Help ik ben mijn hamster kwijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:28

Die van ons vroeger hebben we ooit eens terug gevonden in de oven la :=
Het is echt zoeken naar een spelt in een hooiberg, want ze kunnen overal zitten :roll:

Weggebokt

Re: Help ik ben mijn hamster kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:42

Oooh dit heb ik ook wel eens gehad, gelukkig zag ik ineens een wit bolletje op de gang zitten.
Succes! Ik hoop dat je haar vind, op YouTube staan wel video’s hoe je een vriendelijke val kan maken met dingen die je vaak wel in huis hebt

mina_dero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 01:43

we hebben nu het hok in de gewone woonkamer gezet en de emmer met trappetje in de kelderkast met de deur van de kelderkast open zodat het licht aanblijft moeten we de deur dicht doen of beter openlaten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:45

Als je het hebt, doe wat pindakaas aan de binnenkant van de emmer schijnen ze nogal lekker te vinden

Happiness91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:55

mina_dero schreef:
we hebben nu het hok in de gewone woonkamer gezet en de emmer met trappetje in de kelderkast met de deur van de kelderkast open zodat het licht aanblijft moeten we de deur dicht doen of beter openlaten

Ik zou het licht uit doen.

Donker=nacht --> Nacht= hamster wakker :P

mina_dero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 02:01

oké maar stel zij zit in een gat waar ook kabels en buizen in gaan kan ze het dan terug vinden zonder ligt of niet (denk het wel want we hebben eten neer gezet dus hopelijk komt ze op de geur af) dan toch het licht uit doen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 02:02

trek de stekkers van koelkast en zo er voor de nacht uit, als ze eraan gaat knagen is ze dood

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 02:04

Ik had de mijne wel eens meegenomen naar school, toen liep die op tafel en was die in een computer geklommen :') helemaal in paniek natuurlijk dus toen ook in dat lokaal bakje voer gezet inderdaad in emmertje met trappetje er tegenaan. Dag erna was ie weer terug :')

mina_dero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 02:04

volgens mij knagen ze daar niet aan en er is een alternatief brokjes liggen nu op verschillende plaatsen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 02:48

Hamsters zijn nachtdieren en zien beter zonder licht. Die kan dus gerust uit.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 03:07

En dan maar hopen dat jij em kan zien rennen

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:01

Ik hoop dat je hamster inmiddels terecht is!

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:09

Die van mijn tante was ook eens ontsnapt...
Deze hamster heeft een half jaar in de 3-zits bank gewoond :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:12

Hamsters zien sowieso slecht. Doen bijna alles met hun gehoor. Ze vangen ultrasone geluidsfrequenties op waarbij ze diepte bereken.

Is 'ie terecht?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:12

Ze kunnen idd overal verstoppen. Die van mij had een nestje gemaakt onderin de bank. Bleken we dus al een tijdje zonder het te weten op gezeten te hebben (Gelukkig geen half jaar zoals hierboven). Kwamen we achter doordat mijn moeder onder de bank ging zuigen en de bank een stukje optilde. Viel ineens de hamster eruit levend en wel. Hopelijk is jouw hamster snel terecht.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:44

En.... gevonden?

mina_dero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 09:44

ze is nog steeds niet terecht maar we gaan straks de bank binnenste buiten keren om te kijken of ze daar zit

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:47

Mijn hamster zat toen achter de koelkast, daar al gekeken?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:49

Mijn hamster is ooit gevangen door de hond. Wij hadden een nogal felle boerenfox en meerdere hamsters, waarvan er 1tje steeds ontsnapte uit zijn hok.
We hadden de hond al zien loeren onder de bank en haar ook al een paar keer daar weggestuurd. Maar toen wij buiten waren, hoorde we toch een hoop gebonk en 2 sec later stond de hond met hamster voor mijn moeder om hem netjes en heel af te geven! De hamster heeft daarna nog een tijdje geleefd maar uit ouderdom overleden.
(We hebben het hier wel over ruim 10 jaar geleden :(:) nu hadden we het waarschijnlijk anders gedaan :(:) )

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:14

Oh dat is vervelend, succes met zoeken. Ik hoop dat je hem vind. Mijn hamster klom altijd via de gordijnen naar de vensterbank om daar in een bloempot te gaan graven :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:14

Ik heb jaren woestijnratten regelmatig los in de kamer gehad (uiteraard onder toezicht, anders zaten ze in het hok) en heb ook andermans dieren en wilde muizen e.d. gevangen. Mijn tips:

- Niet teveel voer neerleggen, je wilt het diertje vangen, dat gaat moeilijk(er) wanneer het diertje geen trek (meer) heeft omdat het buikje al propvol zit. Als er op elke hoek voer ligt of een hele bak met brokjes dan hoeft het diertje niet op pad te gaan, en dan hoor en zie je hem ook niet.
- Zet ook water neer ergens waar die het kan vinden
- Neem de tijd, sluit de ruimte af, zet koffie (of thee, whatever) pak een goed boek en ga in die ruimte bij de hamster zitten. Als jij stil zit, en er zijn geen geluiden, bewegingen of andere bedreigingen dan laten ze zich sneller zien of laten ze sneller van zich horen. Als je hem ziet, blijf dan ook vooral kalm en pak hem rustig op: hoe paniekeriger je doet, hoe banger ze worden.
- Sluit de ruimte af zodra je zeker weet dat het diertje daar zit, als het dier toegang krijgt tot het hele huis of de hele kamer wordt het steeds moeilijker om hem te lokaliseren. Ruimtes afsluiten kan je bijvoorbeeld door een hamsterren (als je die hemt) bij de deur te plaatsen, zodat je wel makkelijk de deur open en dicht kan doen, en ook niet per ongeluk de hamster plet als je de ruimte in komt. Dit kan uiteraard ook met dozen, meubels. Als je zeker weet dat hij aan een kant van de kamer zit kan je ook die helft van de kamer afsluiten.

Tip voor de volgende keer: leer hem dat hij naar je toe komt wanneer je hem roept :) zeg zijn naam (of zeg het magische woord: snoepje?) en beloon voor elke moeite die die doet om zich op jou te focussen, werk dat uit totdat je hem enkel beloond wanneer die daadwerkelijk naar je toe komt en geef dan ook altijd dat snoepje. Het zijn geen honden en dat zullen ze ook nooit worden, maar het zou je verbazen hoeveel trucjes uit de hondenwereld in de basis ook werken voor knaagdieren! :j

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:40

Mijn eerste hamster die ik kreeg toen ik een jaar of 2 was, hebben we teruggevonden in het splinternieuwe bankstel dat zij geheel aan gort geknaagd had aan de achterkant. Wat was ik blij dat ik haar terug had! :D

Jaren later heb ik er eentje gevangen door mijn rijlaars op de grond te leggen met wat voer erin en op het moment dat ze erin liep de laars rechtop te zetten }>

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:35

Een levende muizenval zetten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:43

Britta31 schreef:

Je bedoelt een kat? Klein kansje dat je dan nog wat met de hamster kunt beginnen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:46

oomens schreef:
Britta31 schreef:

Je bedoelt een kat? Klein kansje dat je dan nog wat met de hamster kunt beginnen.

Ik denk eerder een val die niet doodmaakt met levend vangt