Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
charysaS schreef:Overplaatsen naar andere gebieden.
Maar dat heeft aan de andere kant weinig zin. Krijg je weer het konikspaard verhaal![]()
En als erop gejaagd wordt dan iets voor een nuttig doel. In de voedselbank pakketten voor kerst zou een goede zijn!
Temeraire schreef:Mooie foto's. Erg sneu dat ze afgeschoten worden, maar een hongerdood is erger.
Toch blijft het lastig. Ik heb wel eens gelezen dat je met afschieten het probleem in stand houdt. Dat ging dan over de Veluwe maar lijkt me hier ook van toepassing. Als je afschiet blijven ze zo fanatiek zichzelf vermeerderen.
Als ze sterven van de honger gaat de natuur vanzelf zijn werk doen en zullen ze zich minder voort gaan planten. Ook hou je dan de sterkste dieren over. Met afschieten is dat volgens mij nog maar de vraag... lijkt me erg onwenselijk voor de populatie.
Maar goed voordat ze zich minder gaan voortplanten ben je natuurlijk jaren verder dus dat is eigenlijk ook niet haalbaar helaas.
Laureas schreef:janouk schreef:Een dier dat van nature zo schuw is, kiest hier voor de drukte van de mens.
Hier heb ik het moeilijk mee, de meeste dieren kunnen immers niet meer verkiezen om de mensen te vermijden, het is namelijk de mens die alle plaats inneemt...