Wanneer sliep jullie pup door ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:33

kirri schreef:
Hier duurde het ook een week en nog steeds zit er max 5 uur tussen onze uitlaat rondes ze kunnen het prima langer ophouden maar voor mij is dat een no go :) wij hebben hetzelfde als jou gedaan en dus uitbreiden karma sliep hier ook op de kamer.

Slaap jij dan ook maar 5 uur?

Geloof niet dat er bij ons ooit 's nachts iemand uit is gegaan om een hond uit te laten(tenzij ze ziek zijn), scheelt ook dat ze er dan niet aan wennen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 12:37

Oke als ik jullie berichten lees dan gaat mijn pup er dus teveel uit nog ?
Nadeel is als ik het negeer ( de piepjes ) dan plast hij gewoon in de bench en slaapt daarna verder.
Maargoed, ik vind dat niet de manier om hem maar in de bench te laten piesen zodat wij kunnen doorslapen.

Als ik eruit ga dan laat ik hem wel zelf lopen, maar verder is het echt geen feestje.
Want ik zeg eigenlijk niks en gaat daarna ook direct terug in de bench.
Als hij dan is geweest gaat hij ook direct liggen zonder protest.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:37

Werk en ja ik slaap kort haha. Laatste ronde is rond 1 uur(ik) en dan rond 5 uur weer (man) zelf sta ik rond 7 a 8 uur weer op voor mijn werk

Unbeatable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:40

Bij de mijne is dit denk ik tot een maand of 5 nog zo geweest dat hij in de nacht moest plassen. Heb ik altijd toegelaten en hem even buiten gezet. Ik was juist blij dat hij het aangaf ipv dat hij het binnen deed, hij heeft namelijk nooit in de bench gezeten. Uiteindelijk werd dit minder nu slaapt hij gerust 10 uur aan een stuk door, naar mate dat hij ouder werd ging hij het vanzelf langer ophouden.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:42

4 honden waarvan 3 vanaf pup hier.
Ik laat de pups NOOIT uit 's nachts.

Pup 1 was heel de nacht wakker en ging pas slapen om 6uur 's morgens wanneer ik op moest.
Uiteindelijk heeft ie na een weekje bench zijn plekje los in de gang gekregen en nooit iets binnen gedaan.

Pup 2 heeft 1 nacht wat gejankt en heeft nadien braaf door geslapen.
's morgens ging ie zelfs met moeite mee naar buiten voor zijn plasje ;)

Pup 3 is thuis geboren en heeft de eerste nachten gehuild, was wel een pak moeilijker zindelijk te krijgen.
(hond was altijd vroeg wakker en net altijd te laat met buiten zetten)
Maar nadien geen problemen ondervonden met huilen 's nachts of plasjes doen.

Marjo89

Re: Wanneer sliep jullie pup door ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:46

Onze pup nu 18 weken sliep vanaf nacht 1 eigenlijk door. (was toen 10 weken en al vanaf 7 weken zindelijk bij de fokker)
Een keer moesten we eruit, toen was ze echt aan het huilen en bleek ze hele ernstige diarree te hebben.
Nou ben dan toch blij dat we haar gehoord hebben. En ze is een keer s nachts heel ziek geweest, overgeven en al.
Verder lopen wij wel tegen stukje aan dat ze soms kan zeuren, dat ze moet. Dat zijn we nu aan het uitbouwen,
Als ze zeurt, haar bij ons vragen, en vaak valt ze dan toch wel weer in slaap. En dat breiden we nu uit, en kan ze het nu na het zeuren al 1 uur ophouden.
Zij gaat verder niet in een bench, zijn we wel mee aan oefenen voor alleen zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:47

sunshine schreef:
Oke als ik jullie berichten lees dan gaat mijn pup er dus teveel uit nog ?
Nadeel is als ik het negeer ( de piepjes ) dan plast hij gewoon in de bench en slaapt daarna verder.
Maargoed, ik vind dat niet de manier om hem maar in de bench te laten piesen zodat wij kunnen doorslapen.

Als ik eruit ga dan laat ik hem wel zelf lopen, maar verder is het echt geen feestje.
Want ik zeg eigenlijk niks en gaat daarna ook direct terug in de bench.
Als hij dan is geweest gaat hij ook direct liggen zonder protest.

Nee hoor, als hij anders plast in de bench dan ben je gewoon goed bezig. Het is altijd makkelijk om te roepen dat een pup binnen een week zindelijk is en meteen doorslaapt. Bij een hoop pups is dat ook zo, maar sommige hebben het gewoon nodig om uitgelaten te worden. Als ik mijn reu genegeerd had 's nachts dan had hij ook elke keer in zijn bench geplast (of eigenlijk ren, want hij kon niet in een bench, dan ging hij krijsen)

Ik had de ellende dat pup niet piepte als hij moest plassen. Hij werd wakker, plaste en ging dan piepen. Bij hem zijn we dus wel wekkers gaan zetten, maar het heeft best een hele tijd geduurd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:50

tja elke pup is natuurlijk anders en als ze hun bench bevuilen is het ook een pak moeilijker. Ik heb geen ervaring met honden of pups die hun nest bevuilen.
Het aangeven dat ze moeten plassen is eigenlijk wel een voordeel, want de mijne sliep dan wel de nachten door maar overdag kon die ook eender wanneer zich zetten voor een plasje, ongeacht of ze een half uur eerder nog buiten geweest was en had dus weinig met niet kunnne op houden te maken...
Toen die eenmaal doorhad dat wanneer ze aand e deur ging zitten eruit gelaten werd, zat ze elk half uur klaar. Op een bepaald moment heb ik dit toch moeten negeren, want ze deed dit gewoon om buiten in de tuin te gaan spelen (en putten te graven :+ ). Maar zoiets kan je niet beoordelen van achter een pc.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 12:58

Vanaf de eerste dag dat we hem hadden (berner sennen). Heel af en toe had die wel een ongelukje snachts. We hebben er ook nooit bij geslapen, hij heeft alleen de eerste 2 weken naast de hond van mijn ouders geslapen.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:03

petitparis schreef:
tja elke pup is natuurlijk anders en als ze hun bench bevuilen is het ook een pak moeilijker. Ik heb geen ervaring met honden of pups die hun nest bevuilen.
Het aangeven dat ze moeten plassen is eigenlijk wel een voordeel, want de mijne sliep dan wel de nachten door maar overdag kon die ook eender wanneer zich zetten voor een plasje, ongeacht of ze een half uur eerder nog buiten geweest was en had dus weinig met niet kunnne op houden te maken...
Toen die eenmaal doorhad dat wanneer ze aand e deur ging zitten eruit gelaten werd, zat ze elk half uur klaar. Op een bepaald moment heb ik dit toch moeten negeren, want ze deed dit gewoon om buiten in de tuin te gaan spelen (en putten te graven :+ ). Maar zoiets kan je niet beoordelen van achter een pc.

Dit is precies wat onze pup nu ook doet.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:05

Alle pups zijn hier nooit 's nachts uit geweest.

Afgelopen zaterdag onze pup opgehaald. Deze is bij de fokker krant-zindelijk gemaakt.
Overdag trainen we nu met zindelijk worden. 's Nachts ligt er een krant in de bench voor de zekerheid.
Nu 2 nachten gehad en pup heeft 's nachts niks in de bench gedaan qua ontlasting.
Wel piepen, maar dat is om aandacht.

Je maakt het jezelf moeilijk TS. Ik zou het voor nu terug dingen naar 1 uitlaat per nacht.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:06

Hier toevallig een pup in huis die morgen 11 weken wordt. Hij is bij ons sinds hij 7 weken en 4 dagen is. De eerste nacht om 5:30 eruit gegaan, omdat de pup piepte. Snel naar buiten en hij moest plassen, daarna terug naar bed gegaan voor nog twee uurtjes.
Vanaf nacht 2 slaapt hij gewoon netjes door. Rond 22:30-23:00 laten we hem voor het laatst uit en dan gaat hij de bench in en wij naar bed.
In het weekend/vakantie blijven we wat langer liggen en wachten tot we hem horen en dan gaan we er gelijk uit.
Maar nu zijn we er om 7:00 uitgegaan en toen maakte we hem zelfs wakker.

Ik moet wel zeggen dat onze fokker er echt tijd in gestoken heeft in zindelijkheidstraining en het wennen aan de bench.
De bench ziet onze pup echt als zijn fijne slaapplekje. En we hebben hem verkleind. Hij heeft nog nooit geen ongelukje in zijn bench gehad (en in huis gelukkig ook maar een enkele keer).
Ook zorg ik dat hij voor hij de nacht in gaat lekker wakker in geweest en dus moe is.

Iedere pup is anders, wij hebben echt geluk met onze pup denk ik :D. Maar als een pup uitgelaten is, de nacht in gaat en binnen 2 uur al weer piept vraag ik me af of deze echt gepiept heeft omdat deze moest plassen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 13:23

Ik merk wel dat het behoorlijk opbreekt hoor zovaak eruit per nacht.
Geen 1 nacht is ook hetzelfde zeg maar, dat maakt het wel lastig.

Overdag is hij zo goed als zindelijk, hij geeft het goed aan wanneer hij moet en heeft zelden nog een ongelukje in huis.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:31

Wat voer je? En als je een grote bench hebt (eventueel van je andere hond) zou ik gewoon een puppypad naast het kussen leggen. Dan vervuilt hij niet zijn slaapplaats, maar hoef je er niet steeds uit. Totdat hij zijn poot op gaat tillen is dat een goede optie.

Eventueel met een benchdivider met gat erin als echte verdeler van slaap- en plasplaats.
Afbeelding

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 13:33

Mijn beide honden krijgen rauw vlees :j

Ik heb nu nog een kleine bench voor hem, waar hij in kan staan, een rondje kan draaien en dat was het, oke en misschien een paar centimeter lopen.
Had als advies gekregen om de bench zo klein mogelijk te houden.

Pupje tilt overigens al vaak zijn pootje wel op...

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:35

MyWishMax schreef:
De ene vanaf de dag dat we haar kregen, de andere pas weken/maanden later.

Dit. Mijn oudste hond was vanaf de 1e nacht. De middelste duurde veel langer en de jongste zat er tussenin.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:46

Ik ging er nooit snachts uit voor de pup. Die was echt compleet stil rond 11 weken oud. Heeft ook nooit iets in de bench gedaan
Heb geluk gehad denk ik :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:35

Je zou kunnen proberen om een goede brok te voeren. Sommige honden moeten juist vaak uit van rauw vlees (hoe onlogisch ook).

Ik ben zelf niet van een zo klein mogelijke bench, je geeft zelf ook aan dat als je hem niet uitlaat, hij alsnog in de bench plast. Het helpt dus maar heel beperkt, als het al helpt. In een grote bench, waarin hij volledig plat kan liggen + aan alle kanten nog ruimte over heeft, kan het juist zijn dat hij meer ontspannen gaat liggen en daardoor juist beter doorslaapt.

Ik bedoel dus dat de bench zo groot is als de gele lijn minimaal:
Afbeelding

Vaak komt dat neer op 2 tot 3 maten groter dan wat ze aanraden. Om een indicatie te geven. Mijn middelslagpoedel van 6.5kg en 35cm heeft volgens de tabellen de S: 61x46x51cm nodig, terwijl ze eigenlijk pas in de L: 91x57x64cm volledig ontspannen languit kan liggen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 14:51

Ik kan binnenkort de grote bench wel op gaan zetten misschien helpt dat :j die heb ik al klaar staan op zolder.
Brok voeren ga ik zeker niet doen, ben daar absoluut geen voorstander van.

Bedankt !

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:16

Over wat voor een ras? hebben we het hier eigenlijk en wat is zijn achtergrond?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:28

Onze Pup heeft binnen nog nooit echt geplast merendeels vreugde plasjes wat ie nog steeds doet (17weken oud)

Maar die van ons heeft maar 2 nachten gepiepd hebben wij ook voorkomen genegeerd in het begin dat we hadden lieten we om de 2 uur uit dat begon om 6 uur sochtends en zijn laatste rondje was rond 11 uur savonds. Wij gaven na 7 uur ook geen water meer. Dit is overigens een Duitse herder

mazzeltje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:48

Als je pup duidelijk aangeeft eruit te moeten en anders dus in de bench plast, vind ik het persoonlijk een no-go om het te negeren. Het is ontzettend knap dat je pup aangeeft te moeten plassen. Hier zou ik ook zeker naar luisteren aangezien ze anders niet meer melden dat ze moeten.
We verwachten soms ook wel erg veel van zo'n klein humpie.
Uiteraard voor jullie erg vervelend maar het hoort eenmaal ook wel een beetje erbij.

Mijn hond was pas met 8 maanden zindelijk. Nu heeft hij erg gevoelige darmen waardoor we heel lang hebben moeten onderzoeken/ontdekken waar hij wel tegen kon en waar hij van aan diarree ging. Tot 8 maanden 1 aan 2 keer per nacht eruit.
Plassen duurde bij hem tot bijna 5 maanden. Daarvoor zat hij gerust op zijn billen in de woonkamer en liet het zo lopen. Keek dan echt naar beneden: Huh wat komt daar uit :')
Het is helemaal goed gekomen. Nu zijn nachten van 10 uur geen probleem. En 100% zindelijk. Als hij aan de diarree is komt hij ons snachts keurig wakker maken om te melden dat hij echt moet.

Verder tot een jaar of 2,5 wel plasjes gedaan uit enthousiasme. Dat werd ook steeds minder en heeft daar nu ook geen last meer van. Overigens deze plasjes altijd genegeerd en nooit afgestraft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 17:39

9 weken jong sliep finnley al door. Kenzo pas met 6 a 7 maanden dat hij meestal tm 6 uur sliep en met 8 maanden pas tot ik uit bed wil gaan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 01:22

Mijn pup is een tamaskan :j
Heb inderdaad ook liever dat hij het aangeeft en vind dat enorm knap van hem al, denk dat ik hem gewoon wat meer tijd moet geven.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 08:05

mazzeltje89 schreef:
Als je pup duidelijk aangeeft eruit te moeten en anders dus in de bench plast, vind ik het persoonlijk een no-go om het te negeren. Het is ontzettend knap dat je pup aangeeft te moeten plassen. Hier zou ik ook zeker naar luisteren aangezien ze anders niet meer melden dat ze moeten.
We verwachten soms ook wel erg veel van zo'n klein humpie.
Uiteraard voor jullie erg vervelend maar het hoort eenmaal ook wel een beetje erbij.

Mijn hond was pas met 8 maanden zindelijk. Nu heeft hij erg gevoelige darmen waardoor we heel lang hebben moeten onderzoeken/ontdekken waar hij wel tegen kon en waar hij van aan diarree ging. Tot 8 maanden 1 aan 2 keer per nacht eruit.
Plassen duurde bij hem tot bijna 5 maanden. Daarvoor zat hij gerust op zijn billen in de woonkamer en liet het zo lopen. Keek dan echt naar beneden: Huh wat komt daar uit :')
Het is helemaal goed gekomen. Nu zijn nachten van 10 uur geen probleem. En 100% zindelijk. Als hij aan de diarree is komt hij ons snachts keurig wakker maken om te melden dat hij echt moet.

Verder tot een jaar of 2,5 wel plasjes gedaan uit enthousiasme. Dat werd ook steeds minder en heeft daar nu ook geen last meer van. Overigens deze plasjes altijd genegeerd en nooit afgestraft.

Ik ben het hier eigenlijk van alle reacties het meest mee eens.
Ik denk dat je het gewoon goed doet zoals je nu bezig bent.
Al die verhalen van mijn pup was meteen zindelijk, mijn pup was na drie dagen zindelijk..........leuk, maar realistisch??
Als ik deze reacties allemaal lees dan heeft niemand last van slapeloze nachten, piepende pups en ongelukjes binnen.......

Ik vergelijk het ook maar even met het zindelijk worden van baby's.
De een heeft er wat meer moeite mee dan de ander, maar uiteindelijk valt het kwartje écht wel.
Soms van de ene dag op de ander.
Mij lijk je een geduldige en lieve hondenmoeder.
Dat levert je op de lange duur méér op dan een een pup zindelijk in twee dagen.