Welk ras is mijn kip?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Welk ras is mijn kip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:52

oliebol wat zielig zeg :( Sterkte hopelijk knapt hij goed op!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:48

Heb je een kippenhouderij in de buurt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:00

Zeg, wat is me dat ?! Gedumpt ?!
Wat lief dat jij je erover ontfermt.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:02

CarinaR schreef:
Heb je een kippenhouderij in de buurt.

Zouden die de beestjes niet gewoon de nek omdraaien? Of bedoel je dat niet?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:16

Een kippenbedrijf wat dit zou doen, krijgt er grote problemen door als het ontdekt wordt. Maar het is natuurlijk niet uit te sluiten.
Ik zou het bij 114 melden.
Je kippenvriendjes gaan een mooier leven tegemoet. Hopelijk zijn het niet allebei haantjes.

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:34

Ik denk een gewone leghorn
Afbeelding

Gedumpt door een particulier? (kindjes die er niet meer naar omkeken ect. ect) Bedrijven doen dit niet, die hebben andere middelen.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:42

senna21 schreef:
Een kippenbedrijf wat dit zou doen, krijgt er grote problemen door als het ontdekt wordt. Maar het is natuurlijk niet uit te sluiten.
Je kippenvriendjes gaan een mooier leven tegemoet. Hopelijk zijn het niet allebei haantjes.

Ik denk ook niet dat een bedrijf ze dumpt. Hooguit ontsnapt in dat geval. Maar wel een vreemde situatie. Misschien iemand die op kuikenleeftijd al het geslacht bepaald had en nu van de haantjes af wil o.i.d.

Maar wat lief ts dat jij ze zo goed verzorgt en dat je ook nog de moeite neemt om professionele hulp in te schakelen i.v.m. het dieet!:)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:55

TS wat fijn dat jij deze kipjes hebt gevonden en zo goed je best voor ze doet! +:)+ Ik hoop dat ze een mooie en lange toekomst tegemoet gaan! :j

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 23:00

Er zijn hier in de buurt vrij veel mensen met kippen. Maar ze worden wel bewust gedumpt in een parkje bij mij achter... daar zitten nl geen mensen met kippen in de buurt dus ontsnapt zijn ze niet. Toen ik ze vond waren ze ook gigantisch mager en onderkoeld. Harry knapt nu Goed op en groeit heel hard. De kip die ik vandaag vond voelt zich al wel thuis heeft goed gegeten gedronken en ligt nu met Harry bij de warmte lamp. Ik doe mijn best voor ze en als ze volwassen zijn dan gaan ze naar mijn vriend. Zijn ouders wonen op een boerderij en hebben ook een paar kipjws dus kunnen ze daarbij. Hebben ze het hele terrein voor hun

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:19

senna21 schreef:

Dit is nou weer een aanname wat nergens op slaat he.
Domme pluimveehouders als ze hun kippen zo dumpen. Bij de slacht krijg je er nog geld voor.

Bedoel meer, kan t zijn dat er een paar met lossen of vangen ontsnapt zijn. Daarnaast zal het niet de eerste boerderij zijn waarvan dierenactivisten de boel los gooien.