higgins schreef:Hier een ervaringsdeskundige ... Helaas
Elke hond is anders, dus wat voor de 1 werkt hoeft bij de ander niets te doen.
Wil je Bach, Zylkene, Telizen oid gaan proberen, dan ben je al vrij laat. De meeste middelen hebben even nodig om effect te hebben.
Daar zou ik echt een paar weken van te voren mee beginnen
Ik heb ook eens advocaat geprobeerd en had hier 0 effect, maar misschien dat dit bij jou hond anders is.
Probeer een klein beetje uit voordat het oud op nieuw is, dan kan je zien of je hond erop reageerd
Wij hebben jaren lang onze hond Diazepam gegeven met heel goede ervaringen.
Onze hond raakte compleet in paniek van vuurwerk.
We begonnen sochtends al met een hele lichte dozering zodat het dragelijk was voor hem.
En om 23.30 uur kreeg hij dan iets meer. Om even voor 00.00 uur een super lekker bot en hij was daar heerlijk mee bezig terwijl het buiten los ging
Thundershirt heb ik geen ervaring mee. Maar het schijnt zeker te kunnen helpen.
Sommige mensen gebruiken een sjaal die je op een bepaalde manier om je hond heen wikkelt. Het werkt op dezelfde manier
Onze hond is nu behoorlijk doof en dat is eigenlijk voor hem een zegen. We hebben geen last meer van de ver weg knallen.
Maar zodra de grond gaat trillen en de lichtflitsen te zien zijn dan reageerd hij er nog steeds op
En dat is dus ook tevens de reden dat cd's met vuurwerk geluiden erop vaak geen effect hebben op honden met vuurwerkangst
Het is de combi van deze 3 die triggert
Dat dus.............het is ook het gehoor, mogelijk doen die erge pijn en reageren de honden daarom zo angstig omdat het hun gehoor pijn doet. Ze horen immers vele malen beter dan wij.