Kat terug verhuizen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Kat terug verhuizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 11:07

Dank voor alle reacties. Ik heb vandaag overleg met het thuisfront. Indien ze terug gaat hoop ik dat ze daar meteen weer op haar plek is. Dat zou het voor mij een stuk makkelijker maken. Dan weet ik dat ik er goed aan heb gedaan.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:15

Ik heb een stresskat uit het asiel gehaald en die had bijna een jaar nodig om te wennen. Terugbrengen was geen optie, want in het asiel was hij ook ongelukkig. Uiteindelijk trok jij bij met antistress bandjes die helaas niet meer verkocht worden. Dat hielp hem echt om uit zijn schulp te kruipen.
Bij terugverhuizen bestaat natuurlijk ook de kans dat het meer stress oplevert.
Moeilijke keuze hoor.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:54

Ik denk dat ze het best weer naar huis kan gaan.
Je zou er dan over kunnen denken om voor twee katten te gaan. Misschien uit het asiel?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 00:24

Overleg gehad thuis en ze gaat volgend weekend weer terug naar huis. Het rare is dat ze nu ineens heel kalm lijkt, maar ik denk dat het op langere termijn ook beter voor haar is om terug te gaan.

Het is wel de bedoeling dat ik straks een koppel uit het asiel ga halen, hopelijk kan ik ze hier dan een forever home bieden.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:20

Denk dat je een hele goede keuze maakt!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:18

Ik denk ook dat het beter is. Maar het blijft een moeilijke beslissing.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:26

N0a schreef:
Overleg gehad thuis en ze gaat volgend weekend weer terug naar huis. Het rare is dat ze nu ineens heel kalm lijkt, maar ik denk dat het op langere termijn ook beter voor haar is om terug te gaan.

Het is wel de bedoeling dat ik straks een koppel uit het asiel ga halen, hopelijk kan ik ze hier dan een forever home bieden.

Wat lief van jou dat je voor je kat kiest en van je moeder dat ze hem weer terug wil nemen!
Dat kaal liken is 9 van de 10 x echt van de stress en als je zeker weet dat ze gelukkig is op haar oude stekje waar ze altijd gelukkig was is dat de mooiste keuze toch?
En misschien mist je moeder je kat stiekum ook wel en is ze stiekum blij dat die weer terug komt.
Jij gaat voor ander stel lees ik al, tip, zou dan onderste stuk doorkijk raam afplakken met van dat raamplakspul, dat scheelt al hoop heibel door het glas heen, maar als de katten buiten voor tegen je voorduer aanpiesen of zo, heb je nog wel dat je potentieel nieuwe katten het ruiken en er iets van vinden.

Overigens heb ik een ex boerderijkat die in huis muizen vangt (nu gelukkkig niet meer :+ , was periode) die ook niet snapt dat je over een schutting kan, dus ach... wat is dom... veilig in achtertuin zonder plat gereden te worden is ook best slim.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-18 20:56

Ja ik heb er goed over nagedacht, maar ik kan haar schijnbaar niet bieden wat ze nodig heeft. Al krijgt ze alle liefde en aandacht, maar dan mag ik niet egoïstisch zijn. Mijn moeder woont 20 minuten verderop, dus ik kan altijd langs gaan. Mijn paard staat daar ook in de buurt, dus dan kan ik het mooi combineren.

Ik ben heel benieuwd hoe ze gaat reageren op haar oude plekkie. Zou ze het nog herkennen na 3 maanden?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:58

Ja haar oude plekje herkent ze wel!
Onze kan heeft bijna een jaar bij mijn moeder gewoond, toen ze bij ons terug kwam was ze meteen gewend :)