Zoveelste kattenvoer topic...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:21

De mijne willen ook niks anders dan brok.Honden eten hier versvlees dus ik dacht katten ook op versvlees.Nou ik kan het steken waar de zon niet schijnt,ze moeten het echt niet. Ik heb een groep oude katten en ze eten enkel brok van Sanabelle.Maar ze zijn zelden ziek dus ik vind het best zo.De kat van mijn tante werd 20 en die aten van tafel mee.Mijn vorige katten zijn zonder problemen 16 en 18 geworden op Wiskas. Internet is een leuk medium maar kan je ook gek maken hoor.

Elias93

Re: Zoveelste kattenvoer topic...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:56

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:13

Heb je de dierenarts al een check laten uitvoeren? Met name gericht op tanden en mond?

Gezien ze eerst beter at en vervolgens steeds meer voer afviel vraag ik mij af of ze misschien pijn heeft waardoor uiteindelijk zelfs het allerlekkerste voer niet lekker genoeg is om pijn te doorstaan.

Daarnaast kunnen bijv lever problemen ook misselijkheid na eten geven, ook dat zou haar een negatieve associatie kunnen geven met eten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:21

Graanvrij is helaas ook niet helemaal zaligmakend.
Graanvrij kreeg de kat van mijn ouders gigantische jeuk van en hier stinkt de kattenbak een uur in de wind en blijven de drollen aan de kont hangen door de Iams 100% Natural graanvrij.

Qua hardvoer doen ze het hier het beste op Royal Canin Sensible 33. Mooie glimmende vachten, energieke katten, weinig losse haren overal, en de kattenbak stinkt echt een heeel stuk minder snel.

Het blijkt dus echt per kat te verschillen. :)

Janey1992

Re: Zoveelste kattenvoer topic...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 11:04

Grrrr katten.... _-:(
Zou vandaag voor gekookte kip gaan, maar mevrouw stond zo te miauwen in de keuken en hun vlees was er toch al uit dus toch een poging gedaan. Helemaal op. Alsof er niks aan de hand was 8)7

Nouja even kijken hoe het gaat voorlopig. In principe zijn ze namelijk gek op vlees, staan normaal altijd te krijsen erom.

Tanden wist ik 99% zeker dat dat het niet was, want ze at wel gewoon harde snoepjes en harde kauwdingetjes.

Kan nu ook rustig weer alle info van brokken uitzoeken voor eventueel erbij. Heeft nu geen haast meer iig. Bedankt voor alle merken en ervaringen :)