Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mona81 schreef:@julius-juut, ik denk niet dat het het eten is. Ze hebben deze vieze poep al vanaf het begin. Ze krijgen onbeperkt legkorrels en af en toe een handje graan. En dan natuurlijk de beestjes die ze opgraven tijdens het scharrelen.
Sclimpre schreef:Mona81 schreef:@julius-juut, ik denk niet dat het het eten is. Ze hebben deze vieze poep al vanaf het begin. Ze krijgen onbeperkt legkorrels en af en toe een handje graan. En dan natuurlijk de beestjes die ze opgraven tijdens het scharrelen.
Ik denk dat het eigenlijk andersom moet: onbeperkt graan en een handje legkorrel als ze niet uit zichzelf leggen.
Margee schreef:
xyzutu2 schreef:Margee schreef:
Ik vind het een leuke actie, maar ik snap hem niet helemaal? De kippen zijn bedrijfstechnisch stuk en zouden normaalgesproken verkocht worden aan de slager, maar nu worden ze voor € 2 per stuk verkocht aan het publiek, wat volgens de boer een kwart van de normale verkoopprijs is.
Leveren oude legkippen dan echt nog € 8 per stuk op bij de slager? Dat lijkt mij eerlijk gezegd rijkelijk veel...
bruintje123 schreef:Er staat toch niet dat hij een kwart krijgt van wat hij anders krijgt.
Hij schrijft dat het een kwart is voor wat jij en ik anders in de winkel betalen voor een kip.Citaat:Boer Jan vraagt 2 euro per kip, wat een kwart is van de prijs van een normale jonge kip in de winkel.
Citaat:Ik heb al tegen mijn vrouw gezegd dat ze een paar dagen vrij moet nemen, want alleen ga ik dat niet aankunnen. Mensen komen voor 2 of 3 kippen, ik heb er 7000: ik zal wel even bezig zijn om die te vangen
8nnemiek schreef:Heel veel werk is het niet vind ik. Ik doe 's morgens het hok open en vul water en voer bij als dat nodig is, 's avonds zet ik ze op stok, en een keer per week veeg ik het nachthok even schoon en doe ik wat vers hooi in de legbakken.
Het meeste werk gaat zitten in het maken van het hok en de ren en het roofdier vrij houden van de tuin.