Annet_Dottie schreef:Dus je mag hier op Bokt enkel ja en amen zeggen?Ailill schreef:Onze katten zijn juist echte buitendieren, doe je niet echt plezier met binnen houden. Nu gaat het daar natuurlijk ook niet om, wel ben ik van mening dat een kat altijd de mogelijkheid tot naar buiten kunnen dient te hebben.
Doe het dan gelijk goed en makkelijk: Sluit je hele huis af en laat de katten buiten
Waarom druk je je mening zo door? Je zegt in bijna al je reacties "het is mijn mening" maar eigenlijk voeg je hiermee 0,0 toe aan dit topic waar gevraagd word naar kattenkamers en de formaten hiervan.. Jou katten zijn buiten katten en willen naar buiten, prima toch. TS haar katten zijn binnen katten nog nooit buiten katten geweest en hebben er ook geen last van dat ze niet buiten komen.
Goed even on topic..
Ik heb 2 katten, 1 van 8,5 en 1 van 4,5 beide echte luilakken, willen zomers graag de hele dag naar buiten en 's winters veel binnen en slapen. Ze hebben ook een kattenkamer voor 's nachts of als ik weg ben, dit hebben ze altijd al gehad al heb ik ze ook een paar maand in de woonkamer etc gehad en was hun kattenkamer een beetje mijn kamer geworden, nu is het een beetje van beide maar dat was ook meer ivm de kerstboom en het geklooi daar evt. mee 's nachts. In hun kattenkamer staan/liggen 2 mandjes en 2 krabpalen, ze hadden een hoge krabpaal waar ze eigenlijk niet echt meer naar om keken en die aardig af was dus heb ik 2 lagere aangeschaft, de 1 loopt met een soort bocht, daar slaapt de jongste liever op dan in een mandje dus prima. Eten, drinken, kattenbak staat daar ook. Speeltjes kijken ze niet naar om maar vinden ze zelf wel gezien een vaste kast het onderste deel spulletjes voor hun zijn. Speeltjes kopen heeft bij die van mij geen zin, de jongste heeft nu een kleine tekentang te pakken en speelt daar mee. Nouja dikke prima hoor![]()
Ik denk dat mijn kamertje zo'n 12 vierkante meter is in totaal, maar daar zitten ze dus alleen 's nachts over het algemeen. Ik ben meestal thuis dus dan kunnen ze overal lopen.
Ik zou als ik jou was de kattenkamer deur dicht doen ipv ze in de hal laten met risico dat de kater ontsnapt. Ik ken het verhaal van proberen het trappenhuis in te rennen maar ook bang dat iemand dan net binnen komt en ze zoef naar buiten vertrokken zijn.
Een andere kant belichten of wellicht een nieuwe optie aandragen is uit den boze? Want ik benoem zeker wel andere opties.
Maar goed, dan weet ik dat ook weer