Wat hondje voeren als rauw vlees niet goed valt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:11

Bekende klachten, zo begon bij mijn senior ook de hele rataplan aan ellende.
"Lang leve vers voeren, dat is het allerbeste!" zegt men. Nou ik kwam er van terug.
In veel producten worden nekken en halzen verwerkt, ja ook bij dure merken.
In die halzen en nekken bevindt zich veel hormoon (want: schildklieren zitten in kelen), wat er even niet bij vermeld wordt is dat juist dat voor veel problemen zorgt bij honden.
De industrie zwijgt het dood. Nergens op internet is er ook maar iets over te vinden, google maar eens.
Ik ben mijn hond er bijna door verloren. God wat was ze er beroerd slecht aan toe. Alles wat je bij honden met een te trage schildklier ziet alleen zij had het dus andersom; liep met veel te hoge schildklier waardes -iets wat an sich al uiterst zelden bij honden voorkomt- rond en er was geen oorzaak voor te vinden. Dacht ik.
Tot ik met Utrecht belde. Dankzij hun endocrinoloog heb ik het proces kunnen stoppen door simpelweg per direct te stoppen met vers vlees voeren. Inmiddels na 118 dagen is ze weer de oude geworden, op haar gewicht na.
En ja, er zijn tal van honden die het er prima op doen en nooit klachten krijgen, maar er zijn ook genoeg gevallen waar dat niet zo is en het levensbedreigend of levensnemend is. Je moet er namelijk maar net zien achter te komen.
Echter hoor je hier dus nooit iets over dus bij deze ben je gewaarschuwd.
Al mijn andere honden zijn er ook van af, hoe lekker ze het ook vinden, hier geen vers vlees meer.

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:36

Goed natvoer ? Gestoomde maaltijden van Renske bijvoorbeeld ?

Ik voer zelf Canaghan brok op dit moment en ben daar heel tevreden over. 3 ochtenden per week krijgt hij natvoer ( blik ) van het merk Terra Canis graanvrij . Duur maar het ziet er goed uit en ik ben er heel tevreden over ( en de hond trouwens ook :D )