Zoe_97 schreef:iemand zal toch meldign gemaakt hebben dat daar een wilde kat loops... Ik vindt dat altijd wat, ik ben voorstander van je kat op eigen terrein te houden (ja dat is mogelijk!). Als hier ene hond in de staat looptbreng ik hem ook gewoon naar het asiel, een kat dan mag het asiel hem plots niet meer meenemen volgens jou.... beesten op eigen terreihouden en er is geen probleem.
Daarbij die kosten lijkt me logisch. hier in het lokale asiel is het ook als je een vondeling gaat ophalen betaal je 10 euro per dag dat hij ginder verzorging genoten heeft. Is het dier niet gechipt of geregistreerd betaal je ook eens 50 euro borg, die krijg je terug als je aantoont dat je alles wettelijk in orde gebracht hebt.
Wij hebben de kat als muizenvanger op een enorm boeren erf dus even een gaasje spannen gaat niet en opsluiten ook niet want dan kan ie geen muizen meer vangen
Niqui schreef:Dat is vervelend TS. Ik denk dat er niets anders opzit, dan hem op te halen en te betalen.
Als hij niet gechipt is, dan zou ik dat sowieso meteen laten doen. Dan weten ze de volgende keer waar hij thuishoort en wordt hij niet eens meegenomen als hij in dezelfde straat wordt gevonden. En een bandje om. Want ik snap dat als je landelijk woont (op een boerderij bijvoorbeeld) dat het niet altijd makkelijk is om een kat op eigen terrein te houden.
Hij is wél gechipt
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-01-18 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken