Hier zie je het misschien niet heel goed maar beter heb ik op het moment niet.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Jouw kat is idd basis zwart, met 1x verdunning, dat maakt 'm blauw, en dan daarbij nog het tabby patroon. Ik heb ook zo'n kat gehad.
En ik heb ook een lapjeskat-met-wit gehad die 1x verdunning droeg plus tabbypatroon, dus dat was echt een lappendeken. Die had dus blauwe en abrikoosvlekken (ipv zwart en rood) maar daarin dus donkerder strepen van het tabbypatroon. Plus nog wit, dus die was 5-kleurig
Limoen schreef:Lauratje_88 schreef:Mama is zeker blauw dus dan zou Mojo inderdaad Blauw tabby kunnen zijn.
Dus inderdaad 1 keer verdunning.
Verdunning is recessief dus dan moet papa ook verdunning hebben. Anders toont verdunning niet en zou ze het alleen dragen.
Citaat:Klopt. De kater zal dus een onverdunde kleur hebben, maar wel drager zijn van verdunning. Alleen op die manier kunnen de andere kittens een gewone kleur hebben. Die trouwens allemaal wel drager zijn van verdunning, omdat de moeder blauw is.
Ik heb een prachtige hele donkere effen blauwe HTK waarbij de moeder een zwarte poes is.
_sharonnn schreef:Ze geeft sowieso altijd 1x het gen voor verdunning door maar katten hebben dus 2x dit gen nodig om een verdunde kleur te krijgen dus zou je een kater moeten hebben die het draagt of zelf ook verdunt is.Thanks voor de info Koper, leuk! Stel nou dat Mojo een nestje zou krijgen, geeft ze dan nog iets “bijzonders” door? Ik denk dat vader trouwens geen crème droeg, want mojo haar broertjes waren “gewoon”
Lilchar ja Mojo heeft wel wat van jouw kat weg!
Van schreef:Koper, alleen de basiskleur rood en zwart zijn geslachtsgebonden. Modifiers als blauwverdunning dus niet en katers hebben dus ook 2x het gen voor blauw nodig om blauw te zijn.
Van schreef:_sharonnn schreef:Ze geeft sowieso altijd 1x het gen voor verdunning door maar katten hebben dus 2x dit gen nodig om een verdunde kleur te krijgen dus zou je een kater moeten hebben die het draagt of zelf ook verdunt is.Thanks voor de info Koper, leuk! Stel nou dat Mojo een nestje zou krijgen, geeft ze dan nog iets “bijzonders” door? Ik denk dat vader trouwens geen crème droeg, want mojo haar broertjes waren “gewoon”
Lilchar ja Mojo heeft wel wat van jouw kat weg!
_sharonnn schreef:Ik heb nog foto’s van het nestje, misschien helpt dat wat![]()
[ [url=m/Tg0jlf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/d2FfhH.jpg]Afbeelding[/url] ]
_sharonnn schreef:Haha ik ben m kwijt![]()
Mojo is een ongelukje haha