Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:26

Dat maakt het al wat lastiger ja, als je niet eens weet wie er klaagde :+
Maar als ze uiteindelijk allemaal zeggen er zelf geen moeite mee te hebben dan mag ie ook gewoon mee neem ik aan haha.
Misschien kun je eens voorzichtig gaan oefenen met de waterblazer, gewoon op de droge vacht, dan blaas je misschien ook al wat ‘stank’ weg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:27

yarrah schreef:
Joh,... ook al doe je hond nog 25 keer onder douche. Ze zullen haar altijd blijven ruiken.... en zullen blijven zeuren. Waarschijnlijk vinden ze je hond niet leuk....
Ze bedoelen eerder, leuk dat je komt maar dan zonder hond.... fijn he, kerstdagen.

Dat gevoel krijg ik ook een beetje :o Al zijn ze best vriendelijk tegen haar, hoor.

8nnemiek, oefenen ben ik toevallig net mee begonnen! Ze vind het alleen nog echt eng en laat dan van angst zelfs wat urine lopen.
Dus misschien inderdaad eens naar een hoodie kijken zoals hier werd geopperd.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-12-17 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:27

Mijn ouders wilden op mijn kat passen, maar wel als ie echt helemaal schoon was en niet vies rook.
Ik heb hem niet gewassen, wel netjes geborsteld en ze verteld dat ik hem onder de douche had gezet. :+ Hij was verder ook gewoon netjes schoon. Klein leugentje om bestwil en uiteindelijk heb ik ze er niet over gehoord.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:31

thoranLOVE schreef:
Je hebt een soort hondenparfum dit doe je achter de oren en als ze dan een beetje nat worden dan ruik je dat ipv natte hond!

Hondenparfum :(
Een hond leeft vooral in een geurwereld, dus daar een valse geur opdoen, wie verzint zoiets.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:35

Cayenne schreef:
kiwiwitje schreef:
Als ik hier geen kans/tijd heb om te wassen en ik ruik ze wel. Dan spray ik een keertje met een anti klit spray over de honden en dan kunnen ze nog een paar dagen mee zonder te wassen. Al hoor ik echt maar zelden dat anderen ze ruiken.

Mijn ouders zijn ook echt de enige die klagen. Ze komt geregeld bij anderen over de vloer en nog nooit iets gehoord.
Ik vraag trouwens ook regelmatig of anderen haar ruiken (en dan mogen ze echt eerlijk zijn :+ ) maar nada noppes.

Hier stinken ze vooral een dag of 2 na de ontvlooiing. Maar als je inderdaad veel van die natte dagen hebt dan wil het ook wel eens ''stinken''. Eerder wat muffig ofzo. Gelukkig een korte vacht hier, dus dan gaan ze gewoon even in bad. Maar net na ontvlooien doe ik dat niet.Dus dan maar even die anti klit er overheen.

Nicje87

Re: Help! Mijn hond ruikt 'naar hond'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:41

Vaak wassen mensen de hond wel, maar vergeten het kleed waardoor hij snel weer ruikt. Ook kan het aan het voer en of leeftijd liggen.

Maar als je zeker weet dat ze niet erg ruikt, zou ik t zo laten. De spraytje over haar heen voor vertrek kan je ook nog proberen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:41

Nuttig en leuk kerstcadeau: een lekker ruikende geurkaars aan je moeder geven. Als jullie op bezoek komen met de hond, steekt ze die toch in de fik. :D Helpt hartstikke goed is mijn ervaring. :)

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:48

Ik zou zeggen dat ik hem gewassen had en doen wat je altijd doet. Ik denk haast dat ze na afloop zullen zeggen dat je hem voortaan altijd moet wassen omdat ze er nu niet zo'n last van hadden. :j

JlnG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:48

Ik ben hondentrimmer en was mijn poedel wekelijks. enerzijds om zijn vacht te onderhouden, anderzijds omdat ik maar net zo schoon vind in huis/zetel/auto. Toch maakt hij zich vies tijdens onze wandelingen, maar in de plaats van natte hond ruik ik dan gewassen hond ;) Ook maandag als hij mee mag naar het Kerstfeest van de schoonfamilie, gaat hij netjes in bad. Mijn hond hoeft iemand anders' huis niet vies te maken.

Ook toen in November een ontsteking op zijn bovenste luchtwegen had heb ik hem gewassen (toen hij al wat beter was). Natuurlijk wel droog föhnen...

Wil je niet wassen, raad ik eventueel ook een hondenparfummetje aan.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:53

wassen doe ik ook wel omdat mijn husky graag lekker au de poep wilt ruiken _O-

Wat wierook doet ook vaak wonderen :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:54

Tja, honden stinken nu eenmaal, en voor mensen die ze niet gewend zijn dan zeker. Ik zou ook helemaal niet staan te springen dat bezoek een hond meeneemt, gebeurt ook nooit hier (en dan ben ik best een hondenvriend). Het stinkt en zelfs na een korte tijd ligt er overal haar. Ik zie wel eens dan mensen een hond in de auto laten zitten. Regelmatig even uitlaten en dan slaapt die de rest vd tijd. Zou dat niet een oplossing zijn?

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:55

Cayenne schreef:
Bedankt voor de tips! Ook via pb!
Ik ga een beetje op onderzoek uit. Mijn ervaring is dat de meeste producten heel snel vervlogen zijn.

petsilk is een product wat heel lang blijft hangen. heerlijke geur. verkoop en gebruik het zelf ook in de salon en voor mijn eigen "stinkers" :+

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:57

JlnG schreef:
Ik ben hondentrimmer en was mijn poedel wekelijks. enerzijds om zijn vacht te onderhouden, anderzijds omdat ik maar net zo schoon vind in huis/zetel/auto. Toch maakt hij zich vies tijdens onze wandelingen, maar in de plaats van natte hond ruik ik dan gewassen hond ;) Ook maandag als hij mee mag naar het Kerstfeest van de schoonfamilie, gaat hij netjes in bad. Mijn hond hoeft iemand anders' huis niet vies te maken.

Ook toen in November een ontsteking op zijn bovenste luchtwegen had heb ik hem gewassen (toen hij al wat beter was). Natuurlijk wel droog föhnen...

Wil je niet wassen, raad ik eventueel ook een hondenparfummetje aan.

Hey collega :o Hier gaat mijn poedel ook elke 2 weken in bad.. beest loopt maar wat graag door modderplasjes :D en ik wil in huis echt niet de typische honden geur.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:58

Cayenne schreef:
yarrah schreef:
Joh,... ook al doe je hond nog 25 keer onder douche. Ze zullen haar altijd blijven ruiken.... en zullen blijven zeuren. Waarschijnlijk vinden ze je hond niet leuk....
Ze bedoelen eerder, leuk dat je komt maar dan zonder hond.... fijn he, kerstdagen.

Dat gevoel krijg ik ook een beetje :o Al zijn ze best vriendelijk tegen haar, hoor.

8nnemiek, oefenen ben ik toevallig net mee begonnen! Ze vind het alleen nog echt eng en laat dan van angst zelfs wat urine lopen.
Dus misschien inderdaad eens naar een hoodie kijken zoals hier werd geopperd.

Wat enorm lastig zeg! Wij hebben er 2 en er ruikt er maar 1. Gelukkig vindt mijn schoonfamilie het geen probleem en zijn er op kerstavond 6 honden in het huis aanwezig :D Maarrrrr de vriendin van mijn vader is bang voor honden en ze zijn daarom niet welkom in mijn vader zijn huis.... vraag maar niet wat ik daarvan vind....
Wij nemen ze wel mee en laten ze in de auto. Tussen de gangen door en minimaal 1x in het uur gaan we lekker met ze wandelen. Ze krijgen een goede kluif om zichzelf te vermaken. Meestal gaan ze zodra ze de auto zien al slapen. Daar hoop ik een beetje op.

Ik vind het echt bijzonder om te lezen hoe vaak sommige mensen wassen. Het is een hond die ruik je nu eenmaal. Je gaat je paard toch ook niet wekelijks/dagelijks wassen of insprayen met zooi zodat ze niet meer naar paard ruiken?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:03

Honden stinken nu een maal als ze nat zijn
De een wat erger dan de andere ik was ze niet vaak en ja als t een vochtige dag is ruik je ze wel eens maar stinken nee

Ik denk dat je ouders zich gewoon aanstellen Maargoed het is hun huis
Gewoon aangeven van ja t spijt me ze is net ziek geweest ik kan en mag haar niet wassen
Ik snap dat t voor jullie vervelend is maar er is nu geen andere optie en daar is de kous mee af
Word ze boos dan lekker thuis blijven met hond of Maarn n uurtje gaan

Mijn oma is ook zo ze verwacht dat we de hele dag bij haar zijn van smiddags 12/1u tot middernacht nou prima maar dan gaan wel de honden mee
Maar dat gaat niet want die van mijn oom gaat ook mee en dan gaan ze vechten
Oké prima dan blijf ik ook thuis ik ga niet 1u heen en 1u terug rijden om Mn honden even uit te laten of wat dan ook
Ja dan kon ik ze toch bij Mn vader dumpen en dan komen uhhh nee dan zijn ze nog zolang alleen terwijl mijn oom slechts enkele uren komt (max 4) hij laat zn hond ook alleen als hij werken is...

Ze begrijpt het gewoon niet dat een van mijn honden niet alleen kan blijven voor een langere tijd voor ons geen probleem ze is max 2uurtjes op n dag alleen voor de rest is ze altijd mee
Ik ga geen uren kerst vieren terwijl Mn honden alleen thuis zijn en even n half uurtje mogen wandelen tussen door

Hopelijk vind je een passende oplossinf

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:04

Maar je paard staat niet in je huiskamer naast je eten :))
Nee, zodra ik de hond ruik gaat ie in bad :j
Is gelukkig maar eens in de paar maanden.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:05

Dat lijkt mij nu wel gezellig 8nnemiek :D

Maar dat weet je voordat je een hond aanschaft toch? Daarbij al dat wassen kan niet goed/gezond zijn voor de huid en vacht.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:06

Bovendien, met al dat wassen haal je ook de natuurlijke beschermlaag eraf.

In deze situatie ging ik niet, of maar even :o
Mijn hondje ruikt niet, ook niet als ie nat is, en dat beest is nog nooit gewassen met shampoos e.d. alleen ff met beetje water zand e.d. afspoelen van de poten o.i.d.
Laatst bijgewerkt door _CS_ op 22-12-17 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:07

Ik zou hem gewoon netjes maken en zeggen dat hij in bad is geweest.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:07

troi schreef:
Tja, honden stinken nu eenmaal, en voor mensen die ze niet gewend zijn dan zeker. Ik zou ook helemaal niet staan te springen dat bezoek een hond meeneemt, gebeurt ook nooit hier (en dan ben ik best een hondenvriend). Het stinkt en zelfs na een korte tijd ligt er overal haar. Ik zie wel eens dan mensen een hond in de auto laten zitten. Regelmatig even uitlaten en dan slaapt die de rest vd tijd. Zou dat niet een oplossing zijn?

Zo doen wij het ook. Van de nood een deugd maken en in de buurt van waar we uitgenodigd zijn eerst een lange wandeling maken. Daarna blijven de honden in de auto. Regelmatig eens naar buiten om de honden uit te laten. Prima excuus om even de benen te strekken.
Onze honden zitten ook niet te wachten om bij iemand op visite te gaan, veel te druk en niks te beleven voor hen.
En ik snap ook wel dat mensen liever geen bezoek met honden over de vloer hebben.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:11

Haha, ik heb daar ooit wel eens aan gedacht.. zo’n oude boerderij kopen waarbij de stallen op de woonkamer aansluiten, zodat de paarden naar binnen kunnen kijken <3 Haha, blijft een pennydroom helaas :))

Ik heb nooit problemen gehad door het wassen. Ik ken genoeg mensen die hun showhonden elke week wassen, en die hebben echt een prachtige, gezonde, glanzende vacht <3
Elke week zou me echt te veel werk zijn, vooral het fohnen van lang haar duurt lang, maar ik denk niet dat het slecht is. We wassen zelf toch ook elke week ons haar? :D
Natuurlijke bescherming is handig voor honden die veel buiten zijn, maar mijn trutje gooit alle vier de ankers uit als het regent en ik wil gaan wandelen :+
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-12-17 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:12

_CS_ schreef:
Bovendien, met al dat wassen haal je ook de natuurlijke beschermlaag eraf.

Ik ging niet, of maar even :o
Mijn hondje ruikt niet, ook niet als ie nat is, en dat beest is nog nooit gewassen met shampoos e.d. alleen ff met beetje water zand e.d. afspoelen van de poten o.i.d.

totdat je je hond zo aantreft, ja dat is mensenpoep en het is bijna elke maand wel raak :+
Afbeelding

Maar als ze inderdaad niet zo ranzig was, had ik niet zo veel gewassen. Met verharen was ik haar normaal wel ff om de meeste haren af te halen

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:14

Oh my kirri.. ik ben enorm kots bestendig maar mensenpoep op je hond maandelijks.. :r mijn hemel

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:06

:=
Echt?
Gadverdamme.

Ja dan zou ik ook wassen ja.
Maar anders niet.

Overigens heeft die van mij weleens in koeienpoep liggen rollen.
Maar dan 'was' ik hem alleen met water.
Binndn paar uurtjes is de lucht weg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:12

Wat een geneuzel zeg....
Ik zou ook gewoon zeggen dat je haar heerlijk gewassen hebt en klaar.
Of het nu wel of niet kan, JIJ bepaald of je het nodig vindt om je hond te wassen!
En anders nodig je je ouders gezellig bij jullie thuis uit :D