Eigen hond aangevallen door loslopende hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:58

Kimbers schreef:
Gedrag van de hond valt niet te vergoeilijken ts, dus zou dat soort posts negeren. Alsof de schuld bij jou of je honden ligt? Vreemd. Een wildvreemde hond die gefixeerd op mijn hond af rent krijgt ook een trap.

Melding van maken en goed je ogen open houden om het te voorkomen.

Eens met bovenstaande van goed laten checken. Tanden kunnen erg diepe bij a niet zichtbare gaten achterlaten.

Dit.

Het gedrag is niet goed te praten. Als zo'n hond op mijn terrein mijn hond pakte, had hij wel meer dan een trap gekregen. Ik zou absoluut niet het risico willen lopen dat hij mijn hond verscheurt. Ik ga niet eerst het gedrag van de agressor analyseren, mijn hond gaat voor.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:02

Flame25 schreef:
xSCWx schreef:
Jahoor is mij ook gebeurd. Licht de wijkagent in, die kan een aanlijn/muilkorf verbod instellen.
Als je de rekening hebt van de dierenarts kan je die ook op hun verhalen. Echt melden, hier kan de politie wat mee. Als je niet weet wie de wijkagent is bellen naar het “geen nood” nummer van de politie (0900 88 44)

Ik zal deze week even bellen. Al laten die mensen die hond nooit uit. hij komt dus alleen op straat als ze de tuindeur niet dicht hebben gedaan. Dit komt vaak voor.Zeker wel 1 keer per week.
Mijn hond heeft geen zichtbare verwondingen. Zijn nek is wel erg gevoelig en de huid was erg rood. Met aaien piepte hij gisteren. Ik ben niet naar de dierenarts geweest.

frankiej schreef:
die hond is blijkbaar niet te vertrouwen. willen de overbuurtjes wachten tot er mensen / kinderen aangevallen worden? Als de politie er niets mee doet zou ik het recht toch rap in eigen handen nemen!

Ik wil ook niet dat ik niks doe en dat het de volgende keer als het gebeurt wel echt mis gaat. Bij mijn honden of een andere hond in de buurt. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ik ben er nu echt niet gerust op. Wie zegt dat de deur van de tuin nooit meer openstaat en de hond niet weer de kans krijgt. Het erge vind ik ook nog, dat die hond dus ook nog op ons terrein mijn hond aanviel. Zelfs op eigen terrein waren we niet veilig.

niet deze week bellen maar NU bellen!!!!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:11

Diablo schreef:
Kimbers schreef:
Gedrag van de hond valt niet te vergoeilijken ts, dus zou dat soort posts negeren. Alsof de schuld bij jou of je honden ligt? Vreemd. Een wildvreemde hond die gefixeerd op mijn hond af rent krijgt ook een trap.

Melding van maken en goed je ogen open houden om het te voorkomen.

Eens met bovenstaande van goed laten checken. Tanden kunnen erg diepe bij a niet zichtbare gaten achterlaten.

Dit.

Het gedrag is niet goed te praten. Als zo'n hond op mijn terrein mijn hond pakte, had hij wel meer dan een trap gekregen. Ik zou absoluut niet het risico willen lopen dat hij mijn hond verscheurt. Ik ga niet eerst het gedrag van de agressor analyseren, mijn hond gaat voor.

Mee eens!

danzzz

Re: Eigen hond aangevallen door loslopende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:36

Ik snap de "goedpraters" wel. Als een staf een jack dood wil hebben, dan is dat dier dood voordat wij twee keer met onze ogen hebben geknipperd, zo simpel is het. Het feit dat het dier zich wel liet sturen na het incident betekend dat hij niet door het dolle was. En door het dolle zijn is wat deze rassen gevaarlijk maakt. De hond is dus NIET gevaarlijk, wel onbetrouwbaar en een onbetrouwbare hond kan een gevaar zijn.

Ik heb drie jacks en een bordeaux, mijn buurvrouw heeft een jaarling Staf, mijn oudste Jack is 14 met slechtziend en horendheid die bij die leeftijd hoort. Als wij s'avonds op de dijk zitten en de bende van 5 is aan het stoeien, want dat doen ze, dan zou het er voor een buitenstaander uit kunnen zien alsof ze aan het vechten zijn zoveel gegrom en zo ruw gaan ze met elkaar om. Ja ook de 14jarige, alhoewel die na 5 minuutjes aftaait.

Soms zitten we elkaar aan te kijken en vragen we elkaar of het wel goed gaat. We hebben ooit in het begin een afspraak gemaakt dat WIJ ons er niet mee gaan bemoeien, tenzij er bloed gaat vloeien. Geloof me, is lang niet altijd makkelijk want echt heel, heel ruig met heel, heel veel herrie. Tot nu toe is de enige die schade heeft de Staf, en wel in de oren waar de jacks in bijten.

De roedelbaas is de ouwe jack, soms wil de jonge staf zich opdringen bij haar, en dat moet hij altijd bezuren met een hap in zijn snoet en een scheldkanonnade er achter aan van haar.

Wat ik wil zeggen, is dat niet alles vechten is wat mensen eraan toebedichten, soms zit het meer tussen onze oren dan dat er daadwerkelijk herrie in de tent is. De mensen die "goedpraten" (h) erkennen dat.

Ik ben het er zeker mee eens dat er meer op de hond gelet moet gaan worden, hij vertoont wel gedrag waar we in de maatschappij niet van gediend zijn, gewoon een goed gesprek aangaan met je buren werkt veel beter dan instanties oproepen. Je moet ook gewoon nog met die mensen in een straat wonen, en ik vind dat als er geen schade is de instanties inschakelen een te grote stap is. Kijk, gaan je buren uit hun plaat en steken ze een dikke middelvinger op, go ahead en schakel alles in wat je in wil schakelen. Maar ik denk dat je hier prima onderling uit kan komen.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:42

Danzzz klink klare onzin. Jij wilt dit goedpraten wat er gebeurt is?

Ts gelijk aangifte doen, en volgende keer een zweep mee voor als die op je af komt.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:47

Birdie60 schreef:

Ts gelijk aangifte doen, en volgende keer een zweep mee voor als die op je af komt.

ben je altijd zo agressief? als je een staf had geweest had je nu minstens een muilkorf om moeten krijgen.

Volgens mij praat ik nergens iets goed, ik geef alleen aan dat ik de goedpraters begrijp en schrijf vervolgens ook nog dit:
Citaat:
De hond is dus NIET gevaarlijk, wel onbetrouwbaar en een onbetrouwbare hond kan een gevaar zijn.

en dit
Citaat:
Ik ben het er zeker mee eens dat er meer op de hond gelet moet gaan worden, hij vertoont wel gedrag waar we in de maatschappij niet van gediend zijn,

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:48

Zweep zou ik dus echt niet doen... Grote kans dat je na de eerste keer met een zweep een groter probleem hebt... Gewoon even goed kijken als je met de honden gaat en een extra lijn meenemen. Hond de eerste keer nog vriendelijk in hun tuin vastknopen en daarna meenemen naar de politie. Geloof me, dan is het uit de tuin kunnen komen zo afgelopen. Als het zeker 1 keer in de week gebeurt dat hij losloopt is hem zelf ' aanvallen ' met een zweep alleen maar iets wat hen hoger in zijn energie en frustratie gaat brengen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:49

danzzz schreef:
Ik snap de "goedpraters" wel. Als een staf een jack dood wil hebben, dan is dat dier dood voordat wij twee keer met onze ogen hebben geknipperd, zo simpel is het. Het feit dat het dier zich wel liet sturen na het incident betekend dat hij niet door het dolle was. En door het dolle zijn is wat deze rassen gevaarlijk maakt. De hond is dus NIET gevaarlijk, wel onbetrouwbaar en een onbetrouwbare hond kan een gevaar zijn.

Ik heb drie jacks en een bordeaux, mijn buurvrouw heeft een jaarling Staf, mijn oudste Jack is 14 met slechtziend en horendheid die bij die leeftijd hoort. Als wij s'avonds op de dijk zitten en de bende van 5 is aan het stoeien, want dat doen ze, dan zou het er voor een buitenstaander uit kunnen zien alsof ze aan het vechten zijn zoveel gegrom en zo ruw gaan ze met elkaar om. Ja ook de 14jarige, alhoewel die na 5 minuutjes aftaait.

Soms zitten we elkaar aan te kijken en vragen we elkaar of het wel goed gaat. We hebben ooit in het begin een afspraak gemaakt dat WIJ ons er niet mee gaan bemoeien, tenzij er bloed gaat vloeien. Geloof me, is lang niet altijd makkelijk want echt heel, heel ruig met heel, heel veel herrie. Tot nu toe is de enige die schade heeft de Staf, en wel in de oren waar de jacks in bijten.

De roedelbaas is de ouwe jack, soms wil de jonge staf zich opdringen bij haar, en dat moet hij altijd bezuren met een hap in zijn snoet en een scheldkanonnade er achter aan van haar.

Wat ik wil zeggen, is dat niet alles vechten is wat mensen eraan toebedichten, soms zit het meer tussen onze oren dan dat er daadwerkelijk herrie in de tent is. De mensen die "goedpraten" (h) erkennen dat.

Ik ben het er zeker mee eens dat er meer op de hond gelet moet gaan worden, hij vertoont wel gedrag waar we in de maatschappij niet van gediend zijn, gewoon een goed gesprek aangaan met je buren werkt veel beter dan instanties oproepen. Je moet ook gewoon nog met die mensen in een straat wonen, en ik vind dat als er geen schade is de instanties inschakelen een te grote stap is. Kijk, gaan je buren uit hun plaat en steken ze een dikke middelvinger op, go ahead en schakel alles in wat je in wil schakelen. Maar ik denk dat je hier prima onderling uit kan komen.

Dat is toch een compleet andere situatie? De honden kennen elkaar, en de eigenaars zijn erbij. Dan kan je prima inschatten wanneer ruig spelen overgaat is ruzie en optijd ingrijpen.
In het geval van TS kenden de honden elkaar niet en de eigenaar van de andere hond was er niet bij, zij stond er alleen voor.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:54

Sclimpre schreef:
Dat is toch een compleet andere situatie? De honden kennen elkaar, en de eigenaars zijn erbij. Dan kan je prima inschatten wanneer ruig spelen overgaat is ruzie en optijd ingrijpen.
In het geval van TS kenden de honden elkaar niet en de eigenaar van de andere hond was er niet bij, zij stond er alleen voor.

Hoezo, ze komen niet uit hetzelfde nest hoor, er is ooit een dag geweest dat ze hebben kennis gemaakt }:0 }:0
Ik geef alleen aan dat het ook heel goed mogelijk is dat TS de situatie verkeerd ingeschat heeft, zelf "verkeerd" heeft gereageerd waardoor de boel iets escaleerde. Het KAN. De Staf heeft geen schade gebracht, dus was het voor de hond niet echt serieuze sjit

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:07

danzzz schreef:

Ik heb 4 Cane Corso's, ik herken het ruwe gedrag dus perfect. Maar nog ga ik niet staan afwachten als zo'n joekel mijn chihuahua in de bek neemt. Hoe de agressor het bedoeld heeft, kan me geen r**t schelen op dat moment.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:12

Hier ook Cane Corso's. En daarom weet ik ook dat sommige honden/rassen gewoon ruig spelen en hartstikke lomp zijn. Zit geen kwaad in, maar voor een buitenstaander ziet het er barbaars en agressief uit. Met de schouders beuken is doodnormaal. Elkaar in de nek grijpen is doodnormaal.
Daarom mogen die van mij ook nooit met kleinere honden spelen. Omdat ze ze gewoon kapot kunnen beuken.
Heeft trouwens niks met agressie te maken. Is gewoon hun manier van spelen.
Hier mijn koppen-bijter.

Dit was in de duinen. Ze doen het ook in het bos. De 1 "bijt" de ander. De ander neemt "wraak" door te gaan beuken. Vervolgens knalt er daardoor 1 tegen een boom aan met de zijkant van het lichaam. Die staat even een paar seconden beduusd bij te komen. Eeennnn.... Dan gaan ze weer verder. Beuken, rammen, happen. En leuk dat ze het vinden.

Afbeelding

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:33

Palmera schreef:
frankiej schreef:
die hond is blijkbaar niet te vertrouwen. willen de overbuurtjes wachten tot er mensen / kinderen aangevallen worden? Als de politie er niets mee doet zou ik het recht toch rap in eigen handen nemen!

En hoe ga je dat doen? :)

Van de wereld helpen op wat voor manier dan ook. Beest heeft blijkbaar ook al een buurvrouw uit het niets gebeten. Als de eigenaar geen verantwoording neemt en ik word zelf geconfronteerd met zo'n voorval dan is het klaar hoor.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:49

Een hond die aan komt rennen en de ander meteen in de nek pakt, dat is geen normaal gedrag. Absoluut geen normaal gedrag. Tijdens het spel is het wat anders, deze honden kwamen elkaar net tegen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:53

@Frankiej: Ik stel voor dat je de eigenaar de wereld uithelpt. ;)
En anders aangifte doet. Verzin iets. En anders breng je die hond persoonlijk naar de DA om in te slapen.

Maar 'op wat voor een manier dan ook' maakt van jou ook geen fatsoenlijk mens. En geen haar beter dan de eigenaar.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:05

dat geeft niks, maar dan weet ik zeker dat ie niet nog meer slachtoffers maakt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:11

En dan kan de eigenaar een nieuwe hond aanschaffen die hij weer niet onder controle heeft. Mag je die ook weer op wat voor een wijze dan ook afmaken.

Goed bezig hoor, ik zag laatst nog een foto van een doodgemartelde hond. Die had ook het buurhondje gebeten. Niets ernstigs gelukkig, maar het was die lijdensweg natuurlijk wel waard. +:)+

:r

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:26

danzzz schreef:
Birdie60 schreef:

[/quote]
ben je altijd zo agressief? als je een staf had geweest had je nu minstens een muilkorf om moeten krijgen.
[quote]

Noem jij dit agressief?
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 17-12-17 18:29, in het totaal 2 keer bewerkt

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:26

dat slaat echt nergens op frankiej, dat helpt ook niet.

Je meld het bij een wijkagent, politie of je pakt hem op en brengt naar het asiel. Je neemt niet het recht in eigen handen door een hond te vermoorden of mishandelen zoals jij het benoemt.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:29

Birdie60 schreef:
Noem jij dit agressief?

anders zou ik het niet schrijven, lijkt me

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:30

danzzz schreef:
Birdie60 schreef:
Noem jij dit agressief?

anders zou ik het niet schrijven, lijkt me

Dat is een mening en hoe ik er overdenk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:40

Amandavd schreef:
Een hond die aan komt rennen en de ander meteen in de nek pakt, dat is geen normaal gedrag. Absoluut geen normaal gedrag. Tijdens het spel is het wat anders, deze honden kwamen elkaar net tegen.

Precies. En een hond die gaat schudden nog minder. Dat is echt op een hele foute manier grijpen.
En wie dat niet vind begrijpt niets van honden houden.

Ik heb hier een herder en zeer regelmatig herders die komen logeren.
En die stoeien ook met elkaar en onze jacks. En ja dat gaat er soms ruig aan toe.
Maar er word er geen 1 echt gebeten, laat staan geschud.
Er word wel eens wat gehapt maar dat is zeer zeker geen bedoeling om dat bij de ander zeer te laten doen, want geeft er 1 een mini piep stopt iedereen met het spel. Heel mooi om te zien.
Om dan later weer verder te gaan :)
Daarnaast zie je dat ze ook met elkaar rekening houden. Met de kleintjes word minder lomp gestoeid dan de herders onder elkaar.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:57

bruintje123 schreef:
Precies. En een hond die gaat schudden nog minder. Dat is echt op een hele foute manier grijpen.
En wie dat niet vind begrijpt niets van honden houden.

Ik heb hier een herder en zeer regelmatig herders die komen logeren.
En die stoeien ook met elkaar en onze jacks. En ja dat gaat er soms ruig aan toe.
Maar er word er geen 1 echt gebeten, laat staan geschud.
Er word wel eens wat gehapt maar dat is zeer zeker geen bedoeling om dat bij de ander zeer te laten doen, want geeft er 1 een mini piep stopt iedereen met het spel. Heel mooi om te zien.
Om dan later weer verder te gaan :)
Daarnaast zie je dat ze ook met elkaar rekening houden. Met de kleintjes word minder lomp gestoeid dan de herders onder elkaar.

:j dat is inderdaad hoe correcte honden dit doen en zo zelf zorgen dat het niet uit de hand loopt.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:01

Ik denk dat de beste optie voor deze stafford is dat hij herplaatst wordt. De eigenaar wil hem niet aangezien hij niet goed samen kan met zijn andere hond. Zijn ouders zien het als de hond van hun zoon (Excuus: het is de hond van onze zoon dus niet onze zaak vind ik een slecht antwoord op dit gebeuren. Hond woont bij deze mensen dus zij moeten hem corrigeren en zorgen dat hij de tuin niet kan verlaten). Deze hond heeft volgens mij niet echt een eigenaar en dat lijkt mij belangrijk voor zo'n hond. De hond zelf is volgens mij wel in orde want hij laat zich corrigeren en bijt niet door en bij een doorgedraaide en/of onhandelbare stafford is dit anders. Dier heeft gewoon geen sturing.

Je kan met de mensen praten en samen zoeken naar een oplossing maar als dat niet lukt dan zou ik zo snel als je kunt de politie op de hoogte brengen. De hond is volgens mij nog een oké hond maar volgens mij heeft dit dier een ander mandje nodig. Of moet de zoon zijn verantwoordelijkheid nemen en de hond opnieuw in huis nemen en niet zijn ouders opzadelen met een extra hond. Of moeten de ouders de hond zo houden dat hij niet kan ontsnappen en geen schade kan aanrichten bij andere mensen en dieren.

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:10

Het valt me echt tegen hoe veel mensen hier TS een 'schuldgevoel' aanpraten. Het gedrag van de aanvallende hond 'vergoeilijken'. Als een verknipte pedofiel jouw kind misbruikt heb je waarschijnlijk ook geen medelijden met hem, omdat hij een moeilijk verleden heeft gehad.

In een woonwijk op de stoep hoort een hond een andere hond niet aan te kunnen vallen aangezien hier altijd een aanlijn plicht heerst. Aanvallende hond was daarnaast niet eens onder appel/toezicht van de baas, maar ontsnapt. Geen eenmalig 'ongelukje' maar blijkbaar iets wat met regelmaat voorkomt. Klaarblijkelijk eigenaren die hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Maak hier vooral melding van bij de politie (al is het alleen al voor dossiervorming). Ga met je jack langs de DA en geef indien mogelijk het vastgestelde letsel door de DA ook door aan de politie.

Jouw reactie is volkomen begrijpelijk en menselijk. Je bent in paniek en wil je hondje beschermen.
Als (ervaren) hondeneigenaar herken je verschillende blikken en lichaamstaal van honden wel. Een trap verkopen als split second verdediging is dan ook niks waar je je voor hoeft te schamen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:18

Helemaal eens stitchlover. De eigenaren van dit dier moeten hun verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat het dier leeft in een goed omheinde tuin en als hij buiten komt moet hij 100% onder appel staan. Als je zo'n hond neemt dan moet je de veiligheid van de omwonenden garanderen. Je moet je hond goed opvoeden, zorgen dat hij altijd onder appel staat (desnoods aan de riem + met een muilkorf) en het dier moet in een goed omheinde tuin leven waar ontsnappen onmogelijk is.

Ik hoop wel dat TS stappen onderneemt want anders kan het nog gevaarlijker worden. Ik moet er niet aan denken dat dit dier een kindje aanvalt.