Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_KellyAV schreef:Onze buurvrouw heeft ook een maine coon en die doet precies hetzelfde. Zij houdt hem geloof ik vaak buiten. Is ook veel van huis en dan gaat ie bij ons miauwen, niet heel overdreven gelukkig, meer als hij ons ziet. Waarop mn moeder hem dan naar binnen doet
Misschien werkt een kleedje onder de kerstboom? Wij hebben ook een kat die ontzettend jankt sinds een paar maanden, maargoed zij is wel bijna 17.. En lijkt soms wat dement te worden.
Ligt nu al de hele avond lief te slapen
[ [url=m/ylCt3b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder werkt negeren hier ook het beste als ze bij me op bed willen slapen, dat wil ik niet. Doe ik het een keertje komen ze de volgende dag weer miauwen en krabben aan de deur
Maartje1990 schreef:_KellyAV schreef:Onze buurvrouw heeft ook een maine coon en die doet precies hetzelfde. Zij houdt hem geloof ik vaak buiten. Is ook veel van huis en dan gaat ie bij ons miauwen, niet heel overdreven gelukkig, meer als hij ons ziet. Waarop mn moeder hem dan naar binnen doet
Misschien werkt een kleedje onder de kerstboom? Wij hebben ook een kat die ontzettend jankt sinds een paar maanden, maargoed zij is wel bijna 17.. En lijkt soms wat dement te worden.
Ligt nu al de hele avond lief te slapen
[ [url=m/ylCt3b.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder werkt negeren hier ook het beste als ze bij me op bed willen slapen, dat wil ik niet. Doe ik het een keertje komen ze de volgende dag weer miauwen en krabben aan de deur
Je moeder doet andermans kat in jullie huis? Met toestemming dan toch wel van ds buurvrouw?
Stephanie_86 schreef:Goede morgen!
Ik heb gister avond met hem gespeeld voor ik naar bed ging en even gekroeld.
Heb de woonkamer deur open gelaten met de gok dat hij alles heel zou laten.
Hij heeft een half uur voor de dichte slaapkamer staan krijsen en heb hem genegeerd en daarna was het stil.
Ook alles beneden staat zoals het moet staan!!! Dat hengelen in de kerstboom is dus inderdaad een vorm van aandacht vragen, want haalde hem daar steeds weg. Ee liggen nu zelfs geen denne naalden naast dus hij is er helemaal niet aanngeweest!
Allemaal erg bedankt voor de tips!![]()
Ik kom nu beneden en hij is stil dus zit met hem te kroelen nu
Kuggur schreef:RaafSmits schreef:Persoonlijk ben ik er namelijk geen liefhebber van om mijn katten toegang tot een ruimte te ontzeggen.
Serieus? Je hebt er problemen mee zelf te bepalen welke ruimtes in je huis wel of niet toegankelijk zijn voor je katten?
Lauratje_88 schreef:Dat is de Maine coon die er in zit, zijn zot op aandacht.
Het enige dat je kunt doen is even op de tanden bijten en absoluut negeren. Maine coons zijn aanhankelijke katten die niets liever dan aandacht willen en sinds ze om 3u op hun actiefste zijn willen ze dan aandacht.
Mijn Maine coon doet soms dingen expres stout om aandacht te trekken, dan kijkt hij je recht in de ogen terwijl hij aan de muur krabt bv. Nachtelijke serenades en bezoekjes (aka van ver op mijn buik springen) zijn hier ook gepasseerd. Deur dicht en negeren.
Op dit moment is hij de onderste ballen van de kerstboom er aan het uittrekken en tussen door naar mij aan het kijken dus negeer ik hem, ik kijk niet in zijn richting, ik doe alsof hij niet bestaat...
Je moet wel geduld hebben het kan even duren (makkelijk een week of 2) voor hij door heeft dat het niet werkt op die manier aandacht vragen. Als je 1 keer terug aandacht geeft kan je opnieuw beginnen...
Ondertussen dat ik dit getyped en nog eens doorgelezen heb is mijn Maine coon nu op schoot komen zitten omdat ballen uit de kerstboom trekken niet zo leuk is zonder aandacht...
Kuggur schreef:Niets op tegen, maar daar ging deze zijstraat dan ook niet over.