijn, en dat ging niet moeilijk of langzaam. Een echt flinke hermelijn is zo’n 400 gram zwaar, meestal kleiner, en een konijn zal ergens rond de 1,5 a 2 kilo zitten?

Juist dat er een spoor ligt, een hoopje veren, en dan niks lijkt me eerder een roofdier. Een roofvogel doodt de prooi door er hard op te landen en alles blijft dan redelijk op 1 plek. Ze maken ook nogal veel rommel.
Een roofdier pakt de kip in volle vaart, bijt de kip dood (worsteling, dus losse veren), en neemt hem dan mee. Dat meenemen laat geen spoor veren achter.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 00:05

Wat een mooie, imposante dieren zijn die roofvogels eigenlijk. Jammer dat ze geen besef hebben van eigendommen :')

Mij lijkt dat een vos toch wel meerdere dieren tegelijk meeneemt? En waarom dan een snellere hen, terwijl ik er een van 8 rond heb lopen die toch echt even wat strammer loopt dan de rest. En dan hebben we ook weer het feit dat ik overal een hek omheen heb... Blijft vaag allemaal haha. Tot nu toe maar 1 karkas gevonden, de rest netjes meegenomen. Misschien tijd voor een camera zodat ik idd kan zien wie er precies op bezoek komt ;)

Brahma's vind ik akelig kijken := Dan zijn orpingtons toch net iets leuker. Qua karakter blijkbaar weinig verschil :)

AmyJamess

Re: Welk kippenras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 07:36

Een vos pakt er niet 1. Een vos maakt eerst meerdere (denk aan stuk of 10)kippen dood. Dan neemt hij er 1 of 2 mee. In het verleden wel eens mee gemaakt. De boerderij was echt een slagveld.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 06:01

Een buizerd pakt geen brahma formaat. Hooguit een kriel. Als je grote kippen kwijtraakt, is het een havik. Een buizerd komt niet eens weg met zo'n grote kip.

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 08:24

Wij hebben Orpington kippen en dan de grote soort. We hebben ze vanaf kuikentje en zijn super tam. Tot nu toe heeft de buizerd etc ze met rust gelaten. schijnt dat ze te zwaar zijn om te pakken.