kat huilt de hele nacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Re: kat huilt de hele nacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:40

Er heeft ooit een topic op bokt gelopen van iemand met precies hetzelfde probleem. Dat is toen opgelost volgens mij, je zou even kunnen zoeken.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:45

Ik ben misschien echt een bitch hoor.. Maar mocht je hem nou stelselmatig negeren voor een maand en hij miauwt dan nóg, zou ik de eerder genoemde stofzuiger truuc toepassen of hem kennis laten maken met de plantenspuit :=

Wie weet heeft ie het dan wel héél snel door.

Edit: nadat je natuurlijk medische oorzaken hebt uitgesloten of het zadel hebt laten checken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:50

Liesje1611 schreef:
Edit: nadat je natuurlijk medische oorzaken hebt uitgesloten of het zadel hebt laten checken.

Ja.. dat lijkt me echt stap 1. Het zadel van een miauwende kat laten checken. :')

Zo te horen een verwend poekiebeest. Wel een heel leuke <3

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:51

Was een geintje natuurlijk. :D

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:16

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:25

Ik zou hem wat minder toegang geven tot zoveel kamers. Het wordt zeker in het begin ook afgeraden om je kat al meteen in heel erg veel kamers toegang te geven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:50

Mijn eerste, inmiddels overleden maine coon, kreeg mij de eerste nacht zover dat ik op de bank lag en hij in bed. :o Waarbij ik mij ernstig ging afvragen wat ik godsnaam in huis had gehaald.
Het bleef gelukkig bij die ene nacht. Beest was ook van slag.

Idem met de Coon die ik nu heb was ook de eerste week 'vervelend' miauwen en over je heen lopen s'nachts.
Nu ligt hij gewoon op het voeteneind en ik heb een kattenluik zodat hij naar buiten kan.

Misschien helpt het om voor dat je naar bed gaat flink met de kat te spelen om hem moe te maken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 21:54

Spelen voordat je gaat slapen, misschien nog wat natvoer geven. Droogvoer in een puzzel. Dan hebben ze wat afleiding.
Een plekje waar ze graag liggen. Misschien een deken waar ze onder kunnen kruipen.
En geef het wat tijd.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:04

Onze buurvrouw heeft ook een maine coon en die doet precies hetzelfde. Zij houdt hem geloof ik vaak buiten. Is ook veel van huis en dan gaat ie bij ons miauwen, niet heel overdreven gelukkig, meer als hij ons ziet. Waarop mn moeder hem dan naar binnen doet :')

Misschien werkt een kleedje onder de kerstboom? Wij hebben ook een kat die ontzettend jankt sinds een paar maanden, maargoed zij is wel bijna 17.. En lijkt soms wat dement te worden.
Ligt nu al de hele avond lief te slapen
Afbeelding

Verder werkt negeren hier ook het beste als ze bij me op bed willen slapen, dat wil ik niet. Doe ik het een keertje komen ze de volgende dag weer miauwen en krabben aan de deur

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:10

_KellyAV schreef:
Onze buurvrouw heeft ook een maine coon en die doet precies hetzelfde. Zij houdt hem geloof ik vaak buiten. Is ook veel van huis en dan gaat ie bij ons miauwen, niet heel overdreven gelukkig, meer als hij ons ziet. Waarop mn moeder hem dan naar binnen doet :')

Misschien werkt een kleedje onder de kerstboom? Wij hebben ook een kat die ontzettend jankt sinds een paar maanden, maargoed zij is wel bijna 17.. En lijkt soms wat dement te worden.
[ [url=m/ylCt3b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder werkt negeren hier ook het beste als ze bij me op bed willen slapen, dat wil ik niet. Doe ik het een keertje komen ze de volgende dag weer miauwen en krabben aan de deur

Je moeder doet andermans kat in jullie huis? Met toestemming dan toch wel van ds buurvrouw?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 07:52

Goede morgen!

Ik heb gister avond met hem gespeeld voor ik naar bed ging en even gekroeld.

Heb de woonkamer deur open gelaten met de gok dat hij alles heel zou laten.

Hij heeft een half uur voor de dichte slaapkamer staan krijsen en heb hem genegeerd en daarna was het stil.

Ook alles beneden staat zoals het moet staan!!! Dat hengelen in de kerstboom is dus inderdaad een vorm van aandacht vragen, want haalde hem daar steeds weg. Ee liggen nu zelfs geen denne naalden naast dus hij is er helemaal niet aanngeweest!

Allemaal erg bedankt voor de tips! *\%/*

Ik kom nu beneden en hij is stil dus zit met hem te kroelen nu :D

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 09:24

Maartje1990 schreef:
_KellyAV schreef:

[ [url=m/ylCt3b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je moeder doet andermans kat in jullie huis? Met toestemming dan toch wel van ds buurvrouw?

Haha nee, we hebben de sleutel van het huis van de buren. Dus doet m'n moeder daar de deur voor hem open. En de buurvrouw vindt dat goed hoor!
Als die kat bij ons binnen komt zou er denk ik echt oorlog zijn met onze katten en hond :')

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 12:42

Stephanie_86 schreef:
Goede morgen!

Ik heb gister avond met hem gespeeld voor ik naar bed ging en even gekroeld.

Heb de woonkamer deur open gelaten met de gok dat hij alles heel zou laten.

Hij heeft een half uur voor de dichte slaapkamer staan krijsen en heb hem genegeerd en daarna was het stil.

Ook alles beneden staat zoals het moet staan!!! Dat hengelen in de kerstboom is dus inderdaad een vorm van aandacht vragen, want haalde hem daar steeds weg. Ee liggen nu zelfs geen denne naalden naast dus hij is er helemaal niet aanngeweest!

Allemaal erg bedankt voor de tips! *\%/*

Ik kom nu beneden en hij is stil dus zit met hem te kroelen nu :D

Yeehj wat fijn :) nu vol houden! :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:29

Kuggur schreef:
RaafSmits schreef:
Persoonlijk ben ik er namelijk geen liefhebber van om mijn katten toegang tot een ruimte te ontzeggen.

Serieus? Je hebt er problemen mee zelf te bepalen welke ruimtes in je huis wel of niet toegankelijk zijn voor je katten?

Het grote verschil van katten en honden is dat katten het over het algemeen minder makkelijk accepteren als hun leefruimte wordt beperkt, zeker voor katers.

Coons staan er om bekent om veel geluid te maken als ze iets willen of het ergens niet mee eens zijn. Een Coon is een heel sociaal dier ook.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:32

Kan zijn, maar ik vind het nogal ridicuul een dier dan maar altijd zijn zin te geven omdat het zo doordringend zeurt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:33

Lauratje_88 schreef:
Dat is de Maine coon die er in zit, zijn zot op aandacht.
Het enige dat je kunt doen is even op de tanden bijten en absoluut negeren. Maine coons zijn aanhankelijke katten die niets liever dan aandacht willen en sinds ze om 3u op hun actiefste zijn willen ze dan aandacht.
Mijn Maine coon doet soms dingen expres stout om aandacht te trekken, dan kijkt hij je recht in de ogen terwijl hij aan de muur krabt bv. Nachtelijke serenades en bezoekjes (aka van ver op mijn buik springen) zijn hier ook gepasseerd. Deur dicht en negeren.
Op dit moment is hij de onderste ballen van de kerstboom er aan het uittrekken en tussen door naar mij aan het kijken dus negeer ik hem, ik kijk niet in zijn richting, ik doe alsof hij niet bestaat...
Je moet wel geduld hebben het kan even duren (makkelijk een week of 2) voor hij door heeft dat het niet werkt op die manier aandacht vragen. Als je 1 keer terug aandacht geeft kan je opnieuw beginnen...

Ondertussen dat ik dit getyped en nog eens doorgelezen heb is mijn Maine coon nu op schoot komen zitten omdat ballen uit de kerstboom trekken niet zo leuk is zonder aandacht...

Die van mij ook, 1 tafeltje waar ze niet op mag in de woonkamer, heel soms gaat ze er op zitten en dan mauwen. Zeg ik neenee en dan springt ze er af. En ze krijgt genoeg aandacht. :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:35

Kuggur schreef:
Kan zijn, maar ik vind het nogal ridicuul een dier dan maar altijd zijn zin te geven omdat het zo doordringend zeurt.

Een gelukkig dier is ook wel fijn. Als je binnenkatten hebt moet je er ook voor zorgen dat ze genoeg afleiding krijgen. En als dat een kamer extra is waarom dan niet.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:38

Niets op tegen, maar daar ging deze zijstraat dan ook niet over.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 13:56

Kuggur schreef:
Niets op tegen, maar daar ging deze zijstraat dan ook niet over.

Zijstraat?

Er wordt aangegeven dat als je een kat een kamer ineens gaat ontzeggen dat kan (hoeft niet) leiden tot dit gedrag. Hoe dat verwoord wordt maakt niet uit.

Hier komen ze ook niet in de slaapkamer, niks mis mee, en zeker niet als je huis groot genoeg is voor de kat/kater die meer ruimte nodig heeft.

Lekker moe en voldaan maken TS met spelen voordat je gaat slapen wat iemand al aangaf. Er kan nog zoveel speelgoed liggen, de een vermaakt zichzelf beter dan de ander. Ik heb hier 2 verschillende types hierin. En Je hoeft hem niet tot op het bot te verwennen. De grens zoeken wat voor jou haalbaar is en voor hem leuk is.

Nog een leuke tip, dozen :D Gratis speelgoed, ondersteboven zetten en gaten in maken.
https://youtu.be/Bn-0MQU7Rbo

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:22

Jis_ schreef;

Het grote verschil van katten en honden is dat katten het over het algemeen minder makkelijk accepteren als hun leefruimte wordt beperkt, zeker voor katers.

Coons staan er om bekent om veel geluid te maken als ze iets willen of het ergens niet mee eens zijn. Een Coon is een heel sociaal dier ook.[/quote]

Raaf schreef;

Dankjewel voor je reactie.
Helemaal mij idee!!
En dat betreft lang niet alleen Maine Coons.
Maar katten in het algemeen.
Katten laten zich nu eenmaal niets of weinig bepalen.
Waar ze absoluut behoefte aan hebben is een veilige plek, maar wél een die ze zélf hebben uitgekozen.
Daar wringt al vaak de schoen.
Wij "denken" wel even te kunnen domineren; IK baas-jij kat :D :D

Maar heerlijk voor TS dat het inmiddels al zoveel beter gaat.
Dat is toch het aller belangrijkste!!
Kat-baas-huis in goede harmonie.........geniet er van TS.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:24

Nu moet ik zeggen dat mijn Coon ook wel lekker vocaal is. :D :D
En die is wel heul gek op aandacht.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 23:45

Wat je eventueel ook kan doen is vlak voor je naar bed gaat overal voer verstoppen en leggen zodat hij actief op zijn eigen voedsel moet jagen zeg maar. Dat werkte hier erg goed