Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
aikon schreef:Maar TS als jij een viswinkel hebt en een agent komt binnen met de mededeling dat ze 3 meldingen gehad hebben over hun vis, zou jij daar dan ook niet lacherig over doen?
Ik hoorde het ook op de radio. De vrouw was er van overtuigt dat 7 al heel oud was voor een goudvis. Ze kreeg van een dierenwinkel in de straat een aquarium voor de vis. De kom op de foto is een tijdelijke kom zodat de vis uit de winkel was. (staat zo in het artikel)
Een dierenwinkel hier in het dorp verkoopt ook weer ronde cilinder bakjes en bolle vissenkommentjes. Van die kleine dingen waar je 2 guppy's amper in kan stoppen. Die worden dus gewoon verkocht met 2 goudvissen en andere dingen/plantjes er in. Kan prima zegt de eigenaresse van de winkelVoorlichting word er ook niet gegeven als je daar vissen koopt. Resultaat, veel vissen die gewoon in te kleine kommen/bakken zitten.
Kuggur schreef:meisje2000 schreef:. Een goudvis kan 30 cm worden of groter. Als je ze in een te klein aquarium zet stoppen ze met groeien maar hun ingewanden groeien wel door waardoor zo'n vis dus heel veel pijn lijd.
Hm interessante hypothese. Hoe lang duurt het voor ze exploderen?
Kwanyin schreef:Ik vind het altijd zo intriest dat er zo belachelijk of banaal wordt gedaan over het welzijn van "maar een vis". En dan praat ik als iemand zonder aquarium of enige interesse in vissen. Maar het maakt mij gewoon verdrietig dat een vis zich maar moet aanpassen aan de grillen van veel eigenaars. Dat het diertje volledig vergroeid en veel vroeger overlijdt maakt niet uit (krijg je zo van die quotes wat een onzin, mijn goudvis heeft heel zijn leven in een bokaal gezeten en die is wel 10 jaar geworden! *facepalm*), of "ach dat is niet erg, een vis heeft een geheugen van 3 seconden dus dat maakt niet uit dat die in de bokaal zit *dubbele facepalm* .
Maar als ik vandaag besluit dat ik een puppy wil, maar daar geen zin in heb om tijd en geld in te steken, en ik stop deze in een donkere doos waar die nooit uitmag...als ik hem daar eten en drinken geef en bij tijd en stond even uitpak om de ontlasting zuiver te maken zal die het ook wel een tijdje uithouden hé(misschien wordt hij zelfs 3 jaar!)..maar nee, dat is zelfs de idioot om over na te denken, je wéét toch dat je een pup niet in doos kunt grootbrengen en als je niet meer wil investeren..dan moet je maar geen pup kopen.
Maar hé, een vis, die kan toch niet meer dan blub zeggen dus dat diertje mag als decoratieschaal in de woonkamer dienen.
Ik wou dat dit nog véél meer onder de aandacht kwam en dat mensen dit véél meer zouden beseffen, in plaats van alles zo te bagatelliseren.
antje_vip schreef:Lastig in te schatten op basis van dit verhaal. Zaten die vissen in de kleine kom omdat ze elk moment onthoofd in de frituur gingen? Dan lijkt het mij overdreven. Maar zo'n vis als huisdier, dan valt dit gewoon onder mishandeling en is het logisch dat politie daarop af gaat. Triest dat ze daar zo lacherig over doet.
aikon schreef:Maar TS als jij een viswinkel hebt en een agent komt binnen met de mededeling dat ze 3 meldingen gehad hebben over hun vis, zou jij daar dan ook niet lacherig over doen?
Ik hoorde het ook op de radio. De vrouw was er van overtuigt dat 7 al heel oud was voor een goudvis. Ze kreeg van een dierenwinkel in de straat een aquarium voor de vis. De kom op de foto is een tijdelijke kom zodat de vis uit de winkel was. (staat zo in het artikel)
Een dierenwinkel hier in het dorp verkoopt ook weer ronde cilinder bakjes en bolle vissenkommentjes. Van die kleine dingen waar je 2 guppy's amper in kan stoppen. Die worden dus gewoon verkocht met 2 goudvissen en andere dingen/plantjes er in. Kan prima zegt de eigenaresse van de winkelVoorlichting word er ook niet gegeven als je daar vissen koopt. Resultaat, veel vissen die gewoon in te kleine kommen/bakken zitten.
Kuggur schreef:meisje2000 schreef:. Een goudvis kan 30 cm worden of groter. Als je ze in een te klein aquarium zet stoppen ze met groeien maar hun ingewanden groeien wel door waardoor zo'n vis dus heel veel pijn lijd.
Hm interessante hypothese. Hoe lang duurt het voor ze exploderen?