Hond eet pil niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:26

Goof schreef:
Nou, ik heb een superfijne hond die op commando op haar rug gaat liggen met de poten wijd zodat ik kan checken en teken kan verwijderen. Appeltje eitje. Een teek verwijderen is uberhaupt niet vervelend of pijnlijk.
En nagels knippen? Als je voldoende met je hond loopt is dat niet nodig.

Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens, als je vooral met je hond in het bos, op het strand of anderzijds niet regelmatig op 't harde loopt dan slijten die nagels niet per se altijd zelf helemaal goed af.

Maar verder ben ik het met je eens hoor, wat mij betreft is bek open - pil d'r in - bek dicht echt veruit de makkelijkste manier :) Mijn jongste is een tikje kopschuw maar zelfs daar is dát echt de preferred methode.

Overigens, wat voor soort vervelende pillen zijn het dat ie zelfs goedbedoelde stukjes worst zónder pil niet meer blieft? Hier zijn ze echt wel snugger en ik heb ook wel eens gehad dat Ollie de kaas vakkundig van de pil lebberde maar no way dat ie achterdochtig wordt van een onschuldig stukje kaas _O-

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 20:27

Memories schreef:
Dyphusion schreef:
Zoals ook in de OP staat wordt hij hier echt enorm bang van, dus dit heeft absoluut niet mijn voorkeur. Het moet wel leuk blijven voor de hond. ;)

Dan doe je het trucje inderdaad niet goed :n Al snap ik dat het niet de leukste manier is. En zelf vind ik het eigenlijk ook niet leuk voor de hond om 'm steeds meer paranoïde voor lekkere hapjes te maken :o

Onze eigen hond krijgt al 2 jaar lang 2x per dag pillen, dus ik denk dat ik dat trucje inmiddels wel door heb :+

Neej schreef:
Overigens, wat voor soort vervelende pillen zijn het dat ie zelfs goedbedoelde stukjes worst zónder pil niet meer blieft? Hier zijn ze echt wel snugger en ik heb ook wel eens gehad dat Ollie de kaas vakkundig van de pil lebberde maar no way dat ie achterdochtig wordt van een onschuldig stukje kaas _O-

Palladia.
Laatst bijgewerkt door Dyphusion op 02-01-18 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:27

Goof schreef:
Nou, ik heb een superfijne hond die op commando op haar rug gaat liggen met de poten wijd zodat ik kan checken en teken kan verwijderen. Appeltje eitje. Een teek verwijderen is uberhaupt niet vervelend of pijnlijk.

Zo is die van mij ook hoor. Kan alles bij hem doen en z'n nagels zijn prima. Maar zo is niet elke hond natuurlijk.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 20:30

Kaus schreef:
Goof schreef:

Zo is die van mij ook hoor. Kan alles bij hem doen en z'n nagels zijn prima. Maar zo is niet elke hond natuurlijk.

En de rest.

Het is sowieso een beetje een aparte, angstige hond :+

Nagels knippen lukt oma zelf niet omdat hij zich hier steeds uit wurmt. Mank lopen op een poot? Opa en oma mogen niet controleren, ik mag het nog net ;) De dierenarts kan wel alles, maar goed, we gaan ook geen 2x per week naar de dierenarts zodat die de pil kan voeren.

_Alarm_wlkp

Re: Hond eet pil niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 20:51

Hier kennen de honden de regel 'voor wat hoort wat'.
Geen pilletje? Geen snoepje en niet vrij mogen.
Hebben ze snel genoeg door.
Nooit problemen ondervonden en dat bij alle honden hier.
Heb een hond zitten die heel flauw kan gaan staan kijken maar als ie dan wel toe geeft is ie nadien ook weer happy en zie je niets meer van.

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:01

Wij hebben hetzelfde, onze hond moet sinds kort meerdere tabletten per dag in verband met longontsteking en leverworst had ie ook al snel geen zin meer in. We hadden verder niks in huis behalve la vache qui rit, dus uit wanhoop dat maar geprobeerd en voilà, nu staat meneer naast je te kwispelen als je het aan het klaarmaken bent.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 21:07

Lust hij kaas?
Paar lapjes kaas dubbelvouwen en daar het pilletje tussen doen.

Ik zou ook vooral blijven wisselen tussen voer erbij, wat hij lust.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:11

Het hangt ook wel echt van de pillen af hoor. Ik heb helaas het afgelopen jaar behoorlijk wat pillen mogen voeren. Ik ben niet handig met mond open en pil er in dus die methode lukt voor mij niet. Ik smeer ze altijd in een stukje vlees/pathe oid.
Maar sommige pillen zijn echt een regelrechte nachtmerrie. Onze dame kan ik eigenlijk wel alle pillen voeren maar bijvoorbeeld haar laatste antibioticakuur was echt niet te doen. Uiteindelijk ben ik ze gaan vijzelen en door opgewarmde goedkope hondenpathe gaan doen.
Sowieso, als ze eenmaal argwanend worden wordt het een hel. Alles werd letterlijk afgelikt en gecontroleerd. Daar kon echt niks tegenop.
Pillen die ze nu krijgt voer ik vaak met wat dubbelgevouwen kaas. Daar hoef ik nauwelijks moeite voor te doen, niet eens dicht te maken. Ze slikt het direct door.

Ik zou nog een paar dagen ploeteren en ondertussen meerdere keren per dag renske tonijn geven, zonder pil. En dan ineens de pil daar in over doen als hij de renske vertrouwt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:30

Broodje met wat lekkers (dik) insmeren, pil erin, broodje dubbel vouwen en geven? Zodra hij het binnen heeft een nóg lekkerder snoepje achteraan geven zodat hij gaat kauwen :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:40

Bij Onze hond werkt met klei beetje kwark echt als enige.... ze vist hem echt overal uit, behalve bij dat

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:42

Een tweede hond er bij. :D
Heb nu twee honden en het is nog nooit zo makkelijk geweest om ze medicijnen te geven met wat lekkers. Doordat de ander ook aast op het lekkers is het hap-slik-weg.

Bij mijn vorige hond heb de pillen uiteindelijk gewoon achter in zijn keel gedrukt, daarna kreeg hij dan wat lekkers. Is even niet leuk, maar echt een keus heb je niet.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:45

Ik heb hier 1 hond die gewoon alles vangt dus als die een pil moet hebben is het heel happy snoepjes gooien en dan de pil tussendoor. Wat een opluchting tegenover de chi die ik hier heb lopen. Nadeel is ook met dat monstertje dat die alles analyseert war die moet eten en het is allemaal zo klein dat je het niet kan verstoppen. Daar is het dus wel ff doorpakken, onder de arm, bekje open en snel pil achterin duwen. Oh ja en niet vergeten om razendsnel je vingers weg te halen :') hij is dan een minuut of wat het zieligste hondje ter wereld maar dan loop ik ff naar de keuken en is die het weer vergeten. Ook nagels knippen werkt bij hem zo terwijl de Vizsla gewoon ligt te bestuderen war ik nu eigenlijk aan het doen ben

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:53

Ik doe de pil in een bolletje leverpastei(de goedkoopste in kleine blikjes)
Of in pindakaas.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:07

Rauwe frikandel. Even een plakje in magnetron ontdooien en dat gaat stinken :D
Maar dat vinden ze toch lekker.
Zo deden wij het vroeger met onze hond die elke dag een pilletje moest hebben. Die wilde ook niks meer eten maar dit ging er zo in.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:07

Mijn ervaring is dat de 'verpakking' minder uitmaakt dan de houding van de gever. Wanneer ik denk 'oh oh zou ze m wel opeten' dan gaat ie ernaast. Als ik er niet bij nadenk eet ze pillen gewoon hap slik op. Probeer jezelf te overtuigen dat ie erin gaat, en doe er niet te moeilijk over. Hoe moeilijker je zelf doet, des te moeilijker je hond het jou maakt :r

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:06

De truc van Paulina gebruik ik hier ook voor pillen die er moeilijker in gaan.
Je kunt het ook makkelijk wisselen zodat de hond er geen besef van krijgt.
'Gewoon' 2x per dag een ander trucje/dingetje oefenen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:12

Sassol schreef:
De truc van Paulina gebruik ik hier ook voor pillen die er moeilijker in gaan.
Je kunt het ook makkelijk wisselen zodat de hond er geen besef van krijgt.
'Gewoon' 2x per dag een ander trucje/dingetje oefenen.

Dat werkt echt niet met iedere hond :+ Die van mij is daar veel te kieskeurig voor. Koekjes gaan hier ook niet hapslikweg. Dat is even uitgebreid kauwen, soms nog eventjes op de grond en opnieuw in hun bek. Dat hoef ik met een pil niet te proberen, dan heb ik hoogstens een zwaar beledigde hond die me de rest van de dag de rug toe keert :')

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:14

Niks werkt met iedere hond.

Maar daarom zou ik iets pakken wat de hond lekker vindt. Als bijvoorbeeld in jouw geval de hond wel worst lust, dan zou ik dus worst gebruiken, waarvan 1tje een pil heeft.
Vaak is het namelijk de mindset. En als hond gewoon worst verwacht is het hap-slik-weg!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:23

Paulina schreef:
Ik doe het altijd zo:

Hand met snoepjes waaronder de pil:

Commando zit: snoepje
Commando af: snoepje
Commando zit: snoepje
Commando sta: snoepje
Commando zit: pil
Commando af: snoepje

De meeste honden hebben na zoveel snoepjes niet door dat er een pil gegeven word. Zeker niet als ze het volgende commando gewoon weer een snoepje krijgen. Hond blij want hij krijgt aandacht, hond wordt ook nog een getraind en jij blij want de hond heeft z’n pil op.

Hier doe ik het ook vaak zo met de jack. Beetje "gek" maken met snoepjes en commando's dat ze helemaal "paraat" is om uit te voeren en haar beloning in ontvangst te nemen en dan pilletje. :') Soms heeft ze wel door dat het geen snoepje was maar vrijwel altijd te laat. _O- En zodra ze dan een echt snoepje krijgt is ze dat vergeten. :(:)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:41

Heb zelf een stront eigenwijze Beagle, en al die trucjes hier werken 1 of heel soms 2x.
Koekjes vangen is zijn hobby maar 1x een pil tussen door en hij vangt niks meer, alles wordt eerst grondig bestudeert. Zelfde met in worst, zalm, etc. Had nu vitaminespul in zijn drinkwater gedaan, hij loopt met uitlaten alle plassen langs, maar no way dat hij dat water uit zijn bak drinkt.. :+
Bek open, dat lukt je 1x..
Hij krijgt normaal vlees, maar mocht nu een week lang alleen brokken van de DA. Brokken die we normaal in zijn brokkenbal doen en waar hij moeite voor doet, liggen nu in zijn bak. Hij verhongerd liever dan dat hij ze eet.. met een beetje levertraan olie er over, of uit de hand gevoerd wil hij af en toe wel wat aannemen.
Hij heeft al menig DA verstelt doen staan hoeveel man er nodig is om hem in bedwang te houden als ze 'even' in zijn oor of bek willen kijken.
Verder is het echt de liefste hond hoor <3

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:14

Easypill/kaas echt goed kneden en zo een plakkerig bolletje met pil maken/ kattenvoer mousse (maar dat kan eraf gelikt worden, geldt ook voor smeerkaas)/ een bolletje van brooddeeg maken... En dat allemaal eventueel combineren met commando's en steeds de beloningen geven met tussendoor eenmaal de beloning met de pil erin. Of zonder commando: lekkers, dan weer lekkers, lekkers met pil, nog een paar keer lekkers (waarbij je het lekkers goed in zicht houdt).