Pup op vers vlees zetten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:43

Inderdaad lekker makkelijk om een onderzoek af te schrijven als "de DA moet brokken verkopen". Ik heb ook genoeg ellende gezien door het voeren van rauw vlees. Bij rauw moet je erg uitkijken dat je wel compleet voert. En vertrouw niet altijd de etiketten, ik heb zelf genoeg vlees in handen gehad die totaal anders van samenstelling was dan de vorige batch. Natuurlijk is brok ook niet heilig, maar die wordt daadwerkelijk getest op samenstelling voor hij in de winkel komt. Beide kanten hebben hun voordelen en nadelen, kijk dus met een open blik en niet "oh de DA weet toch niks van voeding" (verassing: ze weten prima waar ze het over hebben).

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 21:50

Ik snap de verschillende meningen :).
Heb zelf eigenlijk altijd brok gevoerd, vooral omdat ik zelf bijna over Mn nek ga van dat vlees..
maar hoor van verschillende mensen dat sinds zij overgestapt zijn het zoveel beter ging, dat ik dat graag wil proberen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:54

Maar is je pup daadwerkelijk getest op giardia? De symptomen daarvan variëren namelijk nog wel eens en wat ik zo lees zou het best eens giardia kunnen zijn.
Het wordt dmv een snaptest getest en kost vaak nog geen tientje dus ik zou het zeker willen uitsluiten als ik jou was. Gewoon even van 3 keer ontlasting verzamelen en inleveren.
Met mijn hond waren we in het begin ook aan het sukkelen, ze bleef maar dun, snel diarree en sowieso niet echt stevige poep. Toen is ze dus positief getest op giardia. We zijn nu maanden verder en er helaas nog steeds niet van af, ondanks dat haar lichaam er nu beter mee om lijkt te kunnen gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:03

Riraito schreef:
Inderdaad lekker makkelijk om een onderzoek af te schrijven als "de DA moet brokken verkopen". Ik heb ook genoeg ellende gezien door het voeren van rauw vlees. Bij rauw moet je erg uitkijken dat je wel compleet voert. En vertrouw niet altijd de etiketten, ik heb zelf genoeg vlees in handen gehad die totaal anders van samenstelling was dan de vorige batch. Natuurlijk is brok ook niet heilig, maar die wordt daadwerkelijk getest op samenstelling voor hij in de winkel komt. Beide kanten hebben hun voordelen en nadelen, kijk dus met een open blik en niet "oh de DA weet toch niks van voeding" (verassing: ze weten prima waar ze het over hebben).

Dat was ook mijn twijfel inderdaad. Vandaar dat ik de KVV toch bn blijven mengen met puppy brok.

Wat betreft de moederhond. Kreeg voor dat ze het nest kreeg ook KVV maar ook wel eens brok. Of blik. Alles at ze graag (ridgebacks zijn normaal gesproken echte alles eters). Maar toen ze net bevallen was was ze wat meer kieskeurig alhoewel ze brok en blik nog wel at. Maar de melkproductie liep terug. iets dat je natuurlijk niet wil. Na een moeizame tweede week toch besloten om weer KVV te voeren en de melkproductie schoot omhoog.

Ik ben geen die hard KVV / Barf fan. Maar rauw vlees heeft - als ik de keuze heb - wel mijn voorkeur. Van brok worden mijn honden dorstig en plassen daardoor meer, hetgeen volgens mij meer belastend is voor de nieren.
Rauw vlees geeft ook minder poep. Maar met vakantie gaan er toch wel brokken/blik mee. Ik geef het mijn honden al heel veel jaren (de huidige hun hele leven en die daarvoor een deel van hun leven). En ze zijn super gezond. Een dierenarts zie ik in de regel pas aan het einde van hun leven.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:11

Een pup van 10 weken mag je ook nog rustig 4 x per dag voeren hoor, helemaal niet verkeerd. Hier pups vanaf 4 wkn naast moedermelk direct aan de KVV. Dit wordt opgebouwd met brokjes zodat nieuwe eigenaren de keuze hebben. Maar geen enkel last van diarree of andere voerproblemen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:17

XxLiindsaYxX schreef:
Esirene schreef:
Als je diepvries vers vlees koopt die compleet is, is dat prima voor je puppy. Het helpt ook zijn darmbalans te hersellen.

Ik weet dat prins een versvlees voor puppy's heeft (compleet), zie
https://www.prinspetfoods.nl/hond/prins ... y-complete

Andere merken ken ik niet maar ik denk dat je gerust langs een dierenwinkel kunt gaan om te vragen en kijken.
Dagportie is afhankelijk van gewicht en prijs zou ik niet weten.

Ik zou daarnaast zeker wel aanraden om misschien langs de DA te gaan, want hoe is hij verder? Hoe is de ontlasting? Is hij alert? Eet hij wel goed? En, wat kreeg hij bij de fokker? Wat voor brokken heeft hij gekregen voor of naast de samsfield brokjes? Krijgt hij verder nog dingen zoals snacks of zo. Ff goed laten nachecken denk ik en daarnaast idd testje op giardia kan zeker handig zijn

Hij is vorige week bij de da geweest :).
Hij is verder alert, speels, baldadig. Ontlasting is goed, maar veel en vaak.
Hij eet super goed, maar lijkt de hele dag honger te hebben. Zijn voerbak is hap slik weg.
Hij krijgt van mij Runder oren, dit is het enige waar hij tegen kan, verder krijgt hij vrijwel overal diarree van..

Fijn dat hij verder gezond lijkt in elk geval! Inderdaad een anti schrok bak kan je proberen. Je kan ook proberen om hem een korte tijd op vers vlees te zetten (5-8 dagen), met vers vlees helpt het herstellen/in balans brengen van de darmen en dit wordt ook aangeraden bij bijvoorbeeld een overstap naar een andere voeding of een ontwormingskuurtje. Mocht hij het heel goed doen op vlees kan je dan altijd nog overwegen om hem daar op te houden of toch nog een andere brok te proberen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:30

janderegelaa schreef:
Ik begrijp dat de diehard rauwvlees gevers dit zeggen maar het is een echt wetenschappelijk onderzoek. In plaats van het ongefundeerd te ontkennen kun je er beter je voordeel mee doen.

Ik ben geen voorstander van rauw vlees, maar wel voorstander van wat goed is voor de hond.
Die ene die wij hebben kan geen enkele brok verdragen, is onderzocht en getest, heeft meerdere merken en soorten brok gehad, maar niets werkte voor hem.
Als een soort laatste poging heeft de vorige eigenaar vlees geprobeerd, en dat werkte voor deze hond.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 22:38

Pup is niet getest op giardia.
Maar da verklaart hem gezond, en zie ook niet echt symptomen dat ik denk ja daar zal hij op getest moeten worde . Geld speelt hierbij geen rol, kf het nou 10 of 100€ kost, heb voor een hond gekozen en daaraan zitten kosten verbonden.
De diarree die hij heeft is écht na wisselen van voedsel.
Eet hij alleen brokken, niks aan de hand. Goede, vaste ontlasting. Runder oor kan hij ook verdragen.

Geef ik hem een varkensoor, dentastivk, vleesstripje, boterham o.i.d. Staat hij aan de diarree, dus hij krijgt nu ook niks anders meer.
Omdat ik met mijn vorige Stafford (voedsel allergieën) zo lang erover heb gedaan, hem goed te krijgen, netjes op gewicht, Iet mager enz.
Ben ik gewoon bang, dat het bij hem ook zo gaat. En dat wil ik voorkomen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:38

Mijn honden zijn alle 3 groot geworden met vlees en ze weten niet beter. Voor mij dan ook echt geen brok! Je zou je eens in kunnen lezen op het forum van http://www.barfplaats.nl . Daar vind je denk ik heel veel antwoorden op je vragen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:57

De dingen die je noemt waarvan hij diarree krijgt bevatten voornamelijk granen. Die zou ik dus liever niet meer geven.

Ik ben benieuwd of de mensen die zoveel gevaren zien in het voeren van rauw vlees allemaal vegetariër zijn? Want anders heb je sowieso te maken met rauw vlees en dus met de bijbehorende hygiëne.

Voor honden zijn de bacteriën in rauw vlees juist erg goed (daarom voer je het ook ;) )
Kvv is niet minder compleet dan brokken, dus waarom zou je bang moeten zijn voor tekorten?

Het maag/darmstelsel van honden is niet gebouwd op brokken. Daarbij is de kans op nierproblemen en maagtorsie groter.

Beert: Als je bang bent ziek te worden van het speeksel van je hond moet je misschien beter geen hond nemen, of in elk geval hopen dat hij nooit poep gaat eten of kadavers waar de maden uit kruipen :D

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:24

Nikass schreef:
De dingen die je noemt waarvan hij diarree krijgt bevatten voornamelijk granen. Die zou ik dus liever niet meer geven.

Ik ben benieuwd of de mensen die zoveel gevaren zien in het voeren van rauw vlees allemaal vegetariër zijn? Want anders heb je sowieso te maken met rauw vlees en dus met de bijbehorende hygiëne.

Voor honden zijn de bacteriën in rauw vlees juist erg goed (daarom voer je het ook ;) )
Kvv is niet minder compleet dan brokken, dus waarom zou je bang moeten zijn voor tekorten?

Het maag/darmstelsel van honden is niet gebouwd op brokken. Daarbij is de kans op nierproblemen en maagtorsie groter.

Beert: Als je bang bent ziek te worden van het speeksel van je hond moet je misschien beter geen hond nemen, of in elk geval hopen dat hij nooit poep gaat eten of kadavers waar de maden uit kruipen :D

Omdat wij ons vlees verhitten. Salmonella, e. coli gaat vrolijk levend het verteringsstelsel van de hond door en likt het dier vervolgens een mens, dan kan die daar ziek van worden. De hond heeft een lagere pH in de maag en heeft dus (bij gezonde dieren dan) geen last van de bacterie.

Als een kvv de ene keer 10% bot heeft en de andere keer 30%, dan zou ik daar niet blij van worden. Bij een brok heb ik dat soort schommelingen nog nooit gezien. En als ik het heb over rauw vlees, dan zijn er zat mensen die Fikkie een lekker stukje kip geven met een zoute haring :roll: Alleen spiervlees dus.

Een hond noem ik praktisch omnivoor (wel met voorkeur voor vlees). Een beetje koolhydraten gaat hij niet dood van.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:37

Nikass schreef:

Waarom je bang moet zijn voor tekorten? Omdat zeer veel vers vlees voeders niet compleet of juist samengesteld zijn. Met name de calcium/phosfor verhouding, die zeer belangrijk is voor opgroeiende honden. Want hoeveel botten zitten er in vermalen, wat voor botten waren dat? Elk bot bevat een heel ander cakcium gehalte.. Dus dat is nooit betrouwbaar te zeggen. Dat dit wel degelijk een probleem is ontdekken wij geregeld bij ons op de dierenartsenpraktijk. Vrijwel alle honden met groeipijnen of problemen, staan op vers vlees..

En qua bacterie gevaar.. Je hond is een wandelende bacteriebron.. Via oa ontlasting wordt het uitgescheiden, andere honden snuffelen er aan en nemen het op. Voor gezonde mensen en honden met een goede weerstand niet zon groot probleem, maar wat dacht je wat voor ellende het veroorzaakt bij bijv zwangeren en ouderen? Dat moet je toch gewoon niet op je geweten willen hebben als eigenaar..?!

En ik ben wel heel benieuwd naar je theorie over nierproblemen door brokken.. En maagtorsies, met een normaal voerbeleid en evt anti schrokbakken, lijkt me dit geen verschil maken.

Dus nee, hier zeker geen voorstander van vers vlees. Er zijn heus wel honden die het er goed op doen, maar ik zou het zo lang mogelijk uitstellen. Kwalitatief goede brokken, zoals hill's etc, zorgen ook voor veel minder ontlasting.
Giardia komt zeer veel voor, dus dat zou ik zeker laten checken. Het is nl ook nog eens een zoonose..

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:55

Nikass schreef:

Ik heb geen hond, dat scheelt :-). Maar ben momenteel wel zwanger en dus ook meer alert op risico's. Maar zwanger of niet, ik laat geen dieren aan mijn gezicht likken ;-)

Als ik vlees voor ons bereid, dan is het vlees maar kort "rauw". Dat gaat vrij snel de pan in, waarna ik het aanrecht etc. schoonmaak. Bij een carnivoor zit het vlees ook nog in de voerbak en soms slepen ze ermee. Dat zijn risico's waar niet iedereen rekening mee houdt. En nogmaals, de kans dat je er niet ziek van wordt, is groter dan dat je het wel wordt. Maar ik vind het wel goed dat er door wetenschappers voor gewaarschuwd wordt. In het brononderzoek zeggen ze ook niet dat je geen rauw mag voeren, maar wordt gezegd "wees je bewust van de risico's" :-).

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:22

https://vriesvoer.nl/nl/content/reactie ... legraaf-55

Zolang je weet waar je mee bezig bent en hygiene in het oog houdt

Verder zitten in brokken ook schimmels ed niets is heilig
Kijk naar he hond en doe wat je zelf denkt dat goed is probeer wel suikers te vermijden.
Al dat geneuzel over dat vers gevaarlijk is imo is het gevaarlijker ergens iets te eten te bestellen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:25

Riraito schreef:
Nikass schreef:

Omdat wij ons vlees verhitten. Salmonella, e. coli gaat vrolijk levend het verteringsstelsel van de hond door en likt het dier vervolgens een mens, dan kan die daar ziek van worden. De hond heeft een lagere pH in de maag en heeft dus (bij gezonde dieren dan) geen last van de bacterie.

Als een kvv de ene keer 10% bot heeft en de andere keer 30%, dan zou ik daar niet blij van worden. Bij een brok heb ik dat soort schommelingen nog nooit gezien. En als ik het heb over rauw vlees, dan zijn er zat mensen die Fikkie een lekker stukje kip geven met een zoute haring :roll: Alleen spiervlees dus.

Een hond noem ik praktisch omnivoor (wel met voorkeur voor vlees). Een beetje koolhydraten gaat hij niet dood van.

Maar je koopt het rauw toch?
Dus ik mag aannemen dat je dan al op de hygiëne let bij bereiding. Wat maakt dat anders dan vlees voor de hond klaar maken?

De brokken hond schooiert veelal ook wel eens op straat, zoals ik al zei, poep enzo. Dus die ook in je gezicht is dan toch net zo risicovol?

Een hond is toch echt een carnivoor hoor. Wel een opportunistische eter ja en vaak gaan ze niet dood van een beetje verkeerd voedsel, maar er kunnen wel veel klachten ontstaan.
Jij gaat ook niet dood van elke dag patat eten (althans, niet direct) maar gezond is anders.

_E_ het lijkt me logisch dat je kwalitatief goed voer voert, dat geldt toch voor brokken niet anders? Je kan je hond ook op frolic of Pedigree zetten, dan heb je ook geen goede voeding. Dat is dus geen argument. En als je er echt de regie over wilt hebben kun je ook zelf samenstellen.
Ja, moet je je even in verdiepen. Als je iets goeds wil kost dat soms moeite.

Beert: dat er gewezen wordt op het belang van hygiëne heb ik uiteraard geen moeite mee.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:42

_E_ aangezien je zelf op een dierenartsenpraktijk werkt neem ik aan dat je het één en ander weet over voeding. Onder andere dat bij brokken alle vocht eruit geperst wordt. Er wordt dus niet of nauwelijks nog vocht opgenomen uit de voeding. Zeker bij katten is dit een groot probleem want dat zijn geen drinkers van nature, daarom krijgen vrijwel alle katten het vroeg of laat aan hun nieren, waarna ze op een schreeuwend duur nierdieet van de dierenarts moeten worden gezet.
Honden zijn daarin iets makkelijker, maar feit blijft dat de uitzettende brokken in de maag voor problemen kunnen zorgen (waaronder maagtorsie)
Dan hebben we het nog niet over de vele allergie problemen die veroorzaakt worden door het eten van gluten, en de vele gebitsproblemen door dat de goedkope ingrediënten van brokken (de granen zoals tarwe en maïs) aan het gebit blijven plakken.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-01-18 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:54

Onze pup laten testen dmv bioresonantie. Had weliswaar goede ontlasting maar kreeg soms soort bultjes die leken op bv een reactie van brandnetels. Hij blijkt intolerant te zijn voor kip, kalkoen en granen. Sinds maandag over op voer wat dit niet bevat (het voer en snack bleek dit te bevatten.). Reacties zijn nu iets heftiger ivm de behandeling maar dit gaat binnen paar dagen weg. Misschien ook een idee voor jouw pup?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:55

_E_ schreef:
Waarom je bang moet zijn voor tekorten? Omdat zeer veel vers vlees voeders niet compleet of juist samengesteld zijn. Met name de calcium/phosfor verhouding, die zeer belangrijk is voor opgroeiende honden. Want hoeveel botten zitten er in vermalen, wat voor botten waren dat? Elk bot bevat een heel ander cakcium gehalte.. Dus dat is nooit betrouwbaar te zeggen. Dat dit wel degelijk een probleem is ontdekken wij geregeld bij ons op de dierenartsenpraktijk. Vrijwel alle honden met groeipijnen of problemen, staan op vers vlees..

Ik zie het juist precies andersom in de omgeving. Mijn DA's blijkbaar ook. De honden met groeipijn staan op brok, vaak puppy of jonge honden varianten, en er wordt overgestapt naar KVV zonder calcium supplement, maar met natuurlijke calcium, dus gewoon bot, en de groeipijnen gaan weg. Natuurlijke calcium wordt uitgescheden als er te veel van binnenkomt, kunstmatige niet.

Maar goed, zowel bij brok als bij KVV geef ik graag de betere merken aan een opgroeiend dier

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:02

Laatst bijgewerkt door Nikass op 25-01-18 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:02

Ik heb niet alle reacties gelezen maar wel die van de TS.

Die van mij had als pup ook altijd diarree, zat er bijna 2 keer per maand mee bij de dierenarts. Ook overal op laten testen en ze hebben nooit iets kunnen vinden. Ook allerlei verschillende soorten voor geprobeerd, waaronder ook vers vlees, daar werd het alleen maar erger mee. Zelfs zo erg dat er gewoon water inplaats van poep uit kwam.

Ben begonnen met royal canin toen ik haar net had, slechte ontlasting. Daarna Eukanuba, ook slechte ontlasting, vers vlees was denk ik nog wel het ergste.

Mijn pup vrat trouwens wel alles op wat ze tegen kwam, en ging regelmatig mee naar stal en ging daar op hoeven jacht :+ , om vervolgens al die smerige hoeven uit te kotsen op mijn hoogpolige tapijt haha.

Nu kwam ik er achter dat ze eerder aan de diarree raakt als ze wat stress heeft gehad, zat in een slechte relatie en had wel eens ruzie met mijn ex. Daar kon ze dus helemaal niet tegen. Ook heb ik haar een anti schrok bak gegeven, dit heeft heel erg geholpen!! ( tot ze de anti schrokbak aan 100 stukken had gebeten)

Zolang je pup goed eet drinkt en actief is zou ik me niet zo'n zorgen maken, ga vooral voer geven wat licht verteerbaar is.
En probeer geperste brokken te voeren ipv geexpandeerde brokkken. Ik ben overgaan op Nuvo HE geperste brok, en dit is tot nu toe de beste brok die ik heb gehad.

Je zou ook nog Wolfsblut kunnen voeren, dat is eigenlijk nog beter voor de hond, maar niet zo voor je portomonee :+

Succes en het komt vast wel goed :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:20

hier gaan puppies de dag dat ze binnen komen direct op vers,ik neem niet eens brokvoeding meer mee van fokkers,gaat hier zo de vuilnisbak in,en dat is ook zonde,kunnen ze beter aan hun eigen honden nog voeren dan.

mijn eigen puppies hebben nog nooit brokken gegeten, zijn afgespeend op vers..

in de 35 jaar dat ik nu honden heb,heeft er nog nooit een hond brokken gekregen ,en ik zoen mijn honden helemaal plat :D

ook eten ze gewoon rauwe botten in de huiskamer...een beetje gezond mens kan wel wat hebben hoor,dat steriele leven kennen we hier niet..

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 13:00

YazhiSien schreef:
Onze pup laten testen dmv bioresonantie. Had weliswaar goede ontlasting maar kreeg soms soort bultjes die leken op bv een reactie van brandnetels. Hij blijkt intolerant te zijn voor kip, kalkoen en granen. Sinds maandag over op voer wat dit niet bevat (het voer en snack bleek dit te bevatten.). Reacties zijn nu iets heftiger ivm de behandeling maar dit gaat binnen paar dagen weg. Misschien ook een idee voor jouw pup?

Dat is inderdaad een idee! Bedankt

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:38

Niet alle reacties gelezen maar even snel gescand.
Ik zou je toch willen adviseren om te testen op giardia, en niet een keer, maar twee keer met een paar dagen ertussen. Ik heb giardia in mijn omgeving meegemaakt (gelukkig niet mijn eigen honden) en ik kan je zeggen dat het wisselvallige beeld dat je schetst heel bekend is bij giardia. Het gaat een hele tijd goed, dan weer dun, dan ga je je zorgen maken maar dan is het ineens weer goed, en dan weer dun. Giardia staat erom bekend in 'recessie' te gaan. Het is dan ook niet te detecteren in uitwerpselen maar blijft in het systeem van de hond aanwezig totdat er zich weer een stressfactor aandoet (bv verkeerde voeding, te druk, inentingen, te weinig slaap, te veel prikkels ect)
Ik zou je dus echt willen aanraden om een giardia test te doen. Zeker ook omdat giardia zeer besmettelijk is voor andere honden en zelfs dodelijk kan zijn voor zeer jonge pups.

Ik voer al jaren vers vlees en ben verkoper geweest van Kivo. Ik heb veel klanten bijgestaan in hun zoektocht naar het goede voer, en ja, soms heb ik ze echt brokken geadviseerd. Als dat beter is voor de hond dan geef je dat toch gewoon. Vlees is niet heilig en iedere hond is anders.
Als het geen giardia is dan gok ik op een allergie. Kip en granen zijn de meest voorkomende, maar ik ken een stafford met runderallergie.
Het beste zou je een uitsluitingsdieet kunnen doen. Koop van een merk een doos pure kip, pure rund, pure vis ect en voer alleen dát twee weken lang. Probeer ook zeker de 'bijzondere' smaken zoals geit, eend, konijn ect. Ze zijn wat duurder, maar een allergie hiervoor komt veel minder vaak voor.

Dentastick gaan die van mij sowiso standaard van aan de diaree, allemaal, en ik heb er nogal wat gehad. Duck ook trouwens.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:23

Een eliminatie dieet heeft meer tijd nodig dan twee weken per soort. Meestal zes weken.

In brokken wordt, voor zover er al vlees in zit, niet de beste kwaliteit gestopt. "Vlees en dierlijke bijproducten" kan van alles zijn, van schapendarmen tot kippenveren.
Het is in dat opzicht juist bij vers voer meestal gemakkelijker om de kwaliteit te bewaken dan bij brok, is mijn mening.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 14:58

Nikass schreef:
Een eliminatie dieet heeft meer tijd nodig dan twee weken per soort. Meestal zes weken.

In brokken wordt, voor zover er al vlees in zit, niet de beste kwaliteit gestopt. "Vlees en dierlijke bijproducten" kan van alles zijn, van schapendarmen tot kippenveren.
Het is in dat opzicht juist bij vers voer meestal gemakkelijker om de kwaliteit te bewaken dan bij brok, is mijn mening.

Zes weken zou het mooiste zijn ja. Vooral met huidproblemen is dat een betere oplossing omdat het dan uit het hele systeem moet. Met darmproblemen gaat dat best snel, daar zul je op 2 weken al wel verbetering moeten zien. Als je het 6 weken kunt volhouden zou ik dat zeker doen. :j

Als je het helemaal zelf in de hand wil houden moet je gaan BARFen. Maar zeker voor iemand die het alleen wil uitproberen en niet bekend is met vers vlees zou ik daar niet zo 1,2,3 aan beginnen.

Ik weet niet hoe andere leveranciers hun vlees draaien, maar ik ben bij Kivo meermaals in de productiehal geweest en heb zelf gezien wat erin gaat. Dat zijn echt mooie stukken. Zou zo een lever meenemen om te bakken. Niet het slachtafval van Rendac wat je wel eens hoort. Ik geloof dat de keuringsdienst van waren ooit eens heeft uitgezocht wat die dierlijke bijproducten waren? Was niet zo'n smakelijk programma. :r :r