Bokkers wakker? Hond wilt niet slapen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 09:07

Ik denk toch echt aan buikpijn of koorts. Mijn vorige hond reageerde ook zo als ze last van maag of darmen had of (hoge) koorts had.

Ook iets verkeerds eten (planten uit de woonkamer oid) kan dit soort onrust veroorzaken. Denk dan aan vergiftigingsverschijnselen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 12:05

Bravura schreef:
Ik denk toch echt aan buikpijn of koorts. Mijn vorige hond reageerde ook zo als ze last van maag of darmen had of (hoge) koorts had.

Ook iets verkeerds eten (planten uit de woonkamer oid) kan dit soort onrust veroorzaken. Denk dan aan vergiftigingsverschijnselen.

Ja kwam ook in mij op. Planten oid hebben we niet. Maar misschien dat ze stiekem ergens wat te eten gevonden heeft oid.

Ze is iets gekalmeerd nu het buiten weer licht is...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 12:21

miss even een dagboekje maken, wat er gebeurde en wat jullie gecheckt hebben. Sommige honden zijn ook gevoelig voor bv veranderingen van de baas, denk daarbij aan suikerbalans, epilepsie, zwanger. Ze vangen de signalen of ruiken ze. Alleen zou haar niet geleerd zijn hoe aan te geven dat ze iets opmerkt en daardoor onrustig geweest zijn. (tis een gok maar je weet nooit).

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 18:37

speurneusc schreef:
miss even een dagboekje maken, wat er gebeurde en wat jullie gecheckt hebben. Sommige honden zijn ook gevoelig voor bv veranderingen van de baas, denk daarbij aan suikerbalans, epilepsie, zwanger. Ze vangen de signalen of ruiken ze. Alleen zou haar niet geleerd zijn hoe aan te geven dat ze iets opmerkt en daardoor onrustig geweest zijn. (tis een gok maar je weet nooit).

Hier zat ik ook aan te denken inderdaad. Mijn teefje kan echt een monster worden als ze niet bij mij in de buurt kan komen als ik bijvoorbeeld ziek ben. Wilt dan liefst tegen mij aan liggen.

Ook stress ( rondom de feestdagen ? ) van baasjes kunnen honden heel makkelijk overnemen.

Crosskip

Re: Bokkers wakker? Hond wilt niet slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:28

'k weet niet of je buitenaf woont in een gebied waar veel ingebroken wordt? Bij een vriend van mij was de herder ook heel onrustig en niet rustig te krijgen. Ze zijn er nog mee naar de dierenarts geweest.
Zeer waarschijnlijk is het een zender buiten geweest met een hele hoge pieptoon waar de honden heel onrustig van worden zodat hond al onrustig is en blijft en daardoor de inbrekers hun gang kunnen gaan.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:02

Is het al minder geworden?
Ik heb geen idee hoor, hoe dat precies gaat, of dat opeens eruit komt of dat het bijvoorbeeld al een tijdje borrelt en er dan uit komt.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 23:57

Vandaag overdag is ze heel rustig geweest! Het is nog geen bedtijd, dus geen idee wat ze dan doet. Maar ik hoor steeds meer geluiden van de veranda.... we hebben daar al eens muizen gehad. Heb t idee dat het dat misschien is, dat er muizen zitten waar ze gek van wordt. Dat is ook waar haar bench staat namelijk.

Veklaarts alleen niet waarom ze boven op bed dan ook zo slecht slaapt....

We wonen verder gewoon in de stad. Stress rondom feestdagen is hier niet echt aan de orde aangezien we dat nauwelijk vieren.

Ik heb echt het idee dat iets of iemand haar van streek heeft gemaakt afgelopen nacht, kan alleen niet plaatsen wie of wat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 03:25

Ga er zelf ook niet te veel nadruk op leggen. Daarmee stuur je onbewust signalen af.
Ik hoop dat het vannacht goed gaat!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:04

Hoe is het gegaan?

Hier zijn de honden vaak onrustig als ze buikpijn hebben. 9 op 10 krijgen ze dan binnen het uur diarree. Maar die 10e keer hebben ze een nachtmerrie gehad :(:)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-17 16:17

De kleine was eerst wat aan het piepen en janken, maar heb haar even gelaten. Wilde er niet meteen aandacht aan schenken. Hierop is ze braaf gaan slapen en is ze tot nu toe weer de kleine lieve bobbie die we kennen. Hopen dat het zo blijft dus!
Heel erg bedankt allemaal voor het meeleven en de tips!