) en ik heb onwijs van ze genoten! ik had ze al vanaf dat ze een paar weekjes waren en dus konden ze nog een beetje tammer worden maar ze zullen nooit helemaal zoals een hond worden. ik kon ze uiteindelijk vrij makkelijk pakken maar niet iedereen en soms was het voor mij ook nog een beetje lastig. ik had een glazen bak waarin ik een "verdieping" had gemaakt zodat ik daar apart hun "wc" (een oude kleine soep kom bijvoorbeeld met zand erin zodat je niet telkens heel het hok schoon hoeft te maken maar ook gwn het zand kan zeven zodat de keutels eruit zijn en het dus weer schoon is en om de zoveel tijd nieuw zand erin moet doen) en zo'n drink flesje met water. ik weet niet meer hoe vaak ik het hok verschoonde, wel deed ik er altijd iets van zaagsel in dacht ik, dat scheen tegen de stof te zijn en nog een ander spul maar ik weet niet meer wat dat was en heel veel hooi omdat ze daar hun holletje in maakte. ik had ook een houten "doolhof" achtig huis met een "dakje" zodat ze daar ook rustig konden zitten en een holletje konden maken en een ding dat aan de deksel hing waarin ze konden klimmen wat er soms echt onwijs grappig uitzag. helaas worden ze maar ongeveer 3 jaar maar ze zijn wel echt onwijs leuk! ik pakte ze ook weleens uit de kooi en dan lieten we ze over de bank lopen (wel opletten dat ze er niet afvallen!) en had ze ook weleens op schoot en heb ooit zo'n bal gekocht waarin ze konden lopen en dan gwn door het huis konden zonder dat je ze kwijt raakte of iets. en uitkijken voor andere dieren dat ze er niet mee gaan spelen, bij ons ging de kat nog weleens op het hok zitten..het zijn echt onwijs leuke diertjes!
om de bak zo "natuurlijk" in te richten. Met een groot gedeelte een dik pak zaagsel om in te graven. Dat bedoelde ik of dat bij gerbils ook mogelijk is of dat ze de hele bak omploegen. En het een soort van 1 grote bak vol zaagsel word
ik maakte altijd ze mooiste creaties maar binnen een paar uur lag alles anders, ik deed het nooit goed volgens de dames
dat vond ik juist wel leuk aan ze, ze zijn constant in de weer met graven, tunnels maken, nestjes bouwen. Echt heel leuk om naar te kijken. Met een dikke laag bodembedekking zijn ze daarom heel erg blij, maar ze zullen het niet zo netjes houden als een hamster dat doet.