Maar is dat bij brokken ook zo, dat afwisselen? Want ik haal liever een grote zak brokken als 4 kleine

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mizora schreef:Dat gaat op zich prima met de meeste honden, ik heb het zelf ook best een tijd gedaan. Maar het kostenplaatje liep me te hoog op. Overigens ook een reden voor mij om geen kvv te voeren. Je moet er ongeveer het dubbele van voeren en dan begint zelfs smuldier bij 3.5€/kg brok. Een de meeste soorten kvv zijn zo'n 3€/kg of hoger en dus 6€/kg brok.
Sassol schreef:Een hondje van 10/12 kilo zal ongeveer 80-160 gram brokken nodig hebben afhangende van kwaliteit brok en de hoeveelheid beweging/metabolisme van de hond. Dus een zak van 15kg zal je minimaal 3 maanden mee doen. De meeste brokken zijn toch wel een jaar houdbaar minstens dus dat kan prima.
Mizora schreef:De prijs verdubbel ik en rond ik dan iets naar beneden af. Mijn ervaring is dat je van 200-250g brok naar 400g kvv gaat. Dus een kvv van 2-2.50€/kg is dus qua kosten gelijk aan brok van 3.50-5€/kg.
dees_daan schreef:Mizora schreef:Dat gaat op zich prima met de meeste honden, ik heb het zelf ook best een tijd gedaan. Maar het kostenplaatje liep me te hoog op. Overigens ook een reden voor mij om geen kvv te voeren. Je moet er ongeveer het dubbele van voeren en dan begint zelfs smuldier bij 3.5€/kg brok. Een de meeste soorten kvv zijn zo'n 3€/kg of hoger en dus 6€/kg brok.
Hoe bereken je dat met de smuldier?
Hier staat gewoon een grote vrieskist + ladevriezer, KVV bestel ik per 90 kg of meer, daardoor prijzen van rond de €2,00-€2,50. Sommige duurder maar een goede (naar mijn mening) brok is ook niet goedkoop.
Mizora schreef:De prijs verdubbel ik en rond ik dan iets naar beneden af. Mijn ervaring is dat je van 200-250g brok naar 400g kvv gaat. Dus een kvv van 2-2.50€/kg is dus qua kosten gelijk aan brok van 3.50-5€/kg.
Nikass schreef:Marjo89: Daar moet je dan wel de ruimte voor hebben inderdaad. Ik bestel niet van die grote hoeveelheden, meestal rond de dertig kilo per keer.
Ik wissel kvv en Barf af en ben tussen de 2,50 en 4 euro per kilo voer kwijt. Mijn honden eten samen iets meer dan een kilo per dag.
Goede brok is ook duur inderdaad. Ik betaalde voor een grote zak (15 kg?) Arden Grange ruim 50,-
Ik weet niet hoeveel ik mijn honden daar nu van zou moeten voeren, maar ik denk dat ik -puur het voer gerekend- dan wel iets goedkoper uit zou zijn.
Ik voer geen smuldier tenzij in noodgeval.